۲۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
ورود ناوگان جدید برای کمک به حمل و نقل زائران در مرزها
معاون حمل و نقل سازمان راهداری خبر داد

ورود ناوگان جدید برای کمک به حمل و نقل زائران در مرزها

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: تعدادی ناوگان از ون و اتوبوس از سایر دستگاهها برای جا به جایی زائرین از مرزها به سیستم حمل و نقل اضافه شدند.

به گزارش بازار، حمیدرضا شهرکی گفت: تعدادی ون از وزارت کشور و تعدادی اتوبوس از سایر دستگاه ها در اختیار مجموعه قرار گرفت و می توانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

شهرکی گفت: برآورد ما این است که روزانه ۴۰۰ دستگاه انواع ناوگان، زائران را از مرز به مقصد سایر استانها جا به جا کنند.

شهرکی گفت: در حال حاضر بیشتر از ۲۵۰ دستگاه اتوبوس در پایانه برکت و تعدادی هم در مسیر هستند تا به مرز مهران برسند. در روزهای گذشته میزان سرویس دهی فقط از پایانه برکت بالغ بر ۹۰۰ دستگاه بوده است.

شهرکی گفت: از ۱۸ شهریور روند بازگشت زائران آغاز شده است و دیروز ۱۴۶ هزارزائر از مرز مهران وارد کشور شدند؛ با توجه به اینکه بخشی از این زائران وسایل حمل و نقل عمومی برای رفتن به شهر خود انتخاب می کنند، باید ظرفیت در پایانه های مرزی به ویژه مرز مهران و شلمچه ایجاد می شد؛ از این رو اعزام ناوگان را به طور یک سر خالی در سطح کشور آغاز کردیم.

شهرکی گفت:از هر استان که مقصد سفر بود به ویژه در پایانه مرزی شلمچه و چذابه و برکت تیم هایی مستقر هستند برای اینکه شرایط را فراهم کنند تا زائران بتوانند با وسایل نقلیه عازم محل زندگیشان شوند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری گفت: تیم های رسیدگی به شکایات در پایانه ها فعال شده و تعدادی هم با عنوان زائر یار کار هدایت زائرین را انجام می دهند و تیم های رصد و پایش در ستاد راهداری هم فعال هستند و وضع ناوگان و تردد را در سطح محورهای جاده ای با توجه به سامانه هایی که در اختیار داریم پایش و مدیریت می کنند. این تیم ها از طریق مرکز مدیریت راهها شرایط را به همکاران مستقر در پایانه های مرزی گزارش می کنند تا بتوانند برنامه ریزی کنند.

شهرکی گفت: هموطنان اگر با مشکلی مواجه شدند به همکاران به صورت حضوری یا به وسیله سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ اطلاع دهند. همکاران به صورت ۲۴ ساعته هم در مجموعه قرارگاه اربعین و هم مرکز مدیریت راهها که در سازمان راهداری قرار گرفته فعال هستند و به آنها پاسخ می دهند.

شهرکی گفت : نرخ قیمت اتوبوسها طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین است و بر اساس این مصوبه قیمتها ابلاغ و به صورت بنر در مرزهای چذابه؛ تمرچین؛ مهران؛ شلمچه و باشماق نصب و اطلاع رسانی شده است.

شهرکی گفت : دیروز تیم های جدید به مرز اعزام کردیم که بتوانند به نیروهای قبلی کمک کنند و مشکلات را به افراد مستقر اطلاع دهند.

کد خبر: ۱۷۵٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha