۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
آواتارهای انسان نما، گوشی هوشمند گلکسی را همراهی خواهند کرد
معرفی هوش مصنوعی انسان نما NEON

آواتارهای انسان نما، گوشی هوشمند گلکسی را همراهی خواهند کرد

شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES ۲۰۲۰، از جدیدترین فناوری خود تحت عنوان هوش مصنوعی انسان نما NEON رونمایی کرد و اکنون بعد از گذشت ۸ ماه اولین گوشی هوشمند Galaxy مجهز به این فناوری را به بازار روانه می کند. بر اساس گزارش اخیر این کمپانی، گوشی گلکسی سامسونگ قرار است قبل از سال میلادی ۲۰۲۱ به بازارهای جهانی ورود پیدا کند.

سیران خانعلی زاده؛ بازارکمتر ازیک سال پیش بود که شرکت سامسونگ در نمایشگاه CES ۲۰۲۰  از جسورانه ترین برنامه پیشرفته خود تحت عنوان طرح NEON رونمایی کرد، که  شامل «آواتار» ‌هایی (چهرک - نماد- چهره‌نماد) دارای هوش مصنوعی  است که تقریباً از انسان واقعی به راحتی قابل تشخیص نیستند. این انسان مصنوعی با کمک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شده و امکان مدیریت آن بر اساس نظر کاربران وجود خواهد داشت. طرح NEON  در آزمایشگاه تحقیقات پیشرفته و فناوری سامسونگ در کشور آمریکا در حال اجرایی شدن می باشد و به نظر می رسد یکی از بزرگترین پروژهای این کمپانی کره ای باشد، که دارای بالاترین میزان شباهت به انسان است. کمپانی سامسونگ هدف از ین طرح را انجام خدمات امور مشترکین، بانکی، خبرگزاری و یا خدماتی نظیر فروشندگی، انجام پذیرش در هتل ها و سایر موسسات عنوان کرد، البته لازم به ذکر است که این هوش مصنوعی هیچ شباهتی به دستیار هوش مصنوعی همانند Bixby و یا یک ربات چت ندارد و تنها در برخی از عملکرد ها دارای شباهت هایی می باشند.

گوشی های Galaxy سامسونگی که ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد از هوش مصنوع NEON  بهره گرفته اند، انرژی NEON توسط فناوری های Core R۳ و SPECTRA آزمایشگاه های STAR تأمین می شود. SPECTRA، احساسات، هوش، یادگیری و حافظه را به Core R۳ ارائه می دهد، سامسونگ ادعا می کند  NEON ها دارای آواتارهای مجازی تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند که از انسان قابل تشخیص نیستند

وپراناو میستری مدیرعامل آزمایشگاه های STAR سامسونگ،  در رابطه با NEON  نمونه اولیه انسان مصنوعی  اعلام کرد که، دلیل اصلی  ایجاد NEON و چگونگی استفاده از انسان مصنوعی را برای از بین بردن  شکاف بین انسان و هوش مصنوعی  اعلام کرد  و اظهار داشت که  این پلتفرم یک دستیار هوش مصنوعی همانند Bixby و یا یک ربات چت نیست، اما این بدان معنا نیست که  این فناوری هوشمند  قادر به انجام عملکردهای این دو دستیار توانمند نیست، در واقع هدف اصلی طراحی NEON تمرکز بروری انسان سازی هوش مصنوعی و چهره دادن به آن است، و در ادامه افزود که اساساً  NEON ها واسطه هایی هستند که برای نزدیک شدن هوش مصنوعی به دنیای واقعی طراحی شده اند.   وی در توییت اخیر خود اعلام کرد که انسان های مصنوعی بر روی گوشی های موبایل گلکسی تعبیه شده اند و از قبل از سال میلادی  ۲۰۲۱ در دسترس کاربران خواهد بود.

بسیاری از صاحب نظران انتقاد های را به این فناوری هوشمند  وارد کرده اند، این افراد معتقد هستند که هوش های مصنوعی همانند NEON باعث ایجاد اختلال در بازار کار خواهند شد و این موضوع می تواند یکی از دلایل بالقوه عدم تمایل بسیاری از افراد نسبت به این فناوری نوظهور باشد

با این اوصاف، گوشی های Galaxy سامسونگی که ماه آینده به بازار عرضه خواهند شد از هوش مصنوع NEON  بهره گرفته اند، انرژی NEON توسط فناوری های Core R۳ و SPECTRA آزمایشگاه های STAR تأمین می شود. SPECTRA، احساسات، هوش، یادگیری و حافظه را به Core R۳ ارائه می دهد، سامسونگ ادعا می کند  NEON ها دارای آواتارهای مجازی تولید شده توسط هوش مصنوعی هستند که از انسان قابل تشخیص نیستند و هر یک از آنها شخصیت منحصر به فرد خود را دارند. وب سایت سامسونگ ذکر کرده است، که انسان مصنوعی را می توان طبق نیاز مشتری سفارشی کرد. آنها می توانند به عنوان نماینده خدمات، مشاور مالی، دربان، ارائه دهنده خدمات بهداشتی یا فقط به عنوان یک دوست مجازی مورد استفاده قرار گیرند. این بدان معنی است که NEON ها می توانند به هر هوش مصنوعی مجزایی  متصل شوند تا شخصیتی منحصر به فرد به آن بدهند. گفتنی است، که شرکت سامسونگ هنوز  به هوش مصنوعی پس زمینه NEON اشاره نکرده است اما تیم طراحان این فناوری استفاده از فناوری Core R۳  و SPECTRA را تایید کرده اند و اظهار داشتند که مولفه های خارجی این هوش مصنوعی به تنهایی پاسخگوی نیاز کاربران خواهد بود.

این پلتفرم قادر است تمامی برنامه های کاربران را تنظیم و ذخیره کند و با بیشترین میزان بهره وری به مرحله اجرایی  برساند. جالب است بدانید ، تیم طراحی NEON  ، ایجاد یک دستیار هو شمند در تمامی امور خدماتی را یک مزیت برشمردند، اما وجود یک  همراه هوشمند با قابلیت انجام بیشتر امور شخصی برای سالمندان و افراد ناتوان را بزرگترین مزیت این پلتفرم برشمردند

اما از سوی  دیگر، بسیاری از صاحب نظران انتقاد های را به این فناوری هوشمند  وارد کرده اند، این افراد معتقد هستند که هوش های مصنوعی همانند NEON باعث ایجاد اختلال در بازار کار خواهند شد و این موضوع می تواند یکی از دلایل بالقوه عدم تمایل بسیاری از افراد نسبت به این فناوری نوظهور باشد؛ یکی دیگر از انتقادات وارده به این سیستم ها،   شکستن حریم شخصی افراد  و کاهش  ایمنی اطلاعات شخصی به سبب افزایش شبکه های  مبتنی به هوش مصنوعی مرتبط به هم وسوء استفاده از اطلاعات محرمانه خواهد بود.

اما تیم طراحی  این فناوری  تماما دیدگاه های ایجاد شده در مورد پلتفرم NEON را کاملا رد می کنند ، و همچنین  اذعان داشتند که هدف اصلی این فناوری ،نتنها خارج کردن نیروی انسانی از محیط کار نیست ، بلکه از آن می توان به عنوان یک  دستیار هوشمند برای افزایش پتانسیل افراد در محیط کار و حتی زندگی شخصی  نام برد ؛ این پلتفرم قادر است تمامی برنامه های کاربران را تنظیم و ذخیره کند و با بیشترین میزان بهره وری به مرحله اجرایی  برساند. جالب است بدانید ، تیم طراحی NEON  ، ایجاد یک دستیار هو شمند در تمامی امور خدماتی را یک مزیت برشمردند ، اما وجود یک  همراه هوشمند با قابلیت انجام بیشتر امور شخصی برای سالمندان و افراد ناتوان را بزرگترین مزیت این پلتفرم برشمردند و معتقد هستند این فناوری می تواند  به عنوان یک دوست، فضای داخلی منزل را برای کهنسالان و افرادی که تنها زندگی می کنند ، دلچسپ و قابل تحمل تر نمایند .

این تیم طراحی امیدوار هستند ، که نمونه های بعدی NEON داری قابلیت های پیشرفته تر برای  خدمات درمانی ، سرگرمی و آموزشی باشند .این شرکت اشاره دارد که به زودی تمامی گوشهای همراه هوشمند از فناوری  NEON  بهره خواهند برد و هرکدام از کاربران از یک دستیار هوشمند با قابلیت های بیشمار لذت خواهند برد.

کد خبر: ۵۶٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha