۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
ضرورت ممانعت از خرید سهام شرکت‌های دولتی توسط بخش غیرخصوصی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

ضرورت ممانعت از خرید سهام شرکت‌های دولتی توسط بخش غیرخصوصی

پور ابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر بار دیگر پای سازمان‌های شبه دولتی در زمان فروش شرکت‌های دولتی به میان بیاید، تنها دولت سرمایه خود را از یک دست به دست دیگرش انتقال داده و مشکلی هم حل نمی‌شود و بنابراین باید امکان خرید توسط بخش خصوصی غیرواقعی گرفته شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی، درباره اقدام دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی برای واگذاری شرکت‌های دولتی در اردیبهشت ماه با تخفیف ۲۵ درصدی و ممانعت از تکرار تجربه‌های گذشته در بحث ایجاد خصولتی‌ها گفت: پیشنهاد ما این است که در زمان عرضه و واگذاری شرکت‌های دولتی از امکان خرید توسط سازمان‌های شبه دولتی و سازمان‌هایی که خصوصی خالص نیستند، ممانعت به عمل بیاید.  

پورابراهیمی تصریح کرد: در صورت جلوگیری از ورود سازمان‌های شبه دولتی برای خرید سهام شرکت‌های دولتی می‌توان به خصوصی شدن واقعی آنها در بحث اقتصادی امیدوار بود.

وی اظهار داشت: اگر بار دیگر پای شرکت‌ها و سازمان‌های شبه دولتی در زمان فروش شرکت‌های دولتی به میان بیاید، در حقیقت تنها دولت سرمایه خود را از یک دست به دست دیگرش انتقال داده و مشکلی هم حل نخواهد شد بنابراین باید امکان خرید توسط بخش خصوصی غیرواقعی گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه فروش شرکت‌ها و اموال مازاد دولتی می‌تواند در جبران کمبود بودجه دولت موثر باشد، گفت: فروش اموال مازاد دولتی به بخش خصوصی در لایحه بودجه سالانه قرار داده می‌شد اما هیچگاه به صورت کامل محقق نشده است البته این موضوع می‌تواند با اراده دولت و پیشگیری از ورود شبه‌ دولتی‌ها به درستی اجرا شود.

کد خبر: ۱۴٬۷۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha