۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
ارائه بسته حمایتی به فعالان صنعت گردشگری با شیوع موج دوم کرونا
مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی خبر داد

ارائه بسته حمایتی به فعالان صنعت گردشگری با شیوع موج دوم کرونا

بای، مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی از تهیه بسته حمایتی گردشگری درپی شیوع موج دوم کرونا خبرداد وگفت: درشرایط شیوع مجددکرونا و درصورتیکه به سمت تعطیلی بیشتر مراکز گردشگری برویم، بسته مخصوص حمایتی گردشگری را به فعالان این عرصه ارائه می‌دهیم.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، علیرضا بای، مدیر روابط عمومی وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به پیشنهاد ترکیه برای ثبت خوش نویسی اسلامی اشاره و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران اعتراض رسمی خود را به این پیشنهاد ترکیه تقدیم یونسکو کرده است. البته هر کشوری می تواند میراث فرهنگی ناملموس خوش نویسی کشور خود را ثبت کند اما ترکیه برای ثبت خوش نویسی، صفت اسلامی را به کار برده است که این موضوع مورد اعتراض رسمی ایران قرار گرفته است زیرا این صفت محدود به ترکیه نیست و منبع خوش نویسی اسلامی را نیز باید در ایران جستجو کرد.

وی از اعلام ثبت ۳۸ اثر به استانداران استان های مختلف توسط وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد و گفت: هفته گذشته وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر مراتب ثبت ۲۲ اثر فرهنگی و تاریخی را به استاندار یزد، ۱۳ تپه، ۲ محوطه باستان شناسی و یک حمام تاریخی را به استاندار همدان اعلام کرد.

مدیر کل روابط عمومی وزارت خانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره دیگر اخبار یک هفته گذشته این وزارت خانه بیان کرد: با رای شعبه سه تجدید نظر دیوان عدالت اداری کاخ «پاسال» به فهرست آثار ملی اضافه شد. این بنا در سال ۱۳۴۰ در شمال بلوار آفریقا در مساحتی حدود ۱۱ هزار و ۵۴۰ متر مربع ساخته شد و جزو گرانترین ساختمان های شهر تهران محسوب می شد.

وی افزود: کارشناسان میراث فرهنگی در سال ۹۶ به استناد قانون ثبت آثار، این بنا را جزو آثار فرهنگی، هنری و معماری اعلام کردند. پس از ثبت ملی، مالک آن به دیوان عدالت اداری شکایت کرد. در سال ۹۸ شعبه ۱۰ دیوان رای به نفع مالک داد. با پیگیری هایی که از طریق وزارت خانه صورت گرفت، مستنداتی درباره ثبت ملی این کاخ ارائه شد و در نهایت رای قطعی درباره این ملک صادر شد و این خانه در ثبت ملی باقی ماند.

بای از تهیه بسته حمایتی گردشگری در پی شیوع موج دوم بیماری خبر داد و بیان کرد: در شرایط شیوع مجدد کرونا و در صورتی که به سمت تعطیلی بیشتر مراکز گردشگری پیش برویم، قول هایی از سوی ریاست جمهوری گرفته شده است تا بسته مخصوص حمایتی گردشگری را به فعالان این عرصه ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه راه ‌اندازی سامانه صدور مجوز تأسیسات گردشگری یکی دیگر از اقدامات این وزارت خانه در هفته گذشته است، عنوان کرد: این سامانه به بهره برداری رسمی رسیده است و برای هوشمندسازی، تسهیل و تسریع عمومی مردم به خدمات دولتی و تمدید پروانه بهره برداری تاسیسات گردشگری مورد استفاده قرار خواهد گرفت. افراد در این راستا می توانند به آدرس my.mtph.ir مراجعه کنند.

مدیرروابط عمومی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به بررسی و نهایی شدن پرونده ۱۸ شهر و روستای صنایع دستی، بیان کرد: هفته گذشته بررسی پرونده این شهرها و روستاها را از چهار استان کشور در حوزه صنایع دستی برگزار کردیم. استانداران و نمایندگان مجلس و مدیران کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری و دیگر مسئولان در این جلسه حضور دارند و از پرنده های ارائه شده خود دفاع می کنند که ۱۰ شهر فقط متعلق به استان گلستان بود.

کد خبر: ۳۳٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha