۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
نرخ‌شکنی پاشنه آشیل صنعت بیمه در اردبیل/ تناسب مستقیم بیمه با معیشت مردم
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

نرخ‌شکنی پاشنه آشیل صنعت بیمه در اردبیل/ تناسب مستقیم بیمه با معیشت مردم

اردبیل - رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های اردبیل گفت: نرخ‌شکنی برخی شرکت‌های بیمه‌ای پاشنه آشیل این صنعت در استان است.

فرهنگ جوادی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: به دنبال شکل‌گیری سندیکای بیمه‌گران ایران متشکل از تمام شرکت‌های بیمه، در اردبیل نیز این تشکیل صنفی فعالیت خود را آغاز کرد و در سال‌های اخیر با نام شورای هماهنگی بیمه‌های استان اردبیل فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه تنوع و تکثر بیمه‌ها می‌تواند به شکل منطقی به رقابت‌پذیری در این عرصه کمک کند، تصریح کرد: اگر شرکت‌های بیمه خدمات متنوعی ارائه کرده و براساس سیاست‌های کلی بیمه مرکزی فعالیت کیفی‌تری را در دستور کار قرار دهند، حضور این شرکت‌ها به تنوع و تکثر می‌تواند مفید باشد.

تلاش برای همگرایی صنف بیمه‌

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های اردبیل افزود: اصل رقابت مهم و به نفع فعالان این عرصه است اما باید در کنار کمیت، کیفیت ارائه خدمات نیز مدنظر باشد تا حساسیت کار در این عرصه از بین نرود.

جوادی رسالت شورای هماهنگی استان‌ها را تلاش برای همگرایی صنف بیمه‌ اعلام کرد و گفت: بیمه مرکزی کنترل و نظارت بر این بیمه‌ها را مدنظر قرار داده و از طریق سیستمی مشخص گزارش‌گیری را به شکل مرتب انجام می‌دهد تا انحراف و تخلف به حداقل برسد.

وی ادامه داد: در طی ۲۴ ساعت نظارت و بازرسی‌ها به شکل مرتب انجام می‌شود تا جلوی تخلفات احتمالی گرفته شود.

فعالیت ۱۹ شرکت بیمه‌ای در اردبیل

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های اردبیل بیان کرد: ۱۹ شرکت بیمه‌ای در استان در حال فعالیت هستند که این بیمه‌ها اعم از دولتی و خصوصی بوده که یک هزار و ۱۰۰ نمایندگی نیز در این ارتباط به مردم ارائه خدمات بیمه‌ای می‌کنند.

جوادی وضعیت اردبیل را از لحاظ پرتفوی بیمه‌ای متفاوت از سایر مناطق اعلام کرد و گفت: عمده فعالیت بیمه‌ای در این استان ثالث و بیمه درمان تکمیلی است که جزو بیمه‌های زیان‌ده محسوب می‌شود و ضریب خسارت آنها نیز نزدیک به ۱۰۰ است.

وی خاطرنشان کرد: استان اردبیل به دلیل آنکه استان صنعتی نیست، بیمه‌های مسئولیت، آتش‌سوزی و حوادث و عمر در آن با استقبال کمی روبرو شده و اکثر شرکت‌های بیمه‌ای برای اینکه ضریب ریسک خود را پائین آورند، مدیریت ریسک انجام داده و عمدتا روی بیمه‌های خرد زندگی و عمر و پس‌انداز سرمایه‌گذاری می‌کنند.

تناسب مستقیم بیمه عمر و زندگی با معیشت مردم

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های اردبیل بیان کرد: بیمه عمر و زندگی تناسب مستقیم با معیشت مردم دارد و هر وقت درآمد مردم بالا برود و میزان تورم کم شده و سود بانکی منطقی شود بیمه عمر و زندگی نیز با استقبال مردم روبرو می‌شود.

جوادی اظهار کرد: در صورتی که وضعیت اقتصادی مناسب نباشد بازخرید این بیمه‌ها را شاهد هستیم که البته خرید آن نیز در درازمدت ثمربخش و نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی پاشنه آشیل صنعت بیمه را نرخ‌شکنی برخی شرکت‌های بیمه‌ای اعلام کرد و گفت: این نرخ‌شکنی‌ها بدون نگاه کارشناسی است و صنعت بیمه را آرام‌آرام به سمت قهقرا سوق می‌دهد در حالی که باید این شرایط تعدیل شود.

برخی صحنه‌سازی‌های ساختگی به ویژه در تصادفات رانندگی

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های اردبیل ادامه داد: الان به جایی رسیدیم که شرکت‌های بیمه با نرخ‌های اعلام شده متحمل خسارت می‌شوند و در این بین برخی صحنه‌سازی‌های ساختگی نیز به ویژه در تصادفات رانندگی، صنعت بیمه را با مبالغ سنگین پرداختی روبرو کرده که این خود یک آفت و آسیب به شمار می‌رود.

جوادی با قدردانی از دستگاه قضایی استان اردبیل در این سه سال در کمک و همراهی فعالان صنعت بیمه بیان کرد: از آنجایی که شرکت‌های بیمه بنگاه‌های اقتصادی هستند، گاه شرایط بنگاه‌داری در این مجموعه‌ها رعایت نمی‌شود که این وضعیت آینده شرکت‌های بیمه را با ضرر و زیان روبرو کرده و مشکلاتی را برای این صنعت رقم زده است.

وی در پایان گفت: متاسفانه برخی از شرکت‌ها اصول بنگاه‌داری را رعایت نمی‌کنند و صرفا به فکر پورتفوی خود هستند که این به نفع صنعت بیمه نیست.

کد خبر: ۱۸٬۷۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha