۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
تعطیلی ۴۰۰ واحد صنفی پوشاک در لرستان/ طرح ساماندهی دستفروشان اجرایی نشد
رئیس اتحادیه پوشاک لرستان:

تعطیلی ۴۰۰ واحد صنفی پوشاک در لرستان/ طرح ساماندهی دستفروشان اجرایی نشد

لرستان- علی آبادی، رئیس اتحادیه پوشاک لرستان با اشاره به تعطیلی ۴۰۰ واحد صنفی پوشاک در استان گفت: وضعیت دستفروشان بازار روز خرم‌آباد مورد توجه مسئولان قرار نگرفته و طرح ساماندهی هنوز اجرایی نشده است.

محمدرضا علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار وضعیت بازار پوشاک لرستان را خیلی بحرانی دانست و اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد بسیار کسبه در بازار حد نصاب نیست و همه مردم فروشنده هستند در این راستا با مشکلات زیادی رو به رو هستیم.

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که وجود دارد اتاق‌های اصناف کشور برای دفاع ازحق کسبه تلاش کنند چون اکثر فروشندگان جوانان بیکاری هستند که به سمت فروشندگی و یا دستفروشی روی آورده‌اند.

رئیس اتحادیه پوشاک لرستان عنوان کرد: از آنجا که بازار را بحران گرفته است به جای این همه فروشنده باید تولیدی‌ها زیاد شود، با وضعیت کرایه و اجاره‌بهایی که برای مغازه‌داران در نظر گرفته شده جوان بیکار ما نمی‌تواند زندگی کند و حق مسکن بدهد.

وی ضمن انتقاد از وضعیت گرانی‌ها در لرستان با تاکید بر اینکه این گرانی‌ها دست بانک‌ها و سرمایه گذاران است، بیان کرد: با توجه سابقه کاری در این عرصه اکنون بازار هیچ گونه اسمی ندارد؛ در لرستان و به ویژه مرکز استان با این حجم بیکاری نمایندگانی نداشتیم که از حق استان و مردم آن دفاع کنیم.

علی آبادی ضمن انتقاد از وضعیت نامناسب دستفروشان در پیاده روهای سطح شهر خرم‌آباد گفت: از استاندار لرستان به عنوان مسئول ارشد استان درخواست کردیم تا به وضعیت دستفروشان بازار روز خرم‌آباد رسیدگی و ساماندهی کند اما متاسفانه هنوز هیچ خبری نشده است.

وی به وجود یک هزار و ۳۰۰ واحد صنفی پوشاک در لرستان اشاره و تصریح کرد: از تعداد واحدهای مذکور حداقل ۳۰۰تا۴۰۰ واحد غیرفعال و مابقی نیمه فعال‌اند.

رئیس اتحادیه پوشاک لرستان اظهارداشت: ۹۰درصد اجناس موجود در مغازه‌ها خارجی است، اگر تولیدی هم باشد متاسفانه در بازارهای ما پخش نمی‌شود.

وی افزود: در بحث پوشاک واردات بسیار است، کشتی‌هایی که در خلیج فارس پهلو می‌گیرند و بار خالی می‌کنند، جنس‌های وارداتی به انبارهای تهران ارسال و در شهرستان‌ها پخش می‌شود و ادعای اینکه تولید داریم می‌کنند.

علی آبادی با اشاره به اینکه در حوزه پوشاک پرونده تخلفات زیاد است، عنوان کرد: مافیا بازار و قدرت را به دست گرفته‌اند، بیشتر این پرونده‌ها مربوط به حقوق مصرف کننده است؛ باید مردم را با واقعیت‌ها آشنا کنیم، وقتی نظارت نباشد هیچ کاری پیش نمی‌رود و اسم حمایت از مصرف کننده نیز شعار است.

کد خبر: ۳۴٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha