۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
بهترین استان ایران برای سرمایه گذاری کجاست؟

بهترین استان ایران برای سرمایه گذاری کجاست؟

قیمت مسکن همواره افزایش می‌یابد و سرمایه‌گذاری در ملک را به یکی از بهترین راه‌ها برای رشد سرمایه تبدیل کرده است. اما در چه استانی باید سرمایه‌گذاری کنید؟

 به گزارش بازار، آیا می دانید بهترین استان ایران برای سرمایه گذاری در کجاست؟  

بازار ملک در مقایسه با بورس، بازار طلا و بازار دلار نوسان کمتری را تجربه می‌کند؛ بر این اساس، بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ سرمایه‌گذاری در ملک را توصیه می‌کنند. همچنین نظرسنجی‌های مختلف نشان می‌دهد که درصد بالایی از مردم مایل هستند در ملک سرمایه‌گذاری کنند.

بهترین استان ایران برای سرمایه گذاری کجاست؟

قیمت مسکن در تمام نقاط ایران افزایش می‌یابد و سرمایه‌گذاری در ملک را به یکی از بی‌دردسرترین راه‌ها برای حفظ و رشد سرمایه تبدیل کرده است. اما آیا می‌دانید کدام استان برای سرمایه‌گذاری در املاک بهترین است؟ با مسترملک همراه باشید تا با استانی که بیشترین سوددهی را دارد آشنا شوید.

مازندران، بهترین استان برای سرمایه‌گذاری در ملک!

بهترین استان برای سرمایه‌گذاری ملک یعنی استان مازندران جایی است که آینده روشنی از لحاظ اقتصادی و رشد سرمایه دارد و امکان دسترسی به امکانات رفاهی مختلف و همچنین زیرساخت‌های گردشگری را به سرمایه‌گذار می‌دهد. میزان سرمایه‌گذاری و قیمت ملک در پایتخت دوم ایران، مازندران همواره افزایش می‌یابد.

زمانی که به سرمایه‌گذاری در مازندران اشاره می‌شود، بسیاری از مردم به ویلا فکر می‌کنند. ولی سرمایه‌گذاری در ملک شامل سرمایه‌گذاری در زمین و آپارتمان نیز می‌شود که با استقبال سرمایه‌گذاران در مسترملک و آژانس‌های املاک روبرو شده است. مهم نیست چه بودجه‌ای دارید و می‌خواهید در چه نوع ملکی سرمایه‌گذاری کنید، در مسترملک می‌توانید ملک موردنظر خود را پیدا کنید.

بهترین استان ایران برای سرمایه گذاری کجاست؟

اصلی‌ترین دلایل ورود به مازندران و سرمایه‌گذاری در آن چیست؟

آب‌وهوای مطلوب و بهشتی مازندران، دریا، جنگل، جاذبه‌های گردشگری، مشکل کم‌آبی در لرستان و اصفهان، آلودگی هوای شهرهای بزرگ، تسهیل راه‌های ارتباطی به مازندران، همه‌گیری کرونا، افزایش قیمت املاک و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بزرگ به دلیل موارد ذکرشده پیشین، مازندران را به استانی با بیشترین سوددهی تبدیل می‌کند.

اگر شما نیز به دلایل بالا می‌خواهید در املاک مازندارن سرمایه‌گذاری کنید ولی پول کافی برای سرمایه‌گذاری در ملک را ندارید، می‌توانید از دوستان و آشنایان خود یک یا چند شریک پیدا کرده و چند دنگ از یک ملک را در استان مازندران خریداری کنید تا ارزش پول شما حفظ شود.

چرا ترکیه برای سرمایه‌گذاری در ملک مناسب نیست؟

قوانین خصمانه ترکیه برای مهاجران و عدم ثبات و پیچیدگی قوانین ترکیه از دلایلی است که ما مازندران را گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در ملک می‌دانیم. از دیگر معایب سرمایه‌گذاری املاک ترکیه می‌توان به هزینه بالای اخذ اقامت، وضعیت نامناسب اشتغال، عدم وجود امنیت کافی و نرخ بالای دزدی اشاره کرد.

بهترین استان ایران برای سرمایه گذاری کجاست؟

آمار نرخ رشد سرمایه در مازندران نشانگر مناسب بودن این استان برای سرمایه‌گذاری

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاران بزرگ و سازندگان ویلا مازندران را برای سرمایه‌گذاری در ملک انتخاب می‌کنند، نرخ رشد سرمایه در آن روزبه‌روز در حال افزایش است و می‌توان اثر آن را در افزایش ساخت و سازها به وضوح مشاهده کرد. طبق بررسی‌های مسترملک، سرمایه‌گذاری در سال ۹۷ تقریباً ۱.۵ برابر بیشتر از سال ۹۶ بوده است.

در سال ۹۹ نیز سرمایه‌گذاری در ملک در استان مازندران ۲ برابر افزایش پیدا کرد. همچنین سرمایه‌گذاری در ملک در ۱۴۰۰ نسبت به سال پیشین ۲ برابر افزایش یافته و قیمت زمین و ویلا سه برابر بیشتر شده است؛ بر این اساس، با توجه به آمار سال‌های پیشین، استان مازندران را بهترین استان برای رشد سرمایه محسوب می‌شود.

به عقیده متخصصین حوزه ملک، نوسان قیمت دلار نمی‌تواند اثر قابل توجهی بر رشد سرمایه‌گذاری در مازندران بگذارد. در سال‌های پیشین، قیمت املاک در مازندران گاهی ثابت مانده است ولی در هیچ سالی کاهش قیمت مشاهده نشده است. البته تلاش‌های زیادی برای کاهش قیمت ملک انجام می‌شود ولی تاکنون هیچ کدام تاثیری نداشته‌اند.

سخن آخر

پتانسیل بالای استان مازندران برای شروع کسب‌وکارهای موفق، صنعت گردشگری پررونق آن و درآمد مناسب صنعت کشاورزی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در مازندران از پرسوددترین سرمایه‌گذاری‌ها محسوب می‌شود. با سرمایه‌گذاری در مازندران علاوه بر سود اقتصادی می‌توانید از آب‌وهوای بهشتی و طبیعت بکر آن لذت ببرید.

با توجه به آن که اجاره ویلا و ملک در مازندران یکی از سوددترین کسب‌وکارها به ویژه در دو فصل اول سال محسوب می‌شود، شما می‌توانید ملک خود را به گردشگران اجاره دهید و بخشی از سرمایه اختصاص داده شده به ملک را در مدت کوتاه‌تری به دست آورید.

به عبارت دیگر با سرمایه‌گذاری در ملک در مازندران به‌آسانی می‌توانید با یک تیر به اهداف مختلفی برسید. اگر می‌خواهید در ملک سرمایه‌گذاری کنید، از مشاورین خبره در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید بیشترین احتمال سود بیشتر را به دست آورید. بهتر است از خدمات مجموعه‌های برند، دیده‌شده و قابل اعتماد استفاده کنید.

ما به شما مجموعه مسترملک را پیشنهاد می‌کنیم. کارشناسان متخصص مسترملک تلاش می‌کنند در سرمایه‌گذاری ملک در مازندران یک مشاور عالی برای شما باشند و رضایت شما را به دست آورند؛ بر این اساس، اگر می‌خواهید رشد سرمایه قابل توجهی را مشاهده کنید، با مسترملک تماس بگیرید.

کد خبر: ۱۲۶٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha