۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۲
تاثیر کوتاه مدت تحریک و تحرکات سیاسی بر بازار سرمایه

تاثیر کوتاه مدت تحریک و تحرکات سیاسی بر بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه بر این باور است که اگر سرمایه گذار اقدام به فروش هیجانی کند به خود ضرر می‌رساند چرا که تاثیر تحولات سیاسی بر ارزش دارایی ها، تاثیری کوتاه مدت است.

به گزارش بازار، نیما میرزایی افزود: از آنجا که در بازار سرمایه، ما دارایی ارزشمندی را خریداری می‌کنیم، نباید به آن به عنوان یک دارایی پرریسک نگاه کنیم. چرا که در هر حال سود را دریافت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر و مقایسه آن با پاییز ۹۸ تاکید کرد: برای مثال در پاییز ۹۸ نیز، بازار سرمایه حدود دو ماهی وضعیت ریزشی داشت و ما شاهد افت قیمت‌ها بودیم، اما بعد از آن تا مرداد ماه سال ۹۹ شاخص به ۲ میلیون واحد رسید و سریع‌ترین و بیشترین رشد را در بازار سرمایه شاهد بودیم.

میرزایی در زمینه وظیفه سرمایه گذار در این شرایط گفت: تنها کاری که سهام دار و سرمایه گذار باید انجام دهد اینکه؛ هیجانی برخورد نکرده و اقدام به فروش هیجانی نکند، بلکه می‌بایست از دارایی خود صیانت کند.

وی در باره کاهش بازار سرمایه روزهای گذشته افزود: رکورد خروج نقدینگی در یک روز شکسته شد و بیش از هزار میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار فرار کرد.

میرزایی با تاکید بر ما به ازای فروش هیجانی و بی منطق در بازار سرمایه افزود:، اما روزهای اخیر، بیشتر از این مقدار توسط حقیقی‌ها به بازار سرمایه وارد شد و شاخص برای چندمین روز متوالی سبز پوش است و به محدوده یک میلیون و سیصد و چهل هزار واحدی رسید، یعنی حدود ۸ درصد بازدهی را در هفت روز کاری اخیر شاهد بودیم.

کد خبر: ۱۸۶٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha