۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
رشد و افول بازار سرمایه نگران کننده نیست
معاون بازار بورس تهران:

رشد و افول بازار سرمایه نگران کننده نیست

گودرزی، معاون بازار بورس تهران گفت: شاخص در یکی دوسال گذشته رشد خوبی را تجربه داشته و طبیعی است زمانی هم برای استراحت لازم داشته باشد بنابراین رشد و افول بازار سرمایه نباید نگران کننده باشد.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمود گودرزی افزود: از خرداد ۹۷ شاهد رشد بازار سرمایه بودیم، در این دوسال ارزش معاملات بورس تهران از میانگین روزی هزار و دویست میلیارد تومان به ۱۳ هزار میلیادر تومان و ارزش بازار کل بورس تهران از اواسط مرداد گذشته ۹۳۰ هزار میلیارد تومان به ۶ هزار و ۷۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

معاون بازار بورس تهران گفت: ارزش هر شرکت در ادبیات مالی مشخص است بنابراین زمانی که جمعیت زیادی از مردم وارد بورس می‌شوند باید تصمیم گیری‌ها در بازار سرمایه حساب شده باشد.

گودرزی درباره فروش اوراق سلفی نیز گفت: فروش اوراق سلفی به بورس انرژی مربوط می‌شود و با توجه به بررسی‌های سران قوا هنوز فروش اوراق سلف نفتی قطع نشده است.
او افزود: متوسط فروش سهام عدالت ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان است با توجه به اینکه ۳ تا ۴ درصد معاملات روزانه در بورس به سهام عدالت مربوط می‌شود در بورس تهران با توجه به فروش سهام عدالت در کارگزاری ها، نوسانات بازار بورس به فروش سهام عدالت ربطی نداشته است.

گودرزی گفت: مهمترین نیاز بازار سرمایه دانستن حداقل ادبیات بازار سرمایه و نگاه بلندمدت است بنابراین نباید به بازار سرمایه کوتاه مدت نگاه کرد.

قاسم محسنی، کارشناس بازار سرمایه نیز درباره ریزش شاخص‌ها در روزهای اخیر گفت: در سهام شرکت‌ها نوسان قیمت همیشه وجود داشته و خواهد داشت همانطور که بازار ارز و سکه نوسان دارد و ممکن است این نوسان رو به رشد باشد یا نزولی.

او گفت: نوسان قیمت در بازار سرمایه جزء ذات آن و افزایش قیمت ارز دلیل اصلی رشد دو ساله شاخص بورس است.

وی افزود: مردم و سرمایه گذاران انتظار دارند همه چیز هماهنگ باشد در حالیکه پارادایم والگوی قیمت گذاری‌ها از یکسال و نیم پیش بر اساس نام شرکت‌ها عوض شده این کار هنوز بین سرمایه گذاران و مردم جانیفتاده است بنابراین با کوچکترین ناهماهنگی و افت واکنش نشان می‌دهد.

محسنی گفت: تغییر مسیر و الگو موجب نوسان در بازار بورس شده بنابراین طبیعی است که سرمایه گذاران در بورس در این شرایط حساسیت بیشتری از خود نشان دهند.

او افزود: نظارت بر سرمایه گذاری به صورت مستقیم و داشتن سهم مستقیم راحت‌تر است بنابراین برای حرفه ای‌تر شدن بازار گام‌های عملی لازم است.

کد خبر: ۳۶٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha