۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
انجام یک هزار و ۷۰۰ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی آذربایجان غربی
مدیر کل استاندارد آذربایجان غربی خبر داد

انجام یک هزار و ۷۰۰ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی آذربایجان غربی

ارومیه- جلایر، مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی از انجام یک هزار و ۷۵۲ مورد نمونه برداری و آزمون از واحدهای تولیدی استان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

منصور جلایر در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در این مدت همچنین دو هزار و ۳۰۱ مورد بازدید فنی به همراه یک هزار و ۷۵۲ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی توسط کارشناسان اداره کل و بازرسان شرکت های تائید صلاحیت شده بخش خصوصی انجام شده است، افزود: کالاهای نمونه برداری شده مطابق با روش اجرایی مربوطه مورد بررسی و یا آزمون قرار می گیرند.

وی افزود: حضور مدیر کنترل کیفیت در زمان تولید محصول، بازرسی از خط تولید و محل نگهداری مواد اولیه و کنترل مطابقت آن با شرایط استاندارد از جمله مواردی است که در این بازرسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی افزود: هدف از بازرسی‌ و نمونه برداری از واحدهای تولیدی نظارت بر عملکرد آنها انجام می شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود سبب ایجاد اعتماد مردم به خرید کالاهای داخلی، افزایش صادرات و کاهش ورود بی رویه کالاهای خارجی به کشور می شود که به تبع آن افزایش بهره وری و رونق تولید را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه همچنین ۶۸ مورد بازرسی و نمونه‌برداری از بازارهای استان صورت گرفته است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار ۶۴ بازرسی توسط کارشناسان و شرکت‌های همکار از آسانسورها صورت گرفته و ۵۳۲ فقره گواهی تاییدیه برای آسانسورهای استان صادر شده است.

جلایر با بیان اینکه در بازرسی‌های انجام شده از واحدهای تولیدی و خدماتی، ۲۹ مورد تذکر و ۲۵۳ مورد اخطار به واحدهای متخلف ابلاغ شده است، ادامه داد: بر اساس ماده ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کارشناسان استاندارد طبق قانون مجاز هستند به محل های تولید، بسته بندی، عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استاندارهای اجباری وارد شوند و بازرسی و نمونه برداری انجام دهند.

کد خبر: ۵۸٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha