۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳
اهتمام مجلس برای ایجاد اصلاحات در بودجه به نفع مردم
نماینده مردم قزوین در مجلس مطرح کرد

اهتمام مجلس برای ایجاد اصلاحات در بودجه به نفع مردم

نماینده مردم قزوین در مجلس با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی نباید منجر به تورم و گرانی شود از اهتمام مجلس برای ایجاد اصلاحات در بودجه به نفع مردم خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۱ دارای نقاط قوت و ضعفی است که تلاش می‌شود تا با هماهنگی دولت و مجلس اصلاح شود و از جمله نقاط مثبت بودجه ۱۴۰۱، کاهش شکاف درآمدها و عدالت در پرداخت حقوق با افزایش پلکانی دستمزدها از سوی دولت است.

وی ادامه داد: همچنین اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و افزایش اختیارات استان‌ها از نقاط مثبت دیگری است که مورد توجه دولت در لایحه پیشنهادی بوده است؛ از جمله نقاط قابل اصلاح که ضرورت دارد مورد توجه جدی دولت در لایحه قرار گیرد، لحاظ کردن اعتبارات محرومیت‌زدایی است که متاسفانه این موضوع در بودجه ۱۴۰۱ حذف شده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس یازدهم افزود: کنترل تورم و اعمال سیاست‌های حمایتی از معیشت مردم و اقشار آسیب پذیر باید مورد اهتمام جدی دولت قرار گیرد به طوری که در صورت اصلاح سیاست‌های نرخ ارز ترجیحی، شوک‌های تورمی و تبعات اقتصادی و اجتماعی منفی ناشی از آن به خصوص برای افراد آسیب‌پذیر جامعه وارد نشود؛ توجه ویژه به تولید و اشتغال و تسریع در اتمام پروژه‌های ناتمام زیرساختی به خصوص آب، راه، مسکن و کشاورزی باید در اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد.

محمدبیگی یادآور شد: به طور قطع مجلس تمام همت خود را برای ایجاد اصلاحات لازم و رفع نواقص در بودجه به کار خواهد بست تا تغییر به نفع مردم رقم بخورد و تحول در اصلاح ساختار اقتصادی کشور و بهبود شرایط معیشتی مردم از جمله مطالبات جدی ما از دولت است.

کد خبر: ۱۲۹٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha