۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
برخی دستگاه‌ها نسبت به تکلیف قانونی خودشان عقب هستند
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

برخی دستگاه‌ها نسبت به تکلیف قانونی خودشان عقب هستند

خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ۵۷ مجوز در حوزه‌های بورس؛ گمرک؛ شرکت‌های بیمه؛ حوزه مالیاتی؛ مجوزهای تسهیل آن‌ها به پایان رسید.

به گزارش بازار، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه هیئت مقررات زدایی در وزارت اقتصاد در پاسخ به سئوال خبرنگار صداوسیما در خصوص آخرین وضع اتصال دستگاه‌ها به درگاه ملی صدور مجوزها گفت:در هفته‌های اخیر همکاری دستگاه‌ها برای برخط شدن مجوزها و اعلانی شدن آن‌ها بسیار افزایش پیدا کرده است که جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: هم از خود دستگاه‌های اجرایی و هم به ویژه صداوسیما که همکاری بسیاری خوبی در این زمینه داشتند، قدردانی می‌کنیم و به نظر می‌رسد پیام خوبی برای قاطبه مردم و کسب و کارها در پایان اسفند ماه شاهد باشیم؛ خواهیم بود

وزیر اقتصاد تصریح کرد: دستگاه‌هایی مانند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت ورزش و جوانان همکاری بسیاری خوبی داشتند؛ برخی دستگاه‌ها مجوزهای خودشان را بصورت برخط روی سامانه خودشان قرار دادند، اما از مسیر نظام یکپارچه درگاه ملی مجوزها نمی‌یگذرد و این دستگاها در تلاش هستند با برطرف کردن مشکلات فنی اتصال درگاه‌های خودشان به درگاه یکپارچه صدور مجوزها را تکمیل کنند.

خاندوزی گفت: برخی دستگاه‌ها نیز نسبت به تکلیف قانونی خودشان عقب هستند و ما اعلام کردیم به آقایان وزرا و مسئول‌های دستگا هخ‌های مختلف باید این عقب ماندگی را تا ۱۸ اسفند جبران کنند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: از بیش ۳۰۰ مجوز کسب و کاری که شروط سوء پیشینه برای شروع یک کسب و کار داشتند، ۹۰ درصد آن پایه قانونی نداشت

وزیر اقتصاد در پایان جلسه هیئت مقررات زدایی در وزارت اقتصاد گفت: در این جلسه مجوزهای مرتبط با سازمان‌های وابسته به وزارت اقتصاد بررسی شد و تمام شروط مبهم و قابل تفسیر که برای مردم و فعالان اقتصادی می‌توانست سوء تعبیر ایجاد کند همه این‌ها شفاف سازی شد.

خاندوزی گفت: ۵۷ مجوز در حوزه‌های بورس؛ گمرک؛ شرکت‌های بیمه؛ حوزه مالیاتی؛ مجوزهای تسهیل آن‌ها به پایان رسید و در این جلسه همه ۵ مرحله صدور مجوز مربوط به شروع کسب و کارها در وزارت ورزش و جوانان در جلسه هیئت مقررارت زدایی تسهیل و شفاف شد و مورد تصویب قرار گرفت.

خاندوزی گفت:دومین مصوبه مهم این جلسه که تصویب شد درباره شروط عدم سوء پیشینه بود که مقرر شد جز در مواردی که قانون تصریح کرده است؛ از شروط شروع یک فعالیت اقتصادی حذف شود مگر در مواردی که قانون مصوب کرده باشد.

وزیر اقتصاد افزود: بسیاری از افرادی که دارای سابقه بزهکاری بودند و در یک مدت دارای تخلفاتی شدند و بعد به جامعه برگشتند، نباید بدلیل الزامات فراقانونی از شروع کسب و کار و فعالیت اقتصادی محروم شوند و مقرر شد این شرط برای این کسب و کارها کنار گذاشته شود.

خاندوزی گفت: شروط دیگر زاید هم در جلسه حذف شد مانند شرط حداقل ۲۵ سال برای شروع کسب و کار بود، وقتی فردی پایان خدمت دارد باید بتواند برای شروع فعالیت اقتصادی اقدام کند و نیازی به شرط داشتن حداقل ۲۵ سال سن نیست.

کد خبر: ۱۳۶٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha