۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
مزایای سرمایه گذاری در بورس چیست؟

مزایای سرمایه گذاری در بورس چیست؟

معمولا مردم تمایل دارند در بورس سرمایه گذاری کنند اما به دلیل باورهای اشتباه رایج از جمله این باور «سرمایه گذاری در بورس مانند قمار است» از این سرمایه گذاری پشیمان می‌شوند.

به گزارش بازار، آیا اغلب از دوستان و آشنایان می‌شنوید که با سرمایه گذاری در بورس به درآمد بسیار خوبی دست یافته‌اند. بنابراین به این نتیجه می‌رسید که سرمایه گذاری در بورس بسیار جذاب است و ترغیب می‌شوید که شروع به سرمایه گذاری کنید. با این وجود ممکن است فکر کنید که این کار ریسک زیادی دارد و بسیار زمان بر است. اما اینگونه نیست زیرا با پیشرفت تکنولوژی، سرمایه گذاری بسیار آسان شده است. امروزه خرید و فروش سهام فقط با یک کلیک انجام می‌شود.

همین الان می‌توانید به راحتی در بازارهای مختلف سرمایه گذاری کنید و از تمام مزایای سرمایه گذاری در بورس بهره‌مند شوید. در خانه استراحت کنید و از وقت گذراندن با خانواده و دوستانتان لذت ببرید، این در حالی است که سرمایه و درآمد شما افزایش می‌یابد. اگر میخواهید در رابطه با بازار بورس بیشتر بدانید و سرمایه گذاریتان را به صورت حرفه‌ای انجام دهید، پیشنهاد میکنیم در دوره آموزش بورس کالج تی‌بورس شرکت کنید.

چرا باید در بورس سرمایه گذاری کرد؟

همانطور که گفتیم معمولا مردم تمایل دارند در بورس سرمایه گذاری کنند اما به دلیل باورهای اشتباه رایج از جمله این باور «سرمایه گذاری در بورس مانند قمار است» از این سرمایه گذاری پشیمان می‌شوند.

در این مقاله ما قصد داریم چند دلیل مهم برای شروع سرمایه گذاری در بورس و تحلیل تکنیکال را بررسی کنیم. تا انتهای مقاله با ما باشید تا این باورهای اشتباه تصحیح شود. در ادامه این نوشته با کالج تی‌بورس همراه باشید.

۱. پیشی گرفتن از تورم

تورم زمانی رخ می‌دهد که قیمت‌ها افزایش و از طرف دیگر ارزش خرید پول کاهش یابد. به عبارت دیگر هنگامی که عرضه و چاپ پول بیشتر از نیاز جامعه باشد، تورم اقتصادی به وجود می‌آید. در کل تورم برای جامعه به ویژه افرادی با سطح درآمد پایین مشکل ساز است.

بنابراین اگر قصد دارید از پس تورم بر بیایید، ضروری است پول خود را در بازارهای سرمایه گذاری با بازده بالا سرمایه گذاری کنید. بورس بهترین بازار موجود برای سرمایه گذاران با هوش اقتصادی است. اگر سهام شرکت‌های معتبر را بخرید، با توجه به میزان خوب بودن سهام و مدت زمان سرمایه گذاری، تقریبا سالانه ۱۲ تا ۱۸ درصد بازده خواهید داشت. بنابراین اگر قصد پیشی گرفتن از تورم را دارید، سرمایه گذاری در بورس بهترین گزینه است.

۲. بیشترین میزان رشد سرمایه

طی دو دهه گذشته، بورس و املاک دو بازار سرمایه گذاری بوده‌اند که دیگر بازارهای سرمایه گذاری را شکست دادند.

بازار بورس با بالاترین میزان سوددهی توانسته از سایر بازارهای سرمایه گذاری از جمله سپرده‌ ثابت، بیمه، اوراق بهادار و کالاهایی مانند طلا، نقره، نفت و غیره سبقت بگیرد. از این رو همیشه پیشنهاد می‌شود که برای سرمایه گذاری و افزایش سرمایه خود، بورس را انتخاب نمایید.

۳. سود مرکب از طریق سرمایه گذاری‌های بلند مدت

سرمایه گذاری در بورس امکان برخورداری از سود مرکب را فراهم می‌سازد. در نتیجه سرمایه شما را به طور تصاعدی افزایش می‌دهد. این در حالی است که اکثر بانک‌ها فقط یک حساب پس انداز با میزان سود کمی به شما ارائه می‌دهند. طبق گفته آلبرت اینشتین: «اثر مرکب هشتمین عجایب جهان است»

موفق‌ترین سرمایه گذار جهان، وارن بافت، به دلیل کسب سود مرکب ۲۲ درصدی در طول نیم قرن گذشته  معروف است. این سود مرکب در طولانی مدت او را به یکی از ثروتمندترین افراد تبدیل کرده است. سود مرکب یکی از دلایل اصلی سرمایه گذاری مردم در بورس است.

مزایای سرمایه گذاری در بورس چیست؟

سود سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟

هدف از سرمایه گذاری «کسب درآمد» است. در واقع هر سرمایه گذار دوست دارد تا حد ممکن درآمد کسب کند. به همین دلیل لازم است قبل از سرمایه گذاری از میزان تقریبی سود خود اطلاع داشته باشید.

بازده سرمایه گذاری یا ROI یک نسبت سوددهی رایج است که میزان بازده یا سود حاصل از سرمایه گذاری را نسبت به هزینه‌های آن ارزیابی می‌کند. سوالی که پیش می‌آید این است که چه میزان ROI خوب است؟

معمولا بیشتر سرمایه گذاران به طور میانگین میزان سود سالانه ۱۰٪ یا بیشتر را برای سرمایه گذاری‌های بلند مدت مناسب می‌دانند. با این وجود، فراموش نکنید که این مقدار فقط میانگین است و ممکن است در بعضی سال‌ها بازده کمتری یا حتی بازده منفی و در سال‌های دیگر بازده بسیار بالاتری داشته باشند.

این تغییرات ناپایدار سالانه و سودهای بلندمدت جذاب، ثابت می‌کنند که استفاده از استراتژی خرید و نگه داشتن سهام، امکان کسب سود بیشتری را فراهم می‌کند. ممکن است در یک سال سهام شما ضرر بدهد. فروش سهام در آن زمان باعث می‌شود که بعدا سود زیادی را از دست دهید. در صورت خرید و نگهداری سهام در بلند مدت، بازدهی چشمگیری خواهید داشت.

مزایای سرمایه گذاری در بورس

۱. رشد سرمایه به موازات رشد اقتصاد

از آنجایی که رشد اقتصادی منجر به ایجاد شغل، درآمد و فروش می‌شود، همزمان با رشد اقتصاد، درآمد شرکت‌ها نیز افزایش می‌یابند. هر چه میزان دریافتی بالاتر باشد، تقاضای مصرف کننده نیز بیشتر می‌شود. در نتیجه درآمد بیشتری به صندوق‌های مالی شرکت‌ها وارد می‌شود.

۲. امکان خرید آسان

در بازار بورس به راحتی می‌توانید سهام شرکت‌ها را خریداری کنید. امکان خرید از طریق یک کارگزار یا برنامه ریز مالی یا به صورت آنلاین وجود دارد. پس از ایجاد حساب، فقط در عرض چند دقیقه می‌توانید سهام مورد نظر خود را خریداری نمایید. خرید و فروش سهام در بعضی از کارگزاران آنلاین بدون پرداخت کمیسیون ممکن است.

۳. از دو شیوه درآمد کسب کنید

اکثر سرمایه گذاران تمایل دارند سهام را با قیمت پایین بخرند و سپس با قیمت بالا بفروشند. معمولا در شرکت‌های با رشد سریع سرمایه گذاری می‌کنند. این برای معامله گرانی که به صورت روزانه ترید می‌کنند و سرمایه گذارانی که سهام را می‌خرند و برای مدت طولانی نگه می‌دارند بسیار جذاب است. گروه اول امیدوارند از تریدهای کوتاه مدت سود ببرند، در حالی که گروه دوم قصد دارند با نگه داشتن سهام در مدت طولانی و با افزایش درآمد و قیمت سهام شرکت به سود کلانی برسند. هر دو گروه اطمینان دارند که مهارت آنها در انتخاب سهام باعث عملکرد بهترشان در بازار می‌شود. گروه دیگری از سرمایه گذاران جریان نقدی منظم را ترجیح می‌دهند. به این صورت که سهام شرکت‌هایی را خریداری می‌کنند که به آنها سود می‌دهند. اغلب نرخ رشد این شرکت‌ها متوسط است.

۴. امکان فروش آسان

در بازار بورس هر زمان که بخواهید می‌توانید سهام خود را بفروشید. اقتصاددانان از کلمه «liquid» استفاده می‌کنند به این معنا که امکان فروش آنی سهام با هزینه معاملات کم وجود دارد. اگر به طور ناگهانی به پول نیاز داشتید به سادگی می‌توانید سهام خود را به پول نقد تبدیل کنید. اما به دلیل بی ثباتی قیمت‌ها، ممکن است ضرر کنید.

۵. تنوع

 خرید سهام شرکت‌های فعال در حوزه‌های مختلف نه تنها در بهینه سازی تخصیص دارایی موثر است بلکه تنوع گسترده‌ایی نیز به وجود می‌آورد.

۶. درآمد عالی پس از مالیات

یکی دیگر از عواملی که سود را کاهش می‌دهد، مالیات است. سرمایه گذاری در سهام عام باعث می‌شود تا سود حاصل از سرمایه گذاری را حفظ کنید.

مزایای سرمایه گذاری در بورس چیست؟

آموزش آنلاین بورس

این روزها به لطف اینترنت، انجام معاملات در بورس فقط مختص افراد حرفه‌ایی و متخصص نیست. هر کسی با استفاده از گوشی همراه و رایانه شخصیش می‌تواند در بورس معامله انجام دهد. بسیاری از مردم جهت افزایش درآمد خود به معاملات سهام روی آورده‌اند. اگر افراد به یادگیری متعهد باشند می‌توانند درآمدی بسیار عالی داشته باشند.

اگرچه یادگیری قوانین بورس دشوار نیست اما برای موفقیت در این زمینه به دوره‌های آموزش بورس نیاز دارید. ممکن است با مطالعه کتاب تئوری‌های مربوط به معاملات سهام را یاد بگیرید اما کسب دانش عملی و مهارت‌ها برای تجارت آموزش جامع‌تری نیاز دارد. این مهارت‌ها را دوره آموزش بورس به دست می‌آورید. ما در  آموزش بورس در مشهد از مفاهیم پایه بورس تا تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال (از صفر تا صد بورس) را آموزش می‌دهیم.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید سرمایه گذاری در بورس مزایای بسیار زیادی دارد اما هنگام سرمایه گذاری باید محتاط و آگاه بود. یادگیری اصول پایه‌ایی بازار سهام و تحقیق کردن قبل از سرمایه گذاری علاوه بر کاهش ریسک، میزان بازده و سود را به حداکثر می‌رساند.

دوره‌های آموزش بورس در مشهد برای تمام متقاضیان (از افراد مبتدی گرفته تا حرفه‌ایی) یادگیری اصول بورس مناسب است. ما در این دوره‌ها صفر تا صد آموزش سرمایه گذاری را به صورت تئوری و عملی به شما می‌آموزیم.

اگر تصمیم گرفته‌ایید که به صورت حرفه‌ایی سرمایه گذاری را بیاموزید و از سرمایه خود بالاترین بهره را ببرید، آموزش بورس در مشهد بهترین گزینه پیش روی شما است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت tboursecollege.com مراجعه کنند تا از جدیدترین تکنیک‌ها و آموزش‌های بورس و ارزدیجیتال آگاه شوند.

کد خبر: ۱۰۲٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha