۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
کوپنی شدن مایحتاج مردم در حد پیشنهاد است/ یارانه‌ها افزایش نمی یابد
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

کوپنی شدن مایحتاج مردم در حد پیشنهاد است/ یارانه‌ها افزایش نمی یابد

اردبیل - موسوی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: کوپنی شدن مایحتاج مردم در حد پیشنهاد و صحبت‌های اولیه است ولی هنوز در کمیسیون مطرح نشده است.

سیدکاظم موسوی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: افزایش یارانه‌ها در کمیسیون اقصادی مجلس مطرح نشده ولی تاکید نمایندگان بر این است که سوبسید باید به شکل صحیح و عادلانه در جامعه توزیع شود تا اقشار مختلف جامعه نیازهای واقعی خود را با تامین اقلام مورد نیاز از سوی دولت تهیه کنند.

وی خاطرنشان کرد: این ظلم بزرگی است که عده‌ای به رغم افزایش قیمت‌ها مایحتاج خود را تامین کنند اما عده‌ای دست به گریبان باشند و نتوانند نیازهای اولیه خود را تامین کنند.

مشوق های لازم برای انبوه سازان و خیرین در نظر گرفته شده است
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به مصوبات اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس اشاره کرد و گفت: برخی از این مصوبات در صحن علنی مجلس مطرح و در مورد آن رای‌گیری شده که از جمله آن اخذ مالیات بر خانه‌های خالی و بلاسکنی است.

موسوی افزود: دوفوریت این طرح رای آورده اما در جزئیات نمایندگان مجلس به شکل موافق و مخالف مباحث خود را مطرح کرده و در این زمینه به شکل نهایی تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی بیان کرد: مجلس در این طرح مشوق‌هایی را برای انبوه‌سازان و خیرین مسکن‌ساز در نظر گرفته تا با یک فاصله تنفسی مناسب ساخت و سازها رونق گرفته و در کنار آن خانه‌های خالی برای اقشار مختلف مردم اجاره داده شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: البته این اقدامات جنبه بازدارندگی دارد و دیگر اجازه نخواهد داد تا به یکباره قیمت واحدهای مسکونی سه تا چهار برابر شود که این رویه کار تامین سرپناه را برای افراد فاقد مسکن سخت خواهد کرد.

دولت از جولان سوداگران ارز و سکه جلوگیری کند
موسوی تصریح کرد: قیمت ارز و سکه ثبات لازم را ندارد و این عدم ثبات باعث شده تا پول مردم به جای ورود به بازار سرمایه و بورس در این بازار سرازیر شده و تلاطم خاصی را ایجاد کند.

وی بیان کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس با ورود به این حوزه تلاش می‌کند تا جلوی افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را در ارز و سکه بگیرد چرا که به نظر می‌رسد عده‌ای سوداگر منافع حاصل از این بازار را به جیب می‌زنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید جلوی دلالی‌ها و سوداگری‌ها را در این حوزه بگیرد و با مدیریت درست به ویژه بازگرداندن ارز حاصل از صادرات غیرنفتی اجازه ندهد نابسامانی در این بخش سایر حوزه‌ها را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

۱۰میلیون جامانده سهام عدالت تعیین تکلیف می‌شوند
موسوی یکی دیگر از مصوبات کمیسیون اقتصادی مجلس را توزیع سهام عدالت برای جاماندگان این حوزه اعلام و اظهار کرد: ثبت احوال و ثبت اسناد مکلف شده‌اند تا مشخصات افراد واجد شرایط را در این زمینه مشخص کنند تا جاماندگان از سهام عدالت بهره‌مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیون نفر جامانده سهام عدالت در این دوره از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد که امیدواریم در نیمه اول سال مقدمات این کار به شکل درست و کارشناسی فراهم آید.

بیمه ۳ میلیون واحد مسکونی در برابر حوادث غیرمترقبه
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از مصوبات مجلس و کارشناسی کمیسیون اقتصادی مجلس را بیمه کردن سه میلیون واحد مسکونی در برابر حوادث غیرمترقبه اعلام کرد و افزود: کارهای کارشناسی در این زمینه انجام شده تا با کمترین مبلغ این واحدهای مسکونی تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

موسوی ادامه داد: در این بیمه همگانی تمام واحدهای ساختمانی حقیقی و حقوقی تحت پوسس قرار گرفته و خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه برای آنها جبران خواهد شد.

وی به همکاری قرارگاه سازندگی برای اجرای طرح‌های توسعه عمران شهری در اردبیل اشاره کرد و گفت: قرار است با سفر مدیریت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به استان طرح‌های خوبی برای اجرا در استان اردبیل به تصویب رسیده و قدم پرخیر و برکتی برای عمران و آبادانی شهر برداشته شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنان معتقدم استان اردبیل به دلیل نداشتن زیرساخت‌های ریلی و زیربنایی استانی کمتر توسعه یافته است و همه باید تلاش کنیم تا فضای توسعه پایدار استان و تقویت اشتغال و تحولات اقتصادی رقم بخورد.

یک میلیون هکتار اراضی دولتی برای ساخت مسکن واگذار می‌شود
موسوی همچنین به طرح اقدام ملی مسکن نیز اشاره کرد و گفت: آورده اولیه متقاضیان مسکن اقدام ملی رقم بسیار بالایی است و انتظار می‌رود وزارت راه و شهرسازی با اقساط ‌بندی این مبالغ را دریافت کند.

وی بیان کرد: قرار است در بافت فرسوده و مناطق محروم ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود چهار درصد پرداخت شود تا بهسازی در این مناطق اتفاق بیفتد.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: دولت تصمیم گرفته تا یک میلیون هکتار اراضی را در اطراف شهرها با همکاری منابع طبیعی برای ساخت مسکن اقدام ملی اختصاص دهد تا در تامین زمین مشکلی به وجود نیاید.

کد خبر: ۳۱٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha