۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
  میدان رقابت میان تازه‌نفس‌ها و  قدیمی‌های اپلیکیشن املاک
نگاهی به اپلیکیشن‌های برتر خرید و فروش ملک در ایران

میدان رقابت میان تازه‌نفس‌ها و قدیمی‌های اپلیکیشن املاک

نگاهی به اپلیکیشن‌های حوزه املاک نشان می‌دهد رقابتی سرسختانه در این میان در جریان است و علاوه بر بازیگران به نام حوزه نیازمندی آنلاین؛ رقبای تازه نفسی نیز برای عرض اندام در حوزه املاک وارد میدان عمل شده‌اند.

مژده باقری؛ بازار: اکثر حداقل برای یک ماه هم شده در سال شاید درگیر یافتن ملک و خانه باشد. این نیاز که اصولا مستاجرها هر ساله با آن دست و پنجه نرم می‌کنند در سال حدودا از یکی دوماه قبل استارت خورده و زمان می‌برد. و یافتن خانه‌ای که مناسب‌ترین و سازگارترین با بودجه باشد همیشه سخت است. این نیاز گاها حتی برای خرید منزل، ملک تجاری و... نیز نمود پیدا می‌کند وهمین باعث شده اپلیکیشن‌های متفاوتی روی کار بیایند تا به حل این صورت مسئاله کمک کنند.

شاید در نگاه اول دیوار و شیپور دو اپلیکیشن شناخته شده نیازمندی و آگهی در این مسیر پیشرو باشند. صد البته به همین شکل نیز است اما شاید این قابلیت یکی از ویژگی ‌های این اپلیکیشن‌ها در کنار سایر مزیت‌هایشان باشد.

اپلیکیشن‌های دیگری نیز هستند که به شکل تخصصی در این راستا وارد عمل شده و در این مسیر به کاربران کمک می‌کنند. اگر شما جزو آن دسته افرادید که از اپلیکیشن‌های حوزه املاک استفاده می‌کنید با ما باشید تا آنها را زیر ذره بین‌قرار داده و بیشتر بشناسیم.

عرض اندام آلونک با شیپور
آلونک، سامانه‌ است که در سال ۹۵ با هدف توسعه بسترهای مجزا برای مشاوران املاک، مدیران املاک و متقاضیان ملک  کارش را استارت زده است. شعار آلونک «لطفا خانه‌ دار شوید»   است و خودش را پلتفرمی قابل‌ اعتماد و پیشرو در بازار املاک و مستغلات معرفی می‌کند و تاکید  دارد هدفش توانمند سازی مردم برای رسیدن به «خانه ایده‌ آل» و اتصال آنها به حرفه‌ ای‌ ترین مشاوران املاک است.

آلونک سعی دارد با آموزش مشاوران املاک و سنجش کیفی عملکرد و خدمات‌ شان و بررسی نظرات کاربران، حرفه‌ای‌ ترین کارشناس را به کاربر پیشنهاد دهد.   این استارتاپ با تکنیک‌های داده‌ کاوی، ابعاد گوناگون بازار مسکن را تحلیل کرده و گزارش‌های فصلی و سالانه ارائه می‌دهد. مهر ماه سال ۹۷ استارتاپ آلونک به عنوان مجموعه‌ای که در حوزه مشاوران املاک قدرت بازار را در اختیار دارد و شیپور، استارتاپ قدرتمند در زمینه نیازمندی‌های آنلاین، با ادغام تصمیم گرفتند قدرت خود را بیشتر کرده و به عرض اندام در بازار بپردازند.

آی هوم و ادغام قدرت با دیوار
آی‌ هوم، سال ۹۴ متولد شد و سامانه جست‌ و جوی املاک است که در دل خود اطلاعاتی نظیر موقعیت شهری و دسترسی به سرویس‌ های حمل‌ و نقل عمومی را جای داده است. شعار آی هوم این است: «با بسته‌ های متنوع آی‌ هوم به مشتری‌های بی‌ نظیر و فراوان برسید.» آی‌ هوم از عنوان جامع‌ ترین وب‌ سایت و پرتال املاک کشور برای معرفی خود استفاده کرده است. این استارتاپ مدتی است وارد همکاری با سایت دیوار شده و با سرمایه‌گذاری هولدینگ هزار دستان  بخشی از تمرکز این مجموعه منعطف به محصول جدیدی شده که هدفش افزایش کیفیت آگهی‌ های آنلاین املاک در پلتفرم‌ های آی‌ هوم و دیوار است. محصولی که آی‌هوم و دیوار ارائه داده‌اند با تمایز میان آگهی‌هایی که عکس‌ ها و اطلاعات‌ شان، واقعی و کامل است، در هزینه‌ های بازدید حضوری از ملک، صرفه‌ جویی می‌ کند و فرایند انتخاب و مقایسه‌ را تسهیل می‌کند.

کیلید و هوشمندی دقیق
کیلید تیر ماه ۹۷ به عنوان، «سامانه هوشمند مسکن» با تمرکز بر سه محور خرید، رهن و اجاره، قیمت خانه شما، وارد بازار رقابت در حوزه نیازمندی مسکن شد. جمله: «کافی است کدپستی ده رقمی یا آدرس دقیق ملک مورد نظرتان را در سامانه وارد کنید، تا بدون نیاز به هیچ رفت‌ و آمدی از یک مرجع قیمت‌ گذاری هوشمند بهره‌ مند شوید.» شعاری است که کیلید برای معرفی خود به عموم مردم برگزیده است.

دلایل تولد این استارتاپ ایجاد بستر آنلاین برای مرتفع ساختن نیازهای عرضه‌ کنندگان و متقاضیان مسکن، به عنوان یک One-Stop Shop و ارائه ابزارهای لازم برای مشاوره تخصصی مسکن به مشاوران، عنوان شده است.

مدیران کیلید مدعی هستند چنین سامانه‌ای برای اولین بار در ایران متولد شده و در کنار هوش مصنوعی که برای نخستین بار در بازار مسکن ایران به کار گرفته شده، امکان استفاده از تکنولوژی Web Mapping و AR نیز در اپلیکیشن کیلید گنجانده شده و با استفاده از مدل‌ های محاسباتی و یادگیری ماشین و نیز اطلاعات و ابزارهای این سامانه، پیش‌ بینی صحیح از وضعیت بازار و کاهش ریسک معاملات اتفاق می‌ افتد.

همچنین کلید مدعی است سیستم ارزیابی هوشمند قیمت خانه، شاخص کیلید و فرصت‌های بازار مسکن از جمله تمایزهای فعالیت این وب‌ سایت است...

مسئولان کیلید معتقدند تکنولوژی برآورد هوشمند قیمت این استارتاپ (AVM) براساس فناوری‌ های هوش مصنوعی و بیگ‌ دیتا با توجه به ویژگی‌ های ملک و داده‌ های آماری مستند، قیمت دقیق آن را محاسبه می‌ کند.  

ایران فایل یک پرتال تخصصی
ایران‌ فایل یا سامانه شبکه نوین مسکن ایرانیان، وب‌ سایت تخصصی خرید و فروش آپارتمان، و رهن و اجاره مسکن است.   که خود را «قوی‌ ترین موتور جستجوی املاک و مستغلات» نامیده است.

ایران فایل در وبسایت خود؛ خود را به این شکل به مخاطبانش معرفی می‌کند: «دلیل راه‌ اندازی ایران‌ فایل، نقصان یک پرتال تخصصی در کشور است که بتواند در زمینه املاک و مستغلات اطلاع‌ رسانی و خدمات ارائه نماید و بر پایه تحلیل این اطلاعات، در زمینه ساخت‌ و ساز مسکن، به‌ صورت علمی و برای طبقات مختلف جامعه، تخصص لازم را داشته باشد. »

ایران فایل مدعی است که با توجه به سابقه درخشان در صنعت ساختمان، قوی‌ ترین موتور جستجوی املاک و مستغلات را در اختیار دارد. همچنین این استارتاپ مدعی است پرتال تخصصی و سازنده معتبر در امر صنعت ساختمان، تغییر ساختار سنتی خدمات املاک به یک روش مدرن و کاملا علمی را داراست.   جستجوی آنلاین املاک، امکان ارتباط با مالکین، اطلاع‌ رسانی تخصصی از اخبار روز مسکن و شهرسازی و ثبت رایگان آگهی املاک از خدمات این استارتاپ به شمار می‌ رود.

دلتا قدیمی‌ترین سایت ملکی
دلتا خود را اولین سایت ملکی در ایران معرفی کرده و از سال ۸۳ وارد این بازار شده است. اما استارت کار اپلیکیشن موبایل دلتا (نسخه اندروید) و طراحی نسخه وب نرم افزار ملکی دلتا ویژه آژانس‌ های املاک بهه سال ۹۴ بازمی‌گردد. دلتا مدعی است بهترین مرجع برای ثبت آگهی فروش، رهن و اجاره ملک است و متقاضیان خرید و اجاره مسکن می‌ توانند با جستجو در سایت دلتا ملک مورد نظر خود را بیابند. از نکات جالب توجه دلتا می‌توان به  راه‌ اندازی سایت deltahome برای اجاره ملک به اتباع خارجی در سال ۸۹،   اشاره کرد.

اسکانو
آوای اسکان نوین شرق (اسکانو)، نرم‌ افزار و اپلیکیشن جستجوی هوشمند است که در سال ۹۳ تاسیس شده است. اسکانو مدعی است نخستین وب‌ سایت جست‌ و جوی هوشمند ملک با استانداردهای بین المللی در ایران  است.

از ویژگی‌های اسکانو می‌توان به ثبت آگهی رایگان، ابزار جستجوی دقیق، تصاویر کامل از ملک، جزئیات کامل، اتصال به انواع دستگاه‌ ها و تماس مستقیم اشاره کرد.

اسکانو اعلام کرده با برخورداری از بانکی جامع از اطلاعات، به کاربران این امکان را می‌ دهد که ملک مورد نظرشان را برای خرید یا اجاره، انتخاب و کمتر از چند دقیقه آپارتمان، زمین، خانه، دفتر، مغازه و دیگر املاک دلخواه خود را پیدا کنند.

کد خبر: ۶۴٬۱۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha