۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
گره گشایی از واحدهای دانش بنیان جهش تولید را در پی دارد
استاندار مازندران:

گره گشایی از واحدهای دانش بنیان جهش تولید را در پی دارد

نکا- استاندار مازندران گفت: گره گشایی از مشکلات واحد های تولیدی دانش بنیان به مراتب جهش تولید را به همراه دارد. به

به گزارش خبرنگار بازار، یوسف نوری عصر پنجشنبه در بازدید از واحدهای تولیدی _ صنعتی در شهرک صنعتی نکا گفت: برای حمایت از واحدهای تولیدی _ صنعتی و همچنین احیای واحدهای راکد برنامه بازدید از شهرک صنعتی به عنوان اولویت در دستور کار قرار دارد.

وی در بازدید از واحد تولیدی دانادان نفیس اظهار کرد: این واحد تولیدی با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان و فرصت شغلی برای ۳۰۰ نفر افتتاح و به بهره برداری رسید.

نوری با توجه به اینکه بخش آبزیان به عنوان حوزه مورد توجه استان مازندران است تصریح کرد: با تولید خوراک آبزیان در این واحد به مراتب می توان میزان نیازمندی را هم در سطح استان فراهم و هم فرصت صادرات را مهیا کرد.

نماینده عالی دولت در مازندران متذکر شد: دانش بنیان بودن این واحد های تولیدی قطعا کمک شایانی به جهش تولید می کند چرا که به مراتب با افزایش راندمان تولید مانع از واردات و خروج ارز از کشور می شود.

استاندار مازندران همچنین در بازدید از کارخانه فولاد ماشین نکا گفت: بحث تولید سازه های پیش ساخته برای ساختمان های اداری، تولیدی و شخصی و همچنین بکارگیری از دانش فنی روز برای استفاده بهینه از مصالح و سرعت و همچنین ایمنی پس از تحویل پیش سازه از جمله موارد مورد توجه در این واحد تولیدی است.

وی افزود: این واحد تولیدی در حوزه کشاورزی نیز کشاورزی زنجیره ای را انجام داده است تا بتواند از زنجیره کشاورزی علی الخصوص آبزیان و گیاهان استفاده کنند تا از این طریق میزان تولیدات کشاورزان بهینه باشد.

استاندار مازندران با توجه به اینکه کشور نیازمند تولیدات واحدهای دانش بنیان است متذکر شد: پویایی این شرکت ها می تواند زمینه اشتغال دانش آموختگان و مانع از مهاجرت نخبگان شود.

نوری در پایان سفر یک روزه خود به شهرستان نکا در بازدید از معدن کارخانه سیمان خاطرنشان کرد: مجموعه سیمان مازندران با تولید ۷ هزار و ۳۰۰ کلینکر در روز و ۸ هزار تن سیمان در روز یکی از واحد های فعال و همچنین از نظر آلاینده های زیست محیطی رعایت استانداردها را به عنوان اولویت قرار داده است.

استاندار مازندران اضافه کرد: بخش اعظم تولیدات سیمان مازندران با ارزش اسمی ۸۰ درصد در داخل کشور مصرف می شود و مابقی به سایر کشورها صادر می شود که خوشبختانه در حوزه صادرات هم در وضعیت خوبی قرار دارد.

کد خبر: ۳۰۹٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha