۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
مشکلات سرمایه گذار بخش خصوصی بهره برداری از پتروشیمی هگمتانه را به تاخیر انداخت
وزیر نفت در آیین بهره برداری از پتروشیمی هگمتانه:

مشکلات سرمایه گذار بخش خصوصی بهره برداری از پتروشیمی هگمتانه را به تاخیر انداخت

همدان - وزیر نفت دلیل طولانی شدن اجرای پتروشیمی هگمتانه را مشکلات سرمایه گذار بخش خصوصی دانست و گفت: ظرفیت تولید این پتروشیمی ۴۵ هزار تن پی وی سی گرید پزشکی است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ بیژن نامدار زنگنه پیش از ظهر پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت نفت که پتروشیمی هگمتانه یکی از آن ها بود بابیان اینکه با اتکا به سیاست های اقتصاد مقاومتی دستاوردهای بسیاری کسب کردیم، عنوان کرد: صنعت پتروشیمی یکی از این دستاوردهای ویژه است.

وی با بیان اینکه درآمد صنعت پتروشیمی در سال ۷۶ بر پایه قیمت های ثابت سال ۹۵ حدود دو میلیارد دلار بود، افزود: با طراحی گسترده ای که از سال ۱۳۷۶ شروع شد درآمد این صنعت با جهش اول در سال ۱۳۹۲ به ۱۱ میلیارد دلار رسید.

درآمد صنعت پتروشیمی تا سال ۱۴۰۴ به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید

زنگنه با بیان اینکه از سال ۹۲ جهش دوم این صنعت پیگیری شد، گفت: با اتمام طرح های این صنعت در سال ۱۴۰۰ این درآمد به ۲۵ میلیارد دلار می رسد ضمن اینکه طی برنامه ریزی های به عمل آمده در جهش های صورت گرفته و طرح های در دست اجرا تا سال ۱۴۰۴ درآمد صنعت پتروشیمی به ۳۷ میلیارد دلار خواهد رسید.

وی با بیان این که در سال جاری و در ادامه طرح های جهش دوم صنعت پتروشیمی همان طور که وعده داده شد ۱۹ طرح با سرمایه گذاری ۱۱.۴ میلیارد دلار و ظرفیت ۲۵ میلیون تن به بهره برداری خواهد رسید، عنوان کرد: امروز سه طرح پتروشیمی در استان های همدان، ایلام و ارومیه افتتاح خواهد شد.

وزیر نفت به افتتاح پتروشیمی هگمتانه در استان همدان اشاره کرد و افزود: این پتروشیمی یک صنعت پایین دستی است.

وی با بیان اینکه در منطقه عمومی همدان پتروشیمی نداشتیم اما با پیگیری های انجام شده این طرح هرچند طولانی شد امروز به بهره برداری می رسد، گفت: دلیل طولانی شدن اجرای پتروشیمی هگمتانه مشکلات سرمایه گذار بخش خصوصی بود.

ظرفیت تولید پتروشیمی هگمتانه برابر ۴۵ هزار تن پی وی سی گرید پزشکی است که برای ساخت وسایل و ادوات پزشکی مثل سرم و سرنگ استفاده می شود

نامدار زنگنه در خصوص پتروشیمی هگمتانه مطرح کرد: ظرفیت تولید این پتروشیمی برابر ۴۵ هزار تن پی وی سی گرید پزشکی است که برای ساخت وسایل و ادوات پزشکی مثل سرم و سرنگ استفاده می شود و سرمایه گذار نیز امکان توسعه آن را دارد.

وی با بیان اینکه برای تهیه خوراک این پتروشیمی با سرمایه گذار به تفاهم رسیده ایم، گفت: مقرر شده واحدی مشابه در کنار پتروشیمی هگمتانه ایجاد و این صنعت پایین دستی مورد توجه باشد.

زنگنه با تاکید بر اینکه صنایع پتروشیمی در مبارزه با ویروس کرونا نقش مهمی ایفا کرده و خواهند کرد، گفت: این صنعت چه در تولید موادضدعفونی و آب ژاول و چه تولید ال ای بی که مواداولیه ساخت تمام شوینده ها است و نیز تهیه لباس و ماسک بیمارستانی و اخیرا تولید و عرضه اکسیژن وارد عمل شده است.

گفتنی است؛ پتروشیمی هگمتانه اوایل سال ۸۱ کلنگ زنی شد اما اتمام این طرح با فراز و فرودهای بسیاری مواجه بود اما از پارسال عزم مسوولان برای راه‌اندازی آن جدی شد و امروز پتروشیمی هگمتانه به بهره برداری رسید.

کد خبر: ۶۲٬۹۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha