۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹
جلوی سفته‌بازی با خانه‌های خالی را می‌گیریم/ کمبود ۵۰۰ هزار مسکن در سال
رئیس مجلس:

جلوی سفته‌بازی با خانه‌های خالی را می‌گیریم/ کمبود ۵۰۰ هزار مسکن در سال

بابلسر- رئیس مجلس شورای اسلامی به چهار تصمیم مهم مجلس در چهار ماه فعالیت اشاره کرد و گفت: جلوی افرادی که با خانه‌های خالی سفته‌بازی می‌کنند را می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدباقر قالیباف عصر جمعه در مراسم یادواره شهدای هادی‌شهر بابلسر با اشاره به چهار اقدام مجلس در دوران چهارماه فعالیت خود گفت: جهش تولید مسکن و مقابله با سفته‌بازی افراد با خانه‌های خالی از جمله مصوبات است.

وی با بیان اینکه کمیسیون‌های مجلس برای نظارت بر بخش‌های مختلف شکل گرفته است به دو اقدام و تصمیم ویژه مجلس درباره مسکن اشاره کرد و گفت: بهره گیری از ظرفیت خالی خانه و جهش تولید در بخش مسکن از جمله برنامه ها است.

وی با اشاره به نیاز کشور به سالانه یک میلیون مسکن گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار واحد مسکن در سال کمبود داریم زیرا ۲۰۰ هزار واحد توسط بنیاد مسکن و ۳۰۰ هزار واحد توسط مردم ساخته می شود و باید برای واگذاری مسکن ارزان قیمت به مردم برنامه ریزی کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه کسانی که هفت سال مسئولیت اجرایی داشتند و باید ارزش پول ملی را حفظ می کردند حرف هایی را مجلس نسبت می دهند، گفت: مجلس هیچ گاه به سمت حاشیه ها نمی رود.

قالیباف با انتقاد از دولتی بودن ۸۰ درصد از اقتصاد کشور که مجکوم به ضعف و فساد و از بین بردن سرمایه ها است، گفت: برنامه ثبات و تحول در اقتصاد کشور را در برنامه هفتم در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم برنامه ریزی می کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به لایحه دو فوریتی برای افزایش سرمایه در بازار بورس بدون حق تقدم صاحبان سرمایه و تصویب و ابلاغ آن به دولت گفت: برنامه بودجه ۱۴۰۰ و برنامه هفتم باید به گونه ای باشد که ثبات اقتصادی را در پیش داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در کالاهای اساسی باید به خانواده های دارای اولویت و نیازمند کالابرگ الکترونیکی ارائه شود.

کد خبر: ۴۵٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha