۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
قیمت طلا در میان مدت افزایش می یابد/ تاثیر تحولات جهانی بر قیمت طلا
رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با "بازار" :

قیمت طلا در میان مدت افزایش می یابد/ تاثیر تحولات جهانی بر قیمت طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهراستان تهران گفت: با وجودی که قیمت طلا همچنان سیر صعودی را می پیماید اما احتمال کاهش قیمت آن نیز دور از انتظار نیست، چرا که تحولات جهانی بر قیمت این کالا تاثیر می گذارد.

آیت محمدولی در گفتگو با "خبرگزاری بازار" با بیان این که قیمت طلا در پی رشد بهای انس جهانی و تاثیر پذیری از شیوع کرونا در جهان افزایشی شده است، اظهار داشت: قیمت طلا به نسبت روزهای پایانی سال گذشته بالا رفته است. پیش بینی می شود؛ با توجه به درگیری دنیا به ویروس کرونا و تاثیر منفی آن بر سایر بازارهای چون بورس، کاهش حجم تجارتهای جهانی همچنین روند موجود بهای نفت، قیمت آن در میان مدت همچنان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: بی شک کش و قوس ها و فراز و نشیب های قیمتی ناشی از تحولات و مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی موجب می شود تا بهای این کالا دستخوش قیمت شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در پاسخ به این سئوال" خبرگزاری بازار" که توصیه شما به عنوان رئیس اتحادیه طلا و جواهر به خریداران طلا در این شرایط اقتصادی و در حالی که روز به روز قیمت طلا گران و گرانتر می شود، چیست؟ گفت: هر چند پیش بینی قیمت طلا سخت است، اما با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور در پی تحریم های ظالمانه که ارزش پول ملی کشور را تضعیف کرده است، سرمایه گذاری این کالا در خرید طلا البته در بلند مدت بی شک منتفع می شوند نمونه آن افزایش قیمتی است که در طول یک ماه اخیر اتفاق افتاد.

محمد ولی همچنین درباره تاثیرگذاری کاهش شدید قیمت جهانی نفت بر روی طلا، خاطرنشان کرد: ازآنجایی که قیمت نفت طی ۲ ماه اخیر به حداقل رسیده است، بنابراین این موضوع موجب شده است تا درآمدهای نفتی برای خیلی از کشورها کم شود و قیمت طلا را صعودی کند.

گفتنی است، قیمت طلا طی یک ماه اخیر با رشد روز افزون همراه شده است، خیلی از کارشناسان معتقدند بازار طلا تحت تأثیر تحولات جهانی بخصوص شیوع ویروس کرونا در دنیا رکورد ۷ ساله‌اش را شکسته است و موجب شده تا قیمت این کالا در داخل نیز متاثر از آن افزایشی شود تا جایی که اکنون قیمت هر گرم طلا در بازار اکنون ۶۵۵ هزار تومان است و سکه تمام بهارآزادی نیز ۶ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان شود.

کد خبر: ۱۲٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha