۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
۷ هزار هکتار به سطح زیر کشت باغات استان ایلام اضافه می‌شود
معاون استاندار ایلام:

۷ هزار هکتار به سطح زیر کشت باغات استان ایلام اضافه می‌شود

ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به برنام ریزی برای توسعه کشت باغات در استان، گفت: هفت هزار هکتار به سطح زیر کشت باغات اضافه می شود.

به گزارش بازار، حیدر نعمتی صبح یکشنبه در نشست بررسی پیگیری تسهیلات برای توسعه باغات ایلام در استانداری اظهار داشت: این استان دارای ظرفیت های بی نظیری در بخش کشاورزی و توسعه کشت باغات است که باید از این ظرفیت های برای اشتغال و رونق تولید استفاده شود.

وی تصریح کرد: می توان از توسعه باغات مثمر برای توسعه پایدار، ایجاد اشتغال و بهبود معیشت فعالان بخش کشاورزی استفاده کرد.

معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه اگر باغات ایلام توسعه یابد بسیاری از صنایع جانبی نیز توسعه می یابد و اشتغالزایی مناسبی در این زمینه ایجاد می شود، گفت: می توان با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری علاوه بر درآمدزایی، اشتغال مردم مناطقی که دارای باغات مثمر هستند را فراهم کرد.

نعمتی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه زمانبندی برنامه ششم توسعه قرار است حدود هفت هزار هکتار به سطح زیر کشت باغات استان ایلام اضافه شود، گفت: هم اکنون کشت نهال بادام در ۸۰ هکتار در شهرستان ملکشاهی در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: توسعه باغات در اراضی شیبدار بر اساس برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار دارد که به این منظور با فراهم کردن مشارکت مردم می توان یک اقدام اساسی در این زمینه انجام گیرد.

کد خبر: ۵٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha