۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰
با دو ویروس تحریم و کرونا در حال جنگ هستیم
رئیس جمهور در مراسم افتتاح چند طرح برق- آبی:

با دو ویروس تحریم و کرونا در حال جنگ هستیم

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور گفت: ما با دو ویروس تحریم و کرونا در حال جنگ هستیم، اما در عین حال همه تلاشمان را به کار می‌گیریم که سختی مردم را بکاهیم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حسن روحانی در مراسم افتتاحیه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر و شبکه فاضلاب صفادشت، افزود: این تصفیه خانه هم برای کشاورزی منطقه و هم برای بهداشت منطقه کار ارزشمندی است و ما در این روزها، احساس می‌کنیم که مساله بهداشت، سلامت چقدر مهم است و مردم ما باید به گونه‌ای باشند که اگر هم یک مشکلی مانند شیوع ویروس پیش بیاید، بدنشان آنچنان سالم باشد که بتوانند در برابر آن مقاومت کنند.

رئیس جمهور با قدردانی از وزارت نیرو و سایر بخش‌ها در راه اندازی این تصفیه خانه، گفت: بخش مسکن مهر در این چند سال با تلاش آن‌ها تبدیل به محل سکونت شد، یعنی برق، آب و در برخی از مناطق گاز را تامین کردند و الان تصفیه خانه هم اضافه می‌شود البته کارهای زیادی مانند ساخت مدارس، ورزشگاه و خیابان کشی‌ها انجام شده است.

روحانی افزود: بار سنگینی بر دوش دولت تدبیر و امید قرار گرفت برای اینکه کارهایی که به نام مسکن مهر انجام شده بود، تکمیل و برای مردم قابل سکونت کنیم.
رئیس جمهور با اشاره به تلاش کارکنان وزارت نیرو برای راه اندازی طرح‌های امروز نیروگاهی و تصفیه خانه ها، گفت: این یک پیام مهمی برای مردم ایران است.

روحانی تصریح کرد: وزارت نیرو امسال طرح‌های بسیار مهمی را دردست افتتاح تا پایان سال دارد که امیدواریم امسال، سال افتتاح‌های بزرگ باشد.
رئیس جمهور همچنین گفت: خوشحالم امروز در سال ۹۹ به صورت ویدئوکنفرانسی اولین افتتاح بزرگ را انجام دادیم که ارزش این پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

روحانی با اشاره به بهره برداری از ۵۰ هزار میلیارد تومان طرح‌های برق آبی تا پایان سال، افزود: پیام این کار این است که ملت بزرگ ایران و همه شرکت‌های خصوصی، دولتی، کارگران و مهندسان علی رغم اینکه در یک جبهه با ویروس کرونا مقابله می‌کنند، در جبهه دیگر به فعالیت اقتصادی و کار سازندگی در کشور ادامه می‌دهند.

رئیس جمهور گفت: می‌دانیم که کارکردن در این شرایط آسان نیست و باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرد و از ماسک و موادضدعفونی استفاده شود.

روحانی افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری بیان فرمودند امسال سال جهش تولید است، این مسیر تولید ان شاء الله به خوبی ادامه پیدا می‌کند و این اولین قدم مهمی است که ما در ماه فروردین به ملت ایران عرضه می‌کنیم.

رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: هر هفته شاهد افتتاح‌های مهم در بخش وزارت نیرو و سایر وزارتخانه‌ها باشیم.

روحانی در ادامه گفت: مردم ما کاملا بدانند گرچه امسال سال سختی است و بارها گفته ام ما با دو ویروس درحال جنگ هستیم با ویروس تحریم و با ویروس کرونا، اما در عین حال همه تلاشمان را به کار می‌گیریم که سختی مردم را بکاهیم.

رئیس جمهور افزود: مردم ما علی رغم اینکه سال سختی است، بتوانند به طور نسبتا مطلوب زندگی را بگذرانند گرچه برای همه دنیا امسال سال سختی است و برای ما سختی مضاعف دارد.

روحانی گفت: من خوشحالم که امروز اولین قدم را در بخش افتتاح و تولید طرح هایمان برداشتیم و این روند ان شاء الله تا پایان سال ادامه خواهد یافت و مردم عزیز ما مطمئن باشند که همه اعضای دولت، شرکت ها، نهادها، بخش‌ها اعم از خصوصی، دولتی، عمومی فعالیت خود را برای لحظه‌ای متوقف نمی‌کنند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خود را ادامه می‌دهند.

رئیس جمهور گفت: برای همه شهدای خدمت که در این مدت تلاش و فداکاری کردند و برای سلامت مردم جان خودشان را فدا کردند به روح پاک آن‌ها درود می‌فرستم و به خانواده‌های آن‌ها تسلیت می‌گوییم.

روحانی افزود: ان شاء الله مردم با همکاری و هماهنگی و یکپارچگی راه سازندگی کشور، تولید در کشور و همچنین خدمت به مردم با رعایت و توجه به سلامت و مقابله با این ویروس را ادامه خواهند داد.

کد خبر: ۱۴٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha