۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
 ابهامات ایجاد منطقه آزاد مازندران رفع می‌شود
استاندار مازندران:

ابهامات ایجاد منطقه آزاد مازندران رفع می‌شود

ساری- حسین زادگان، استاندار مازندران با اظهار اینکه ابهامات منطقه آزاد در حال رفع شدن است، گفت: شورای نگهبان در حال بررسی این طرح است.

احمد حسین زادگان در گفتگو با خبرنگار بازار درباره منطقه آزاد با اظهار اینکه فرهیختگان زیادی در این زمینه اظهار نظر کرده اند، افزود: منطقه آزاد دارای موافقان و مخالفانی است ولی از جمله طرح های مهم به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این طرح در کمیسیون تخصصی و هیئت دولت و مجلس مصوب شده است، افزود: شورای نگهبان مشغول بررسی طرح منطقه آزاد مازندران بوده و بخشی به کمیته نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است.

حسین زادگان یادآور شد: طرح منطقه آزاد مازندران در حال رفع ابهام و بررسی است و سعی کردیم از ظرفیت های موجود نظیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر این مجمع، نمایندگان و مسئولان پروژه منطقه آزاد را بررسی و پیگیری داشته باشیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه منطقه آزاد مازندران نیازمند برنامه مستقل است، افزود: متاسفانه بسیاری از مناطق آزاد واردات محور شدند ولی مختصات استان ها متفاوت است.

وی با تاکید براینکه باید از ظرفیت بزرگ بازار کشورهای سی آی اس استفاده کنیم تا با کوچکترین تحریم تحت فشار قرار نگیریم، گفت: عضویت در اتحادیه اوراسیا از مزیت های منطقه ای مازندران به شمار می رود که سبب شده بسیاری از کالاها با تعرفه ترجیهی صادر شده است.

وی با عنوان اینکه نمی توان منکر انحرافات موجود در مناطق آزاد سایر استان ها باشیم، گفت: دیپلماسی اقتصادی از مهمترین رویکردها برای توسعه مناسبات در استان به شمار می رود و در شرایط کرونایی از طریق مجازی و وبینار با برخی از کشورهای حاشیه تعامل و ارتباطات داشته ایم.

کد خبر: ۷۲٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha