۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
افزایش قدرت خریداران «شنفت»
«بازار» گزارش می دهد

افزایش قدرت خریداران «شنفت»

در چند روز معاملاتی اخیر قدرت خریداران در نماد «شنفت» بیش از فروشنده ها بوده، این مساله تحت تاثیر افزایش جهانی قیمت نفت بوده که حاشیه سود شرکت های عرضه کنندگان نفت و مشتقات نفتی را افزایش می دهد.

بازار؛ گروه بورس: نوسانات اخیر قیمت ها در بازار جهانی باعث شده تا بار دیگر گروه پالایشی و روانکاوها لیدر بازار بورس ایران شوند و از آنجایی که در چند روز معاملاتی اخیر قدرت خریداران در نماد شنفت بیش از فروشنده ها بوده، و این مساله هم تحت تاثیر افزایش جهانی قیمت نفت بوده که به دلیل تحریم های نفتی روسیه توسط آمریکا و متحدانش اتفاق افتاده است و ادامه آن باعث می شود تا حاشیه سود شرکت های عرضه کنندگان نفت و مشتقات نفتی افزایش یابد.

از طرف دیگر نمادهایی مانند شنفت که بنیاد قوی دارد و بعد از ۶۰۰ درصد افزایش سرمایه پی بر ایی ۱۰ دارد و با توجه به اینکه میزان درآمد شرکت در ۱۱ ماهه امسال ۱۰۰ درصد نسبت به تولید سال گذشته رشد داشته پیش بینی می شود که بعد از مجمع پی بر ایی این شرکت بهبود پیدا کند.

عوامل تکنیکال شنفت هم نشان می دهد که از یک سو به سمت کنج مثلثی خطوط روند حرکت می کند و از طرف دیگر مک دی ورود سرمایه به این نماد را تایید کرده در حالی که با مقاومت ایپیموکو هم مواجه است. بنابراین در شرایط کنونی ادامه افزایش قیمت نفت می تواند کمک کند تا این نماد با قدرت از خط روند نزولی عبور کند

افزایش قدرت خریداران «شنفت»

هم اکنون عوامل تکنیکال شنفت هم نشان می دهد که از یک سو به سمت کنج مثلثی خطوط روند حرکت می کند و از طرف دیگر مک دی ورود سرمایه به این نماد را تایید کرده در حالی که با مقاومت ایچیموکو هم مواجه است. بنابراین در شرایط کنونی ادامه افزایش قیمت نفت می تواند کمک کند تا این نماد با قدرت از خط روند نزولی عبور کند و وارد ابر قرمز ایچیموکو شود و بعد خودش را برای حرکت به سمت سقف تاریخی خود آماده کند.

حالا با توجه به اینکه نماد شنفت در سه ماهه گذشته حدود ۱۴ درصد افت قیمت داشته و در یک ساله هم حدود ۱۹ درصد بازدهی مثبت داشته در محدوده مناسبی برای رشد قرار دارد و به طوری می توان گفت در کف حمایتی قرار دارد.

در هفته های اخیر با وجود اینکه شاخص کل بورس روند صعودی خود را حفظ کرده و شنفت نسبت به کف خود رشد چندانی نداشته پیش بینی می شود بعد از کف سازی قدرتمند و عبور از خط روند رشد خوبی داشته باشد، زیرا در هفته های اخیر با وجود اینکه معاملات منفی داشته اما ورود سرمایه جدید داشته است و با ادامه حاشیه سود شرکت های نفتی تقاضا و ورود سرمایه به این نماد بیشتر می شود.

از آنجایی که مذاکرات برجام در مرحله نهایی است به نظر می رسد افزایش صادرات برای شرکت های ایرانی به زودی رقم خواهد خورد، هرچند در ماههای گذشته هم آمریکا برای تسهیل مذاکرات معافیت هایی برای صادرات محصولات نفتی ایران ایجاد بوده و همین مساله باعث افزایش درآمد صادراتی شرکت های ایرانی شده است

در حال حاضر قیمت نفت و فرآورده های نفتی روندی صعودی پیدا کرده اند و از آنجایی که مذاکرات برجام هم در مرحله نهایی است به نظر می رسد افزایش صادرات برای شرکت های ایرانی به زودی رقم خواهد خورد، هرچند در ماههای گذشته هم آمریکا برای تسهیل مذاکرات معافیت هایی برای صادرات محصولات نفتی ایران ایجاد بوده و همین مساله باعث افزایش درآمد صادراتی شرکت های ایرانی شده است.

شرکت نفت پارس به عنوان یکی از شرکت هایی که در عرضه محصولات روانکاو به بازارهای خارجی موفقیت زیادی داشته با حذف تحریم ها می تواند ظرفیت بالایی برای افزایش درآمد و سودسازی داشته باشد و همین امتیاز به برگ بنده سهامداران خردی تبدیل خواهد شد که این روزها معاملات خود را بر مبنای چشم انداز این شرکت پیش می برند.

کد خبر: ۱۴۰٬۱۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha