۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
میزان مصرف برق در ایران ۴ برابر متوسط جهانی است
یک استاد دانشگاه:

میزان مصرف برق در ایران ۴ برابر متوسط جهانی است

اصفهان - یک استاد دانشگاه گفت: میزان مصرف برق در ایران چهار برابر متوسط جهانی است.

نگار نادری در گفت و گو با خبرنگار بازار با بیان اینکه قیمت برق در ایران برای مشترکین کمتر از یک سوم هزینه تمام شده برای تولید آن است، اظهار داشت: ایران یکی از کشورهایی است که ارزان ترین برق را در بین کشورهای جهان داراست.

وی با اشاره به سیکل تولید برق ابراز داشت: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات مربوط به تولید برق کشور توسط متخصصین و صنعتگران داخل کشور تولید می شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به مصرف بیش از حد مشترکان در مصرف برق به خصوص در دو فصل تابستان و بهار تصریح کرد: متوسط مصرف برق ایرانیان چهار برابر میانگین مصرف جهانی است که این موضوع مدیریت صحیح مصرف توسط هموطنان را می طلبد.

ایران در زمینه تولید برق جز ۲۰ کشور برتر دنیاست
وی با اشاره به اینکه ایران در زمینه تولید برق جز ۲۰ کشور برتر دنیاست، اظهار کرد: برق یکی از ضروریات زندگی کنونی بشر و جوامع است و باید توسط متولیان امر در زمینه فرهنگ سازی برای مدیریت مصرف برق اقدامات جدی شود.

نادری با اشاره به اینکه برق یک موضوع استراتژیک برای کشورهای دنیاست، بیان داشت: هموطنان می توانند با حداقل کارها همانند عدم استفاده از لوازم پرمصرف در ساعات پیک سهم بسزایی در کاهش مصرف برق در شبکه توزیع داشته باشند.

وی استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان را یک فرصت برای صنعت آب و برق ایران برای توسعه شبکه توزیع دانست و گفت: حضور شرکت های فعال خصوصی در صنعت آب و برق باعث شده است که خدمات مطلوبی به هموطنان ارائه شود که این امر موجبات کم شدن خاموشی های برنامه ریزی شده در سطح کشور شده است.

کد خبر: ۳۵٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha