۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
۳۸ کیلومتر از خط انتقال آبرسانی سد کلان به شهرستان ملایر اجرایی شده است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان:

۳۸ کیلومتر از خط انتقال آبرسانی سد کلان به شهرستان ملایر اجرایی شده است

همدان - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان از اجرای ۳۸ کیلومتر خط انتقال آبرسانی سد کلان به شهرستان ملایر خبر داد.

منصور ستوده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه عملیات اجرایی تصفیه خانه آب شرب ملایر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید، اظهار کرد: تاکنون ۳۸ کیلومتر از خط انتقال آبرسانی از سد کلان به ملایر تکمیل شده است.

وی با یادآوری اینکه حجم آب تصفیه شده سالانه در این تصفیه خانه ۱۲ میلیون مترمکعب پیش بینی شده است، گفت: با اجرای خط انتقال آب و احداث مخازن آب در داخل شهر ۲۰ هزار متر مکعب از آب شرب شهر ملایر توسط این مجموعه تامین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری اولیه برای اجرای این پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است، ادامه داد: دوره بهره برداری از تصفیه خانه آب شرب شهرستان ملایر ۲۵ سال تعیین شده است.

ستوده در توضیح ویژگی های تصفیه خانه ملایر که در پائین دست سد کلان در حال ساخت است، گفت: عملیات خط انتقال برق ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه طرح آبرسانی ملایر نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ستوده اعتبار مورد نیاز برای تکمیل خط انتقال برق ایستگاه پمپاژ و تصفیه خانه طرح آبرسانی ملایر را ۱۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: سد کلان ملایر تامین آب شرب و بهبود یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی جنوب شهر ملایر را به عهده دارد.

کد خبر: ۱۶٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha