۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
نارضایتی کارکنان پتروشیمی کاویان از حقوق و مزایا/ توضیحات مدیرکل کار استان بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

نارضایتی کارکنان پتروشیمی کاویان از حقوق و مزایا/ توضیحات مدیرکل کار استان بوشهر

بوشهر- نارضایتی کارکنان پتروشیمی کاویان از وضعیت حقوق و مزایای پرداختی، باعث اعتراض این افراد شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، با وجود درآمدهای عظیمی که نصیب صنایع پتروشیمی می‌شود، کارگران و کارمندان این صنایع از وضعیت پرداختی‌ها و حقوق و مزایای خود ناراضی هستند.

اعتراض‌های اخیر به وضعیت حقوق و مزایای کارگران در پارس جنوبی این بار در پتروشیمی کاویان دیده می‌شود و کارگران این مجموعه خواستار رسیدگی سریع به این وضعیت هستند.

یکی از کارکنان شرکت کاویان به خبرنگار بازار گفت: پرسنل بهره برداری پتروشیمی کاویان که بیش از ۳۰۰ نفر هستند از ۲۹ تیرماه امسال تا امروز در اعتراض سراسری به سر می‌برند؛ که البته به دلیل رسانه‌ای نشدن برای مدیریت محلی از إعراب ندارد.

وی اضافه کرد: پرسنل کارفرمای پتروشیمی کاویان در اعتراض به آنچه اجحاف بی‌رحمانه در حقوق و مزایای ۱۱ ساله خوانده می‌شود طی سه هفته اخیر سه بار گردهمایی برگزار کردند و خواهان پاسخگویی مدیران هلدینگ باختر کاویان شدند.

نیروی شرکت کاویان افزود: پس از بررسی فیش‌ها، آئین نامه‌ها و واریزی‌های سایر شرکت‌های تولیدی منطقه ویژه عسلویه متأسفانه شاهد این هستیم که یک کارمند کاویان بسیار کمتر از عرف منطقه دریافتی حقوق و مزایا داشته است؛ آن‌هم در شرکتی که با هزاران میلیارد تومان سود خالص سالانه جز ۱۰ شرکت اول سود سازی در کشور است و از اکثریت شرکت‌های منطقه نیز پُرسودتر است.

وی خاطرنشان کرد: این مصائب پس از ۱۱ سال فرسایشی کردن موضوعات، پاس‌کاری اختیارات و قوانین بین هلدینگ باختر و کاویان، تشکیل چندین کارگروه با چند صد ساعت جلسه بی نتیجه و قول و وعده‌های پوشالی صورت پذیرفته است.

حمایت از کارگران در پارس جنوبی
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از تلاش برای رفع مشکلات کارگران در پارس جنوبی خبر داد و گفت: متأسفانه طی سال‌های گذشته هیچ تشکل صنفی برای حمایت از کارگران در منطقه پارس جنوبی نبوده است.

مصدق کشاورزی با بیان اینکه دستیابی به حقوق شهروندی و صنفی طبقه کارگر نیازمند ایجاد تشکل‌های قوی، منسجم و متصل به بدنه کارگری است افزود: عمده خواسته کارگران این منطقه صنفی است و از طریق گفت‌وگو قابل حل است.

انتظار می‌رود صدای کارگران در منطقه پارس جنوبی به عنوان قطب اقتصادی و انرژی کشور شنیده شود و برای رفع مشکلات آنها اقداماتی اساسی صورت گیرد.

کد خبر: ۱۰۲٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha