۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کرونا، کسب و کار رستوران‌های بزرگ جهان را کساد کرد

کرونا، کسب و کار رستوران‌های بزرگ جهان را کساد کرد

کسب و کارهایی مانند رستوران‌های بزرگ زنجیره‌ای در آمریکا در سه ماه گذشته با کاهش شدید فروش مواجه شده اند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، شبکه تلویزیونی بی بی سی اعلام کرد کسب و کارهایی مانند رستوران‌های بزرگ زنجیره‌ای در آمریکا در سه ماه گذشته با کاهش شدید فروش مواجه شده اند، اما کسب و کارهای دیگری مانند تولیدکنندگان ماسک در این مدت احیا شده اند.

شیوع ویروس کرونا در جهان برای برخی کسب و کارها به یک فرصت تبدیل شده است. برای مثال شرکت تولیدکننده ماسک موسوم به تری ام در این مدت بطور کامل احیا شده و درآمد آن هم افزایش یافته است.

انتظار می‌رود که اواخر هفته جاری آمار جدید رشد اقتصادی در آمریکا اعلام بشود، اما وضع کلی اقتصاد این کشور امیدوارکننده نیست. برای مثال رستوران‌های بزرگ زنجیره‌ای مانند «مک دونالد» و «استارباکس» اعلام کرده اند که میزان فروش آن‌ها به شدت کاهش یافته است.

کاهش فروش و کاهش درآمدهای کسب و کارهایی مانند رستوران‌های زنجیره‌ای در آمریکا کم‌تر از میزانی است که پیش از این و در ابتدای شیوع کرونا توسط کارشناسان پیش بینی شده بود. رستوران‌های زنجیره‌ای بزرگ در آمریکا با وجود بسته بودن مراکز فروش شان در سه ماهه اخیر توانسته اند از طریق فعال سازی گزینه ارائه غذای بیرون بر به مشتریان بخشی از درآمد سابق خود را حفظ کنند.

کد خبر: ۳۲٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha