۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
برنامه‌ریزی برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق انجام شده است
رئیس جمهور:

برنامه‌ریزی برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق انجام شده است

زنجان- رئیس جمهور،گفت: برنامه‌ریزی برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق انجام شده و اکنون شاهد بهره‌برداری از یک هزار مگاوات در پنج نقطه مختلف هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار،حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی ظهر پنج شنبه در آئین افتتاح رسمی ۵ نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت ۱۰۲۶ مگاوات که به میزبانی نیروگاه برق آریان زنجان برگزار شد، اظهار کرد: اغتشاشات بستر را برای اقدامات تروریستی آماده می‌کند و دیروز شاهد بودیم در حرم شاهچراغ مردم بی‌گناه که در حال عبادت بودند را به رگبار بستند و نمی‌خواهند ایران اسلامی پیشرفت کند.

وی اظهار کرد: لازمه تولید علم و دانش‌افزایی، وجود امنیت و آرامش در کشور است و دانشگاه محل پرورش افراد فرهیخته و اثرگذار است و باید به عنوان کانون معرفت‌افزایی و تربیت انسان‌های آینده ساز تلاش خود را مضاعف کند.

رئیس جمهور گفت: راه مقابله با فتنه‌ها تلاش مضاعف، امیدآفرینی در دل مردم، ناامیدکردن دشمنان و فعالیت بی‌وقفه است.

رئیسی تاکید کرد: نسخه‌ای که مقام معظم رهبری در ابتدای سال در قالب شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین مطرح کردند باید سرلوحه کار همه اقشار قرار گیرد.

وی افزود: یکی از ناطرازی‌های کشور در حوزه برق بود و این موضوع برق خانگی، صنعتی و کشاورزی را دچار اختلال کرده بود و اگر به میزان نیاز کشور برق تولید شده بود این مشکلات پیش نمی‌آمد و این موضوع کار دولت را سخت کرده بود تا بتواند این ناترازی را حل کند و در گام ابتدایی تلاش شد با اضافه شدن ظرفیت این کار مدیریت شود.

رئیس جمهور یادآور شد: سال گذشته مردم با گشایشی که در صنعت برق ایجاد شد خشنود شدند همچنین با برنامه‌ریزی به عمل آمده تدابیری اندیشیده شد تا برق صنایع قطع نشود و هر صنعت یک روز جمعه در هفته داشته باشد و برق همه در یک روز قطع نشود و تلاش شد حوزه‌های کشاورزی و صنعتی مورد حمایت قرار گیرد و دشمنان می‌خواستند جلوی صادرات نفت ایران را بگیرند و آن را به صفر برسانند، اما نتوانستند و صادرات نفت ایران افزایش یافت و در حوزه‌های نفت و گاز کارهای بسیاری انجام شده است.

رئیسی از دست‌اندرکاران ساخت این نیروگاه‌ها تشکر کرد و افزود: پیام حضور بنده در استان ولایتمدار زنجان برای افتتاح این نیروگاه‌ها این است که به دشمنان بگوییم به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد قطار شتابان پیشرفت کشور کند و یا متوقف شود و از مهندسان و کارگران می‌خواهیم که این مسائل تصمیم و اراده فولادین شما را سست نکند.

رشد ترانزیت سال‌جاری کشور با گذشته قابل مقایسه نیست

وی یاد آورشد: دشمن می‌خواست ما را در منطقه منزوی کند، ادامه داد: ارتباط ما در کشورهای همسایه تقویت و ارتباط ایران با سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خلاف تصور دشمنان شد؛ چراکه تجارت ما ۴۰ درصد افزایش یافت و تراز تجاری ما مثبت شد.

رئیس جمهور به سهم ایران در تجارت، اقتصاد و ترانزیت منطقه اشاره کرد و گفت: رشد ترانزیت امسال ایران با گذشته قابل مقایسه نیست و آمارها نشان می‌دهد که وضعیت تجاری و اقتصادی بهبود یافته است به طوری که دشمنان تصور می‌کردند با تحریم پولی می‌توانند ایران را محدود کنند اما همه برنامه‌ریزی‌های آن‌ها نقشه برآب شد.

رئیسی ادامه داد: تولید علم و فناوری و فعال شدن صنایع برای کشور قدرت می‌آورد و اغتشاشات ظلم به مردم بی‌گناهی است که زندگی و کسب و کار آن‌ها مورد آسیب و خسارت قرار می‌گیرد و برای دانش‌افزایی، صنعت و کسب و کار مزاحمت ایجاد می‌کند و خواست دشمن این است که برای پیشرفت کشور اختلال ایجاد کند.

وی افزود: تلاش شد تا برق مصرفی در حوزه‌های صنعتی و کشاورزی به نفع بخش خانگی مدیریت شود و در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم ۶ هزار مگاوات برق در مدار قرار گرفت و این امر با کار جهادی وزارت نیرو و سایر فعالان این صنعت محقق شده است و امروز نیز شاهد بهره‌برداری بیش از ۱۰۰۰ مگاوات در پنج استان کشور با فعالیت شبانه‌روزی عوامل هستیم.

رئیس جمهور ابراز داشت: ۹۵ درصد این نیروگاه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و تولید داخل است در گذشته شاهد بودیم با وجود برخورداری از بالاترین کیفیت در داخل برخی تلاش داشتند تا این فناوری‌ها را از بیرون وارد کنند.

رئیسی به برنامه‌ریزی برای رفع کمبودها تأکید کرد و گفت: برنامه‌ریزی برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق انجام شده و اکنون شاهد بهره‌برداری از مگاوات در پنج نقطه مختلف هستیم که کار با تجهیزات و مهندسان داخلی انجام شده است و این اقدامات جلوه‌هایی از پیشرفت در کشور است.

کد خبر: ۱۸۳٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha