۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
«ارکان پارس» اولین شرکت دانش بنیان ایران که پالایشگاه خصوصی تأسیس کرد
مدیر عامل پالایشگاه ارکان پارس هشترود:

«ارکان پارس» اولین شرکت دانش بنیان ایران که پالایشگاه خصوصی تأسیس کرد

هشترود- مدیر عامل پالایشگاه ارکان پارس هشترود گفت: «ارکان پارس» اولین شرکت دانش بنیان ایران که پالایشگاه خصوصی تأسیس کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا نگهبان امروز در جمع خبرنگاران در محل این پالایشگاه گفت: استارت اولیه در این پالایشگاه، منجر به صادرات یک میلیون دلاری گشته است که در صورت حمایت بیشتر، ظرفیت تولید را می‌توان به ۸۰۰ تن افزایش داد.

او گفت: این مجموعه طی ۱۰ سال گذشته ایجاد شده و از نظر دانش فنی، اولین شرکت دانش بنیان است که پالایشگاه خصوصی را در ایران دایر نموده است.

نگهبان ادامه داد: نصب و راه‌اندازی این واحد پالایشگاهی توسط مهندسان شرکت انجام گرفته و در زمره اولین شرکت در خاورمیانه است که تا ۵۰ هزار بشکه ظرفیت تولید دارد.

وی افزود: در سال ۹۲ با شرکت در مناقصات کشوری در بین کشورهای ژاپن، روسیه، چین و هندوستان، این شرکت در ۷۰ مینی پالایشگاه پدافند غیرعامل، موفق شده است.

نگهبان گفت: برای نشان دادن توانمندی، پالایشگاه هشترود را بدون وام و با هزینه خود دایر کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تمام فازهای این پالایشگاه باید تا کنون افتتاح می‌شد اما برخی از بوروکراسی‌های اداری مانع از انجام آن گشته است.

وی با اشاره بر عدم نصب واحد ۱۰ هزار بشکه نفت خام در میعانات گازی افزود: تا کنون ۲۰۰ میلیون دلار مالیات پرداخت کرده‌ایم در حالی که برنامه‌ای برای اخذ مالیات وجود نداشت.

وی اضافه کرد: در طی ۴۵ روز، واحد حلال سازی در این پالایشگاه نصب گردید که در دنیا امر بی سابقه‌ای به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: با استارت اولیه در این پالایشگاه، در عرض ۴۵ روز در حدود یک میلیون دلار به کشور افغانستان و عراق، صادرات را انجام دادیم.

نگهبان توضیح داد: حمایت از سوی مسئولان استانی وجود دارد اما از سوی تهران، برخی از سنگ‌اندازی‌ها مانع از ادامه فعالیت در این پالایشگاه می‌شود.

وی افزود: طی چند سال گذشته به ایران برگشتیم تا ثابت کنیم که می‌توانیم پالایشگاه را از صفر، نصب و راه اندازی کنیم و در این راستا توان خود را در پالایشگاه هشترود نشان دادیم.

وی با اشاره بر ظرفیت ۵۰۰ نفر نیروی انسانی و تولید ۱۸۰۰ تنی در پالایشگاه هشترود اشاره کرده و افزود: اما بوروکراسی‌های اداری و کارشناسان، پاره‌ای از مشکلات را به وجود می‌آورد.

نگهبان با تأکید بر سال جهش تولید بیان کرد: در صورت امکانات، صادرات را می‌توانیم به دو میلیون دلار افزایش دهیم.

وی گفت: ظرفیت روزانه این پالایشگاه، ۱۵۰ تنی است که در تلاش هستیم تا این ظرفیت را به ۸۰۰ تن افزایش دهیم.

وی بیان کرد: تقاضای ما از مسئولین و دولت این است که قدری بیشتر در راستای رفع مشکلات این پالایشگاه کمک حال ما باشند.

مدیر عامل پالایشگاه ارکان پارس هشترود گفت: ما تلاش خواهیم کرد و قول خواهیم داد که در صورت حمایت از نظر اداری، تولید روزانه این پالایشگاه را به ۱۲۰۰ تن افزایش دهیم.

وی با اشاره بر به روز بودن کیفیت محصول و تکنولوژی پالایشگاه هشترود ادامه داد: حمایت‌ها باید بیشتر از این بود تا شاهد اشتغالزایی ۵۰۰ جوان به طور مستقیم و غیرمستقیم در یک منطقه محروم بودیم.

وی افزود: پنجمین واحد پالایشگاهی از حیث تولید حلال‌های صنعتی و صادرات در ایران، شناخته شده‌ایم.

وی گفت: با توجه به شرایط تحریم و بازگشت ارز، راهکار بانک مرکزی بر این بود که واردات در قبال صادرات باشد که ما نیز، ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانده و تسویه کرده‌ایم.

نگهبان ادامه داد: هیچ گونه آلاینده در این پالایشگاه وجود نداشته و با یک تکنولوژی جدید در حال حرکت هستیم.

کد خبر: ۳۶٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha