۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
بخش زیادی از رفتار بورس طبیعی است
مدیر عامل کارگزاری بانک سپه:

بخش زیادی از رفتار بورس طبیعی است

ثابت، مدیر عامل کارگزاری بانک سپه گفت: نزول در بازار سرمایه را باید تا حدی طبیعی بدانیم اما مشکل این است که اصحاب بازار سرمایه و سازمان بورس و دیگر نهادهای اجرایی بازار سرمایه، فکر نمی کردند با این استقبال بی نظیر سرمایه گذاران مواجه شوند.

به گزارش بازار، عظیم ثابت مدیر عامل کارگزاری بانک سپه با بیان اینکه بخش زیادی از اتفاقات کنونی بازار سرمایه و اصلاحات آن، طبیعی است، گفت: بازار در چند ماه گذشته با رشد شتابانی ادامه داشت و شاخص کل حتی تا ۳۰۰ درصد، بازدهی برای سرمایه گذاران به همراه داشت و در برخی سهام و صنایع، رشدهای بیشتری را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه هر رشد شتابانی، افت های شتابانی را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: بنابراین این نزول در بازار سرمایه را باید تا حدی طبیعی بدانیم اما مشکل این است که اصحاب بازار سرمایه و سازمان بورس و دیگر نهادهای اجرایی بازار سرمایه، فکر نمی کردند با این استقبال بی نظیر سرمایه گذاران مواجه شوند.

ثابت ادامه داد: گرچه در سال های اخیر زیرساخت های خوبی در بازار سرمایه فراهم شد اما پاسخگوی این حجم از تقاضای مردم نبود.

مدیر عامل کارگزاری بانک سپه افزود: البته گام های خوبی در جهت رفع این مشکل برداشته و بحث های خوبی درباره بازارگردان ها مطرح شده است و اگر بتوانیم بازار گردانی حرفه ای را نهادینه کنیم بسیاری از مشکلات کنونی را می توانیم حل کنیم.

وی اضافه کرد: فروش اوراق تبعی سهام که نوعی بیمه سهام است کار مثبتی است اما این اقدامات و تمهیدات باید بلند مدت باشد.

کد خبر: ۴۴٬۳۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha