۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
نهضت مهارت افزایی؛ مسیر حل مشکل بیکاری
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح کرد

نهضت مهارت افزایی؛ مسیر حل مشکل بیکاری

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بیکاری یکی از عوامل چالش‌های ایران و مسیر حل مشکل هم توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در کشور است.

به گزارش بازار به نقل از صدا و سیما، محمد شریعتمداری در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت کار، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و وزارت راه و شهرسازی افزود: باید در راه افزایش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای جامعه قدم‌های شایسته تری برداریم.

شریعتمداری گفت: از مجموع بیکاران کشور امار دانش آموختگان دانشگاهی بیشتر است و افرادی که مدارک دانشگاهی پایین‌تری دارند، ولی صاحب مهارت هستند از فرصت مناسب تری برای اشتغال هم برخوردارند.

وی افزود: نهضت مهارت افزایی مهمترین رویکردی است که با همکاری همه قوا و مقررات موجود در دستگاه‌های اجرایی باید اجرایی شود و شورای عالی فنی و حرفه‌ای به ریاست معاون اول رئیس جمهور بر اساس قانون شکل گرفته است.

وزیر کار با بیان اینکه توجه بیشتر به مدرک و توجه کمتر به مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای این روزها بیشتر از هر چیزی در جامعه دیده می‌شود، افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای در رشد اقتصادی اثار مثبتی بر جای خواهد گذاشت و باید تغییرات ویژه در بازار کار صورت گیرد.

او با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را باید در اقدامات آموزش عمومی فعال قرار دهیم و مهارت‌های آموزشی به مردم واگذار شود، گفت: توجه قوی به صنایع دریایی و دریانوردی و مسائل شهری نیز مهم است.

وزیر کار با بیان اینکه امیدواریم با همکاری دو وزارتخانه قدم‌های مثبتی بر داریم، افزود: صنایع دریانوردی ظرفیت زیادی برای توسعه اشتغال دارد و اصلاح نیروهای آموزشی و نظامی در این زمینه یکی از لوازم تحقق اهداف ما در جهت بالا بردن فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای در حوزه ریاست.

شریعتمداری اظهار کرد: حوزه‌های سنتی کشاورزی و کشت‌های گلخانه‌ای و کشت ماهی در دریا مورد توجه است و آموزش فنی و حرفه‌ای نقش اساسی دارد و مجلس شورای اسلامی با نظارت دقیق می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند تا ما به اهداف تعیین شده در تفاهم نامه برسیم.

صدور اعتبارنامه صلاحیت برای رانندگان جاده‌ای
وزیر راه و شهرسازی: عملکرد و تأثیری که رانندگان جاده‌ای در محیط می‌گذارند باید در کارنامه‌ای درج و در قالب اعتبارنامه ارتقای صلاحیت آن‌ها صادر شود.

محمد اسلامی در آئین تفاهم نامه وزارت کار و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و وزارت راه و شهرسازی گفت: ارتقای حوزه دریانوردی و حمل و نقل جاده‌ای در دستور کار است و مسئولان در حوزه زیرساخت مهارت‌های گوناگون را باید تقویت کنند، چون کارآفرینی با مهارت می‌تواند درآمد سرانه جامعه را افزیش دهد و کیفیت زندگی را بیشتر می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: افرادی که در جاده‌ها رانندگی می‌کنند باید رتبه بندی شوند، عملکرد و تأثیری که این افراد در محیط می‌گذارند باید در کارنامه‌ای درج و در قالب اعتبارنامه ارتقای صلاحیت آن‌ها صادر شود.

وی اعلام کرد: ما به سمت تأسیس شرکت‌های حمل و نقل بزرگ مقیاس حرکت می‌کنیم.

اسلامی با بیان اینکه قدرت نشان تجاری نظام حمل و نقل ترکیبی باید حرفه‌ای و سازمان و با تربیت نیروی انسانی کارآمد پایدار خواهد ماند، گفت: باید ارزیابی عملکردی مناسبی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای داشته باشیم.

اسلامی افزود: توسعه علم و فناوری و فعال بودن علم و دانش و مهارت به عنوان ماندگارترین آثار تحولی به رشد و پیشرفت کمک خواهد کرد.

وی گفت: هنر مهارت موجب رشد و کارآمدی خواهد شد و در عرصه‌های گوناگون، مشاغل متعددی با آموزش مهارتی از مشاغل پایدار و موجب ارتقای فرهنگ اجتماعی هستند.

کد خبر: ۳۱٬۸۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha