۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۲
تدوین پیش نویس آیین نامه اجرایی ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم
رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی خبر داد

تدوین پیش نویس آیین نامه اجرایی ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم

رئیس مرکز عالی دادخواهی مالیاتی، از تدوین پیش نویس آیین نامه اجرایی ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم به دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت اقتصاد، مجتبی فراهانی رئیس عالی دادخواهی مالیاتی گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی طی دستوری به مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای این وزارتخانه، مأموریت داد، پیش نویس آیین نامه اجرایی ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم را تهیه و به مرحله اجرا بگذارد.

رئیس عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه ای، با اعلام این خبر افزود: وزیر اقتصاد در راستای فساد ستیزی و شفاف سازی و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی در این حوزه و سایر استان ها، این دستور را صادر کرده است.

وی گفت: اگر چه ماده ۲۵۱ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در بیانی موجز و مشتمل به کمتر از ۱۰۰ کلمه تدوین شده بود، اما تا کنون در خصوص نحوه اجرای مفاد این ماده، هیچ آئین نامه اجرایی تهیه نشده بود که این موضوع بعضاً موجب بروز سؤاستفاده یا اطاله در رسیدگی به پرونده‌ها می‌شد.

فراهانی تصریح کرد: از آنجا که این موضوع با دیدگاه‌های وزیر اقتصاد کاملاً مغایر بود، با این دستور وزیر اقتصاد، زمینه‌های بروز مفسده از بین خواهد رفت.

گفتنی است؛ ماده ۲۵۱ مکرر ـ در مورد مالیات‌های قطعی موضوع این قانون و مالیات‌های غیر مستقیم که در مرجع دیگری قابل طرح نباشد و به ادعای غیرعادلانه بودن مالیات مستندا به مدارک و دلایل کافی ازطرف مودی شکایت و تقاضای تجدید رسیدگی شود وزیر اموراقتصادی و دارایی می‌تواند پروندة امر را به هیأتی مرکب از سه نفر به انتخاب خود جهت رسیدگی ارجاع کند.

رأی هیئت به اکثریت آرا قطعی و لازم‌الاجراست. حکم این ماده نسبت به عملکرد سنوات ۱۳۶۸ تا تاریخ تصویب این اصلاحیه نیز جاری‌خواهد بود.

کد خبر: ۱۲۸٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha