۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
اردبیل از نبودن صنایع تبدیلی مدرن رنج می‌برد
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

اردبیل از نبودن صنایع تبدیلی مدرن رنج می‌برد

اردبیل- پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: به رغم تولید مواد خام فراوان، استان از نبود صنایع تبدیلی مدرن با مدت ماندگاری بالا رنج می‌برد.

حسین پیرمؤذن در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، بازار روسیه را بازار بکر برای صادرکنندگان محصولات متنوع کشاورزی اعلام کرد و گفت: برای تقویت صادرات به کشورهای مختلف ما باید صنایع تبدیلی خود را استاندارد و مدرن کنیم تا تولید محصولات در این بخش با ماندگاری بالا فرصت صادرات را فراهم کند.

وی تصریح کرد: اکثر صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات لبنی استان به روش سنتی و با مدت ماندگاری ۵ روز تا یک هفته فعالیت می کنند که به هیچ وجه باشرایط صادراتی بین‌المللی همخوانی ندارد و بهتر است صنایع تبدیلی با ماندگاری بیشتر محصول راه‌اندازی شود که این امر نیازمند حمایت از سرمایه‌گذاران و ورود ماشین‌آلات جدید در این بخش است.

اردبیل بیشترین شیر خام منطقه را تولید می کند اما واحد صنعتی استرلیزه و شیر خشک ندارد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل افزود: استان اردبیل بیشترین شیر خام منطقه را تولید می کند اما هنوز واحد صنعتی استرلیزه و شیر خشک در این استان راه‌اندازی نشده که امیدواریم با حمایت مسئولان با جایگزینی دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن توسعه همه‌جانبه در این بخش رقم بخورد.

پیرمؤذن با ابراز خرسندی از تداوم برگزاری جلسات تسهیل مقررات و قوانین در مسیر بهبود فضای کسب و کار خاطر نشان کرد: با تاکید استاندار اردبیل به صورت تخصصی و با حضور سازمان‌های مختلف موضوع مورد بررسی قرار می گیرد تا روند تسهیل‌گری را در این بخش شاهد باشیم.

وی همکاری جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی را در بهبود فرآیندها در این زمینه یادآور شد و اضافه کرد: در کنار واگذاری زمین، پرداخت تسهیلات برای کارآفرینان امر بسیار مهمی است که انتظار می رود با صدور سریع مجوزها به ویژه در بخش امور اراضی سرمایه‌گذاران با میل و رغبت در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری های خود را انجام دهند.

پیرمؤذن بیان کرد: کمیته تطبیق قوانین و مقررات در استان اردبیل باید راه‌اندازی شود تا در کنار حذف قوانین مزاحم و مخل تولید، قوانین مؤثر در یک بستر الکترونیکی برای فعالان اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و صدور مجوزها نیز به شکل راحت انجام شود.

طولانی بودن استعلامات ۱۳گانه دغدغه‌ اصلی سرمایه‌گذاران
وی طولانی بودن استعلامات ۱۳گانه را از دیگر دغدغه‌های سرمایه‌گذاران اعلام کرد و ادامه داد: باید در این بخش نیز به سرعت و بعد از تشکیل پرونده پیگیری ها و صدور جواز تأسیس انجام و در یک مجرای مناسب به دور از موازی‌کاری استعلامات در کمترین زمان پاسخ داده شود.

پیرمؤذن در ادامه سخنان خود اظهار کرد: پیش‌بینی های لازم برای صدور مجوزها در بستر الکترونیکی ۱۰ تا ۱۵ روز است و هر دستگاهی که در این مدت پاسخ استعلامات را ندهد این امر به منزله مثبت بودن نتیجه استعلام تلقی شده و طرح مورد نظر زمینه اجرایی به خود می‌گیرد.

وی تصریح کرد: محیط زیست نیز الزامات زیست محیطی را در اجرای طرح‌های صنعتی مورد توجه قرار داده که البته در داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیازی به استعلام جدید نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: امیدواریم با همفکری مسئولان استان از سال آینده روند بهتری را در صدور مجوزها شاهد باشیم تا قوانین مخل برطرف و فضای کسب و کار رونق و نشاط مضاعفی به خود بگیرد.

کد خبر: ۱۳۸٬۵۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha