۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
زنجیره تولید تخم مرغ در اصفهان گسترش می‌یابد
عضو اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان اصفهان:

زنجیره تولید تخم مرغ در اصفهان گسترش می‌یابد

اصفهان- عضو اتحادیه مرغ تخم گذار استان اصفهان گفت: توسعه زنجیره تولید تخم مرغ در استان اصفهان با همکاری بخش های دولتی و خصوصی در دستور کار است.

سید شهاب‌الدین افضل در گفت وگو با خبرنگار بازار در آستانه روز جهانی تخم مرغ با اشاره به خواص بی‌نظیر این محصول اظهار داشت: ۹ اکتبر هر سال به عنوان روز جهانی تخم مرغ شناخته می‌شود که امسال این روز در کشور ما مصادف با ۱۸ مهرماه است.

وی با بیان اینکه تخم مرغ غذایی کامل و محصولی استراتژیک محسوب می‌شود، بیان داشت: کنوانسیون جهانی تخم مرغ هر ساله برنامه‌های بین‌المللی به منظور گرامیداشت روز جهانی تخم مرغ در نظر می‌گیرد و مقالات علمی، فنی و اجتماعی در این زمینه منتشر می‌شود.

این مدیرعامل شرکت زنجیره تولید تخم مرغ در استان اصفهان اضافه کرد: با ابتکار معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان، ستاد استانی ترویج مصرف تخم مرغ تشکیل شد که این اقدام می‌تواند قدمی مثبت در راستای توسعه مصرف تخم مرغ باشد. همچنین شعار «سلامت هر روز، یک تخم مرغ در روز» به عنوان شعار روز جهانی تخم مرغ انتخاب شد و امید است بتوانیم با انجام اقدامات برنامه‌ریزی شده به گسترش مصرف تخم مرغ به عنوان غذایی کامل کمک کنیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت زنجیره تولید تخم مرغ در استان اصفهان، تصریح کرد: زنجیره تولید تخم مرغ استان اصفهان به طور رسمی در سال ۱۳۹۷ تاسیس و راه‌اندازی شد و پشتوانه آن تولید تخم مرغ با کیفیت در واحدهای تولیدی بزرگ و پیشرو استان است. اتحادیه مرغ تخم‌گذار و مادر استان هم سهامدار این زنجیره است.

این تولیدکننده و مرغ‌دار استان اصفهان با بیان اینکه در این زنجیره حلقه‌های گوناگون در کنار یکدیگر فعالیت دارند، گفت: در زنجیره تولید تخم مرغ استان، بخش‌های تولید و پرورش پولت، مرغ تخم‌گذار، واحد بسته‌بندی مستقل، انبار سرد مستقل  و شبکه توزیع تحت اختیار زنجیره مشغول فعالیت هستند. در حوزه تامین جوجه یک‌روزه نیز با شرکت‌های مرغ مادر معتبر قراردادهایی امضا شده و در حال همکاری هستیم، در بحث کارخانجات خوارک هم با سه کارخانه خوراک بزرگ استان قراردادهایی وجود دارد و فعالیت در حال انجام است.

وی اضافه کرد: «داروخانه دامپزشکی» و «آزمایشگاه دامپزشکی و تایید سلامت محصولات» از مواردی هستند که جای خالی آنها در اکثر زنجیره‌های تولید حس می‌شود اما با تدابیر انجام شده، زنجیره تولید تخم مرغ استان اصفهان در این زمینه هیچ مشکلی ندارد و آزمایشگاه و داروخانه تجهیز شدند و در اختیار زنجیره قرار دارند.

۶۰ درصد سهم صادرات تخم مرغ سهم زنجیره تولید این محصول است
این مدیرعامل شرکت زنجیره تولید تخم مرغ در استان اصفهان افزود: حلقه دیگر مورد توجه در زنجیره‌ها، حلقه عرضه مستقیم یا شبکه عرضه است که در این زمینه نیز در تمامی بازارهای کوثر به عنوان میادین شهرداری فعالیت داریم، زنجیره تولید تخم مرغ استان اصفهان هم در شهر اصفهان و هم در شهرستان‌های بزرگ استان فعالیت دارد.

وی گفت: این زنجیره در طرح‌های تنظیم بازار از سال‌های گذشته تا امروز همکاری داشته و گزارش فعالیت آن به صورت روزانه گزارش می‌شود، این زنجیره در زمینه توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب در حال فعالیت است و در این زمینه اقدامات خوبی شکل گرفت.

افضل، هدف این زنجیره را کاهش قیمت تمام شده و افزایش کیفیت عنوان کرد و افزود: در زمینه ارتقای کیفیت، «صادرات» هدف نهایی و عملیاتی است که در حد توان نیز به این موضوع توجه شده است و بیش از ۶۰ درصد ظرفیت صادراتی استان در سال جاری توسط این زنجیره عملیاتی شده است. البته مجوز صادرات از مهرماه به منظور کنترل بازار داخلی متوقف شد که امید است تدابیری اندیشیده شود تا بازارهای هدف صادراتی از دست نروند.

وی افزود: استان اصفهان ظرفیت‌های بسیار زیادی در تولید تخم مرغ دارد و کیفیت محصولات استان بسیار بالا است، البته امروز بخشی از ظرفیت خالی است که به دلیل مشکلات اقتصادی موجود است ولی امیدواریم مواردی همچون تامین نهاده‌ها نیز به زودی برطرف شوند. خوشبختانه با اقدامات انجام شده، شرایط تولید در نیمه دوم سال بهتر خواهد بود و برای اینکه نتایج مثبت اقدامات انجام شده مشاهده شود کمی زمان نیاز خواهد بود.

کد خبر: ۴۶٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha