۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲
حقیقی ها بیشتر چه نمادهایی را خریدند؟
نوسانات رو به پایان نمادهای وابسته به ارز

حقیقی ها بیشتر چه نمادهایی را خریدند؟

بورس امروز با یک نوسان رو به بالا آغاز کرد و گروه خودرو بیشترین تقاضای حقیقی در بازار داشت و گروه شیمیایی و فلزی با نوسانات رو به پایینی روبرو شده و این مساله تحت تاثیر افت قیمت ارز است.

بازار؛ گروه بورس: بورس امروز صبح با یک نوسان رو به بالا آغاز کرد و گروه خودرویی بیشترین تقاضای حقیقی در بازار داشت و دو نماد خگستر و خبهمن به عنوان لیدرهای این گروه نقش زیادی در مثبت شدن بازار داشتند، هرچند در بین این گروه نمادهای بزرگی دیگری مانند خاذین به دلیل رسیدن به مقاومت در حال نوسان منفی بودند، اما با توجه به افزایش قدرت خریدار در این نماد احتمالا به زودی از این مقاومت عبور می کند. همچنین نمادهای مانند خمحور، خوساز و خکمک با عبور از مقاومت به صف خرید رسیده اند.

ورود پول هوشمند به گروه غذایی و رایانه
گروه غذایی و رایانه هم در روز چهارشنبه با تقاضای بالای مواجه شده و در بخش غذایی نمادهایی مانند غسالم، غکورش و بهپاک با ورود پول هوشمند همراه بودند و نمادهای مانند غشآذر و غپینو در کف قیمتی در حال نوسان هستند که با توجه به اصلاح زیادی که دارند باید در روزهای آینده شاهد ورود پول هوشمند و صف خرید آنها باشیم. همچنین در گروه رایانه ای تاپکیش، سپیدا و آپ با ورود پول همراه بوده و به صف خرید رسیده اند و به نظر می رسد این گروه هم در آینده نه چندان دور بخشی از زیان خود را جبران خواهد کرد.

گروه بانکی همچنان در حال نوسانگیری
گروه بانکی هم که دیروز افت شدیدی داشتند ابتدای امروز صبح در حال نوسان در محدوده صفر قیمتی بودند و از آنجایی که حجم مبنای نمادهای این گروه بالاست تا زمانی که حقوقی تصمیم به خرید و یا خودداری از فروش نگیرد همچنان با نوسان منفی روبرو خواهد بود.

گروه کاغذیی ها آغازگر روند صعودی
گروه کاغذ هم با لیدری چکارن و چکاپا روند صعودی را آغاز کرده و با توجه به اینکه نمادهای این گروه هم نسبت به سقف قیمتی اصلاح زیادی داشته اند تقاضا در این نمادها زیادی است و به نوعی ریسک بسیار پایینی دارد زیرا در همین محدوده قبلا یک روند صعودی را آغاز کرده بودند.

نوسانات ر به پایین گروه نمادهای مالی
گروه نمادهای مالی واسط از دیگر گروه های پرتراکنش بوده در این گروه نماد بورس که به تازگی با مثبت بالای 50 درصد بازگشایی شده بود معاملات منفی و رو به پایینی دارد و نماد انرژی 3 و فرابورس هم مثبت معامله می شوند و پیش بینی می شود این گروه همچنان پر نوسان باشد زیرا در چند ماه گذشته رشد خوبی را تجربه کرده اند.

کانی های غیر فلزی در کف قیمت
کانی های غیر فلزی هم به دلیل اینکه در چند وقت اخیر اصلاح زیادی داشته اند در محدوده ای مثبت معامله می شدند امروز نمادهایی مانند کساپا و کسرام با تقاضای بالایی روبرو بودند در بین این گروه کگاز و کترام هم به دلیل اینکه در کف قیمتی معامله می شوند ظرفیت بالایی برای رشد دارندف به ویژه اینکه نمکادی مانند کگاز در حال حاضر فاز جدیدی برای افزایش تولید در دست راه اندازی دارد که بهره برداری از آن می تواند تولید کارخانه را به دو برابر برساند به همین دلیل چشم انداز سودسازی بالایی دارد و به زودی روند صعودی در این نماد اتفاق خواهد افتاد.

نمادهای زیر مجموع برکت لیدر گروه دارویی
گروه دارویی با لیدری برکت و زیر مجموعه های آنها روی روند بازار تاثیر گذار هستند در حال حاضر نمادهایی مانند کی بی سی، دسانکو و ریشمک بر شاخص تاثیر گذار هستند، با توجه به اینکه این نمادها در هفته گذشته معاملات پرنوسانی داشته اند و به نوعی در کف قیمتی سهام انها توسط خریداران عمده جمع شده است به نظر می رسد یک روند رو به رشد حداقل 30 درصدی خواهند داشت.

تقاضا در کشاورزی و خدمات وابسته
یکی دیگر از گروه هایی که در هفته جای با تقاضای بالایی روبرو بوده اند کشاورزی و خدمات وابسته بوده در این گروه سیمرغ به عنوان لیدر پس از اینکه به صف خرید رسید روی روند مثبت سایر نمادهای این گروه هم تاثیر گذاشت و در حال حاضر  نمادهایی مانند زکشت و زبیتا هم با تقاضای بالایی روبرو شده اند، تقاضای مثبت این گروه تحت تاثیر تصمیم های دولت برای حذف ارز دولتی برای نهاده هاست و با توجه به اینکه فاصله بین نرخ ارز آزاد و ارز دولتی بسیار زیاد است اجرای این قانون می تواند به رشد چند برابری ارزش دارایی های این شرکت ها ختم شود.

تحرکات مثبت در گروه انبوه سازان
امروز در گروه انبوه سازان هم تحرکات مثبتی با لیدری ثتران و ثشاهد نمایان شده استف با توجه به اینکه نمادهای این گروه در چند وقت اخیر اصلاح زیادی داشته اند و از طرف دیگر قیمت مسکن از یک سال پیش با وجود رکود همچنان روندی صعودی داشته اند پیش بینی می شود ارزش دارایی این نمادها هم افزایش یافته باشد و این روند منفی چند وقت اخیر متاثر از اصلاح شاخص بوده است. در شرایط کنونی نمادهایی مانند ثمسکن، ثفارس در کف قیمتی هستند و نمادی مانند کیسون هم برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته بسته است و با توجه به اینکه مدیرعامل این شرکت اعلام کرده که حداقل 100 هزار واحد از مسکن ملی توسط این شرکت ساخته خواهد شد پیش بینی می شود این نماد با مثبت بالایی باز شود، زیرا در هفته های گذشته حقوقی این نماد سهام زیادی خریداری کرده بود.

گروه شیمیایی و گروه فلزی در حال حاضر با نوسانات رو به پایینی روبرو شده اند و این مساله تحت تاثیر نزدیک شدن به مذاکرات و روند کاهشی قیم ارز بوده است، به عبارت دیگر بعد از یک مرحله رشد قیمت ارز امروز شاهد افت قیمت دلار هم بودیم و همین مساله این تئوری را تقویت کرد که با توجه به اینکه بخشی از منابع ارزی کشور در روزهای اخیر آزاد شده است، به نوعی سیگنال مثبتی برای مذاکرات وین است، از این رو در روزهای آینده باید شاهد خبرهای مثبت بیشتری باشیم، به همین دلیل بسیاری از سهامداران در واکنش به این خبرها در نمادهایی که صادرات محور هستند بیشتر عرضه کرده اند و امروز رنج های منفی در نمادهای بزرگ فولادی و شیمیایی نمایان بود. البته این مساله شامل همه نمادهای این دو گروه نمی شود و برهی از آنها چند وقت اخیر اصلاح زیادی داشته اند و در شرایط کنونی هم با تقاضای بالایی روبرو هستند.

کد خبر: ۱۱۷٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha