۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
رشد مجدد فعالیت‌های تولیدی در چین

رشد مجدد فعالیت‌های تولیدی در چین

شاخص تولیدات ‌کارخانه ‌ای، اصلی‌ترین ‌جزء و ‌مولفه تشکیل ‌دهنده تولیدات ‌صنعتی و شاخصی که بهره وری کل عوامل تولید و عملکرد اقتصادی در صنایع تولیدی را می‌سنجد، در ماه ژوییه در چین دوباره افزایش یافت.

به گزارش بازار، برای پنجمین ماه پیاپی است که شاخص تولیدات کارخانه‌ای در چین افزایش می‌یابد. آهنگ رشد این شاخص اقتصادی حتی از رقمی که کارشناسان مسائل مالی و اقتصادی پیش بینی کرده بودند نیز بیشتر بوده است. این شاخص در حالی به روند افزایشی خود ادامه می‌دهد که شیوع ویروس کووید- ۱۹، همچنان در جهان وجود دارد و چین در ماه ژوییه شاهد حوادث طبیعی مختلفی از جمله وقوع سیل بوده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شاخص مدیران ‌خرید بخش تولیدات کارخانه‌ای که ‌با پرسش ‌از مدیران ‌خرید ‌کارخانه ها و واحدهای تولیدی، ‌میزان ‌خوشبینی آن‌ها درباره ‌وضع تولید و کسب و کار در حال حاضر و ماه‌های پیش رو ‌ در کشور مورد نظر ‌سنجیده می ‌شود، در ماه ژوییه به ۵۱ و یک دهم واحد رسید. رقم این شاخص در ماه قبل از آن نیز ۵۰ و ۹ دهم واحد بود. از ماه مارس تاکنون سابقه نداشته است که شاخص تولیدات کارخانه‌ای چین تا این میزان افزایش داشته باشد.

اقتصاددانان و ‌کارشناسان مسائل مالی که خبرگزاری رویترز نظر آن‌ها را در این باره جویا شده بود پیش بینی کرده کرده بودند که رقم این شاخص اقتصادی در این فاصله زمانی از سال به ۵۰ و هفت دهم واحد برسد.

چین که خود مهد شیوع ویروس کووید- ۱۹، بوده، تقریبا توانسته است این بحران را کنترل کند. چین بعد از چند هفته توقف فعالیت‌های اقتصادی و مالی به علت محدودیت‌های قرنطینه‌ای ناشی از شیوع ویروس کووید-۱۹، از جمله بیرون نیامدن از منزل، رعایت فاصله‌های گذاری‌های اجتماعی و ممنوع بودن برگزاری گردهمایی و تجمعات، اکنون این محدودیت‌ها را کاهش داده است. با این حال بیم آن می‌رود که در این کشور نیز موج دوم کرونا آغاز شود.

اما سفارش‌های جدید برای صادرات کالا و خدمات در چین دوباره کاهش یافت، ولی روند کاهش از ماه‌های قبل کمتر است. واقعیت آن است که به علت شیوع ویروس کووید- ۱۹، درخواست‌های خارجی برای خرید کالا و خدمات از چین کاهش یافته است.

با این حال، شاخص فعالیت‌های تولیدی بخش خدمات ‌که ‌فعالیت‌های مختلفی ‌از قبیل امور مالی، بیمه، بهداشت، ‌گردشگری و... را در ‌بر می ‌گیرد در ماه ژوییه کاهش یافت. رقم این شاخص در ماه ژوییه به ۵۴ و دو دهم واحد رسید. حال آنکه رقم همین شاخص در ماه ژوئن ۵۴ و چهار دهم واحد بود.

کد خبر: ۳۲٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha