۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
 ۴۰ هزار کارجو درمراکز کاریابی مازندران ثبت نام کردند
مدیرکل تعاون مازندران:

۴۰ هزار کارجو درمراکز کاریابی مازندران ثبت نام کردند

ساری - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران شمار کارجویان شناسایی شده که در مراکز کاریابی ثبت نام کردند را ۴۰ هزار نفر اعلام کرد.

کامران اصغری در حاشیه جلسه شورای مهارت در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به فعالیت شش مرکز کاریابی در استان اظهار داشت: تاکنون بیش زا ۴۰ هزار نفر برای کاریابی و یافتن شغل در این مراکز ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی، خوداشتغالی، طرح های خرد روستایی در قالب تفاهمنامه چندجانبه یا دوجانبه رصد و نظارت شود، اظهار داشت: باید تسهیلات به افرادی اهداء شود که آموزش های لازم را فراگرفته شود.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات به افراد دارای مهارت و آموزش دیده سبب می شود که وام ها دچار انحراف نشود و در این راستا باید نظارت ها و رصد لازم صورت گیرد.

اصغری، ترویج فرهنگ آموزش و مهارت افزایی را مسئله بسیار مهم دانست و گفت: ارائه مجوز برای کسب و کار باید به شرط کسب مهارت و آموزش های لازم صورت گیرد و رصد آموزش و مهارت کارجویان باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل تعاون مازندران شمار مراکز کاریابی در استان را شش مرکز اعلام و اضافه کرد: ۴۰ هزار نفر برای یافتن کار در این مراکز ثبت نام کردند و در مجموع ۱۱۰ هزار بیکار در استان وجود دارند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش و مهارت با ضعف مواجه هستیم،گفت: در آموزش ها متفاضی محور نباشیم و باید برای تامین نیاز بازار نسبت به اشتغال و ارائه آموزش های لازم برنامه ریزی صورت گیرد.

کد خبر: ۱۸٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha