۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۰
 وزیر اقتصاد برنامه‌های بورسی را روشن و شفاف اعلام کند
کارشناس مسائل اقتصادی:

وزیر اقتصاد برنامه‌های بورسی را روشن و شفاف اعلام کند

افقه، کارشناس حوزه اقتصادی، با اشاره به وعده‌های وزیر اقتصاد برای خروج بورس از وضعیت فعلی، تاکید کرد که این برنامه‌ها باید به صورت روشن و شفاف بازگو شود.

به گزارش بازار، مرتضی افقه با اشاره به اینکه ضررکردگان در بورس به امیدِ دریافت منافع ناشی از فعالیت تولیدی در بازار سرمایه سرمایه گذاری و به وعده های دولت اتکا کردند، گفت: مشکل رنگ قرمز در شاخص های بورسی، در کوتاه مدت حل نمی شود.

اگر دولت بخواهد زیان یکی دو سال اخیر سرمایه گذاران را مرتفع کند، می تواند از طرق مختلف این مسئله را جبران نماید اما برای با دوام کردنِ بورس، نیازمند برنامه ریزی برای رونق هستیم.

افقه در عین حال فعالیتِ شرکت های بزرگ بورسی را همراه با توفیق و دارنده‌ی کالاهای صادراتی دانست که بر شاخص ها نیز تاثیر مثبتی می گذارد.

برای رونق در تولید قادر به اقدامات کوتاه مدت نیستیم ولی در داخل کشور نیازمند کارهای میان و بلند مدت هستیم.

وی با انتقاد از ناکارآمدی سیستمی که در سی سال پس از جنگ تحمیلی بر کشور سایه گسترده است، افزود: بخشی از مشکلات نیز به روابط تجاری خارجی وابسته است که حتی قبل از تحریم ها نیز در داخل مشکلات زیادی برای تولید ایجاد می کرد.

در این شریط بازار سرمایه آنگونه که باید پیش می رفت، حرکت نکرد و تحریم نیز بر مشکلات افزود.

به گفته افقه شرکت های تولیدی در بازار سرمایه باید جان بگیرند و سرمایه گذاران نیز از منافع آن بهره مند شوند؛ در غیر این صورت هرگونه اقدامی، صرفا نتیجه ای کوتاه مدت درپی خواهد داشت.

وزیر اقتصاد هم اقداماتی را در دست انجام دارد تا این مشکل عمده را در کوتاه یا میان مدت حل کند ولی اینکه صرفا اعلام کنند در حال یکسری کارها هستیم، کافی نیست؛ بلکه تحلیلگران اقتصادی باید از برنامه ها آگاهی داشته باشند.

این اقتصاددان در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو تاکید کرد: در حال حاضر وعده های عملی نشده اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی را دچار خدشه کرده است.

کد خبر: ۱۱۹٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha