۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱
افزایش قیمت بذر مشکل ساز شده و شرکت های بذری را به دردسر انداخته است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

افزایش قیمت بذر مشکل ساز شده و شرکت های بذری را به دردسر انداخته است

همدان - خاکسار، مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی تولید روستایی استان همدان گفت: افزایش قیمت بذر مشکل ساز شده و شرکت های بذری را به دردسر انداخته است.

محمدسعید خاکسار در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در راستای حل مشکل تامین بذر تلاش شده چرا که یکی از مهمترین نهاده های کشاورزان استان برای استفاده در کشت است و یکی دو ماه آینده کشت های جدید آغاز می‌شود و نیازمند بذر مرغوب، با کیفیت گواهی شده، خوب و مادری هستیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه افزایش قیمت بذر مشکل ساز شده و شرکت های بذری را با مشکل مواجه کرده است، گفت: با وجود اینکه در راستای حل مشکل تلاش شده و موضوع در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان نیز مطرح شده است اما مشکل همچنان پابرجاست.

اگر شرکت‌های بذری همچنان موفق به دریافت تسهیلات برای خرید بذر کشاورزان نشوند و نتوانیم بذر را از کشاورز بخریم به دردسر می افتیم چراکه در حال حاضر خرید بذر نقدی شده به طوری که دلالان بذر را سرزمین از کشاورز با پول نقد خریداری می کنند

مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی تولید روستایی استان همدان گفت: مشکل هنوز پابرجاست و شرکت های بذری موفق به دریافت تسهیلات نشده اند و اگر شرکت‌های بذری همچنان موفق به دریافت تسهیلات برای خرید بذر کشاورزان نشوند و نتوانیم بذر را از کشاورز بخریم به دردسر می افتیم چراکه در حال حاضر خرید بذر نقدی شده به طوری که دلالان بذر را سرزمین از کشاورز با پول نقد خریداری می کنند.

خاکسار تاکید کرد: اگر شرکت های بذری نتوانند بذر مورد نیاز را از کشاورزان خریداری کنند کشاورزی ما آسیب خواهد دید بنابراین باید شرکت ها را کمک کنیم تا کارها را انجام دهند.

خاکسار با بیان اینکه بذر های تولیدی استان همدان از بهترین بذر ها است و کیفیت بسیار بالایی دارد، عنوان کرد: کسانی روی زمین منتظر برداشت کشاورز هستند تا پول نقد داده و بذر را خریداری کنند.

مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی تولید روستایی استان همدان در پاسخ به این سوال که چرا از منابع صندوق توسعه کشاورزی برای حل مشکل استفاده نمی شود، گفت: اگر صندوق همه اعتبارات خود را برای شرکت‌های بذری اختصاص دهد باز هم اعتبارات جواب نمی دهد چرا که تنها یکی از شرکت‌های بزرگ بذری در استان همدان ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواست دارد.

نایب رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه کشاورزی بابیان اینکه البته اعتبارات صندوق کمک کننده است، گفت: پارسال هم ۱۰ میلیاردتومان از صندوق توسعه کشاورزی دریافت شد که نجات دهنده بود.

خرید یک هزار تن بذر گندم ۱۵ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
وی با بیان اینکه خرید یک هزار تن بذر گندم ۱۵ میلیارد تومان اعتبار می خواهد، گفت: تعهد خرید بذر ما امسال پنج هزار تن است.

خاکسار با بیان اینکه ما شرکت های دولتی هستیم و با این مشکلات روبرو هستیم وای به حال شرکت های خصوصی، گفت: خرید بذر جو آغاز شده و گندم هم به زودی شروع خواهد شد و باید اعتبارات موردنیاز تامین شود.

مدیر عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی تولید روستایی استان همدان با بیان اینکه در بحث سیر هم با تبریز وارد مذاکره شده‌ایم اما برای تامین منابع مالی مشکل داریم، گفت: در این بخش استفاده از اعتبارات رونق تولید مدنظر است.

کد خبر: ۱۵۸٬۸۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha