۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۶
پوتین: کشورهای بریکس در حال کار روی جایگزین سوئیفت هستند

پوتین: کشورهای بریکس در حال کار روی جایگزین سوئیفت هستند

رئیس‌جمهور روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که کشورهای عضو بریکس BRICS هم‌اکنون در حال کار بر روی سازماندهی تبادل اطلاعات مالی میان بانک‌های مرکزی خود هستند.

به گزارش بازار ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه طی اظهاراتی اعلام کرد که کشورهای عضو بریکس BRICS هم‌اکنون در حال کار بر روی سازماندهی تبادل اطلاعات مالی میان بانک‌های مرکزی خود هستند.

وی در جلسه‌ای با سران رسانه‌های برتر کشورهای بریکس اظهار داشت: این تبادل اطلاعات مالی میان بانک‌های مرکزی است؛ جایگزینی برای سوئیفت SWIFT که از تسویه‌حساب‌های بین‌المللی پشتیبانی کند.

پوتین افزود که کشورهای بریکس همچنین در حال بررسی فرصت‌هایی برای گسترش استفاده از ارزهای ملی و ایجاد ابزارهایی برای ایمن‌سازی این فرآیند هستند.

رئیس جمهور روسیه گفت: همان‌طور که قبلاً اشاره کردم، در حال بررسی امکان استفاده از ابزارهای الکترونیکی هستیم. برقراری روابط بین بانک‌های مرکزی و اطمینان از تبادل قابل اعتماد اطلاعات مالی که از ابزارهای بین‌المللی موجود مستقل باشد و به دلایل سیاسی محدودیت‌هایی را اعمال نکند و اصول اقتصاد جهانی را نقض نکند، یک ضرورت است و در جریان است.

پوتین همچنین در همین جلسه اظهار داشت که سرمایه بانک توسعه جدید بریکس نیاز به افزایش دارد.

وی تأکید کرد: ما بانکی را با ریاست خانم دیلما روسف تأسیس کردیم. هنوز کارهای زیادی در آنجا باقی مانده است. نیاز به کار روی سرمایه وجود دارد و باید این سرمایه افزایش یابد.

پوتین در ادامه تصریح کرد که نیاز است به تدریج ابزارهای واقعی مانند "پلتفرم بیمه مرتبط" و "استخر ارزهای ذخیره" ایجاد و تقویت شوند، نه اینکه صرفاً به بیانیه‌های نمادین محدود شوند.

کد خبر: ۳۰۸٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha