۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲
ادامه افزایش قیمت نفت در بازار| پیش بینی قیمت برای روزهای آتی
تحلیل بازار نفت؛

ادامه افزایش قیمت نفت در بازار| پیش بینی قیمت برای روزهای آتی

قیمت نفت خام برنت همچنان به روند صعودی خود ادامه داده روز جمعه به بالاترین سطح خود یعنی ۱۲۲.۱۷ دلار رسید.

به گزارش بازار، با تمرکز سرمایه گذاران بر افزایش تقاضای جهانی، قیمت نفت خام برنت همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد. قیمت هر بشکه نفت خام برنت، روز جمعه به بالاترین سطح خود یعنی ۱۲۲.۱۷ دلار رسید که بالاترین نقطه از ۲۳ می محسوب می شود.

با این حساب، قیمت برنت از پایین ترین سطح خود در ۱۶ مه، بیش از ۲۶ درصد افزایش یافته و از سوی دیگر، همچنان زیر بالاترین سطح سال گذشته یعنی ۱۳۷ دلار باقی مانده است. قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس نیز روی ۱۲۰ دلار معامله می شود که کمتر از بالاترین قیمت سال جاری آن است.

قیمت نفت خام همچنان در سطوح بالا قرار داشته و تمرکز سرمایه گذاران روی هشدار بزرگ یکی از بزرگترین معامله گران جهان یعنی شرکت ترافیگورا است. مدیر عامل ترافیگورا در بیانیه ای طی هفته جاری گفت که قیمت نفت ممکن است به زودی پارابولیک شود. او هشدار داد که با ادامه افزایش تقاضا و کاهش عرضه نفت روسیه در بازارهای جهانی، قیمت ها ممکن است به بالای ۱۵۰ دلار افزایش یابد.

همچنین انتظار می رود با بازگشایی بازارهای چین، تقاضای نفت همچنان در حال افزایش باشد. چراکه کل صادرات این کشور بیش از ۱۶.۹ درصد افزایش یافته و این در حالیست که واردات ۴.۱ درصد افزایش یافته است. کل مازاد تجاری چین در ماه مه به بیش از ۷۸ میلیارد دلار افزایش یافت که نشان دهنده عملکرد مثبت و رو به جلو اقتصاد این کشور در دوران پسا کرونا جدید است.

در همین حال، قیمت بنزین در ایالات متحده همچنان در حال افزایش است. تحلیلگران بر این باورند که میانگین قیمت بنزین در آمریکا در روز جمعه به ۵ دلار خواهد رسید. با توجه به اینکه قیمت بنزین در روز دوشنبه این هفته به طور میانگین ۴.۵ دلار بود، این یک سطح رکورد جدید برای قیمت این حامل سوختی مهم محسوب می شود.

پیش بینی قیمت نفت خام برنت

ادامه افزایش قیمت نفت در بازار| پیش بینی قیمت برای روزهای آتی

نمودار روزانه نشان می دهد که قیمت نفت خام برنت در هفته جاری به روند صعودی خود ادامه داده است. قیمت هم اکنون در ۱۲۲.۲۲ دلار معامله می شود که بالاترین نقطه از ماه مارس بود. این شاخص از میانگین متحرک ۲۵ روزه و ۵۰ روزه بالاتر رفته در حالی که شاخص قدرت نسبی (RSI) به سطح خرید بیش از حد ۷۵ نزدیک شده است.

از سوی دیگر، قیمت فعلی کمی بالاتر از حمایت کلیدی در ۱۱۴.۹۶ دلار قرار دارد که بالاترین نقطه در ۱۸ آوریل محسوب می شود. بنابراین، چشم انداز قیمت نفت خام همچنان مثبت و رو به حال افزایش خواهد بود، زیرا سرمایه گذاران بالاترین قیمت سال تا به امروز، یعنی ۱۳۷ دلار برای هر بشکه هدف قرار می دهند. حرکت به زیر سطح حمایت ۱۱۴ دلار، دیدگاه صعودی را باطل می کند.

کد خبر: ۱۵۵٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha