۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کسری بودجه آمریکا از مرز ۳ تریلیون دلار گذشت

کسری بودجه آمریکا از مرز ۳ تریلیون دلار گذشت

بنا بر اطلاعات رسمی وزارت خزانه داری آمریکا، کسری بودجه فدرال ماه اوت از مرز سه تریلیون دلار فراتر رفت.

به گزارش بازار، نشریه هیل در مطلبی درباره افزایش چشمگیر کسری بودجه آمریکا نوشت، بنا بر اطلاعات رسمی وزارت خزانه داری آمریکا که روز جمعه منتشر شد کسری بودجه فدرال ماه اوت از مرز سه تریلیون دلار فراتر رفت و پیش بینی می‌شود در پایان سال مالی کنونی در اواخر همین ماه به سه تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار برسد.

این رقم که پیش بینی اخیر دفتر بودجه کنگره آمریکا را مورد تایید قرار می‌دهد حکایت از آن دارد که کسری بودجه در مسیری قرار گرفته که به رقمی بی سابقه در تاریخ اقتصاد آمریکا خواهد رسید. رقم سه تریلیون و ۳۰۰ میلیارد دلار بیش از دو برابر کسری بی سابقه یک تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلاری است که در جریان بحران مالی سال ۲۰۰۹ گریبان این کشور را گرفته بود.

اطلاعاتی که روز جمعه منتشر شد نشان می‌دهد دولت از ابتدای سال تاکنون بیش از شش تریلیون دلار هزینه کرده است که در مقایسه با چهار تریلیون و ۴۰۰ میلیارد دلاری که کل سال ۲۰۱۹ هزینه کرده بود رقم قابل توجهی است و این افزایش تا حد زیادی به سیاست‌های این کشور در مقابله با کووید – ۱۹ و پیامدهای شیوع این بیماری بر اقتصاد آمریکا مربوط می‌شود.

در همین حال درآمدزایی این کشور به میزان قابل توجهی بدون تغییر مانده است و تنها پاسخگوی حدود نیمی از هزینه هاست از این رو وزارت خزانه داری مجبور به استقراض شده است.

دفتر بودجه کنگره آمریکا ارزیابی کرده است بدهی این کشور سال آینده از اندازه اقتصاد این کشور فراتر رود و در سال‌های آتی از دوره جنگ جهانی دوم نیز بیشتر شود.

ناظران بر بودجه در آمریکا هشدار می‌دهند افزایش حجم بدهی می‌تواند رشد اقتصادی این کشور را کاهش دهد، موجب بالارفتن نرخ بهره شود و دولت را برای اختصاص هزینه به اولویت‌ها همزمان با بالارفتن تدریجی نرخ بهره با مشکل مواجه کند.

آن‌ها در عین حال می‌گویند بدهی در این دوره از بحران اقتصادی که بخش اصلی توجهات باید بر احیای اقتصاد کشور متمرکز باشد نگرانی است که در درجه دوم اهمیت قرار دارد.

کد خبر: ۴۰٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha