۲۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸
هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان استان سمنان | هوا ۱۳ درجه سردتر می‌شود
بازار بررسی کرد؛

هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان استان سمنان | هوا ۱۳ درجه سردتر می‌شود

سمنان- همزمان با ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان، شاهد کاهش شدید دمای هوا خواهیم بود در نتیجه سازمان هواشناسی هشدار نارنجی را صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار بازار، استان سمنان خود را آماده ورود سامانه کم فشار بارشی و برودتی می کند سامانه ای که قرار است از ابتدای هفته آتی وارد استان شده و تاثیرات خود را با کاهش یکباره دمای هوا، به نمایش خواهد گذاشت.

به همین دلیل سازمان هواشناسی هشدار نارنجی خود را به خصوص برای کشاورزان و دامداران صادر کرده است طی این هشدار، فعالیت سامانه بارشی را در غالب نقاط به ویژه ارتفاعات شمالی از روز یکشنبه تا پنجشنبه هفته آینده در استان شاهد خواهیم بود.

بارش برف و باران و تگرگ

طبق اعلام سازمان هواشناسی، رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ و در نواحی سردسیر و کوهستانی برف طی روزهای شنبه تا چهارشنبه محتمل خواهد بود و در نتیجه نیاز است که کشاورزان از تمهیدات مرتبط با فصل سرما برای حفاظت از اراضی و باغات و همچنین گلخانه های خود صورت دهند.

مهار سیستم های آبیاری بارانی و استفاده از تجهیزات مهار کننده برای نهال های جوان از دیگر توصیه های هواشناسی است

طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان سمنان در غالب نقاط این استان همچنین از روز شنبه باد شدید و تندبادهای لحظه ای را نیز شاهد خواهیم بود در نتیجه توصیه سازمان هواشناسی کنترل استحکام سازه ها و سطوح پوششی گلخانه ها و سالن های پرورشی است.

مهار سیستم های آبیاری بارانی و استفاده از تجهیزات مهار کننده برای نهال های جوان از دیگر توصیه های سازمان هواشناسی کشاورزی برای کشاورزان و باغداران استان سمنان طی هفته آتی است همچنین باید تاکید کرد که بارش در ارتفاعات استان سمنان به صورت برف خواهد بود اما سرمای ناشی از آن تقریباً همه نقاط استان را در بر خواهد گرفت در نتیجه دامداران بید تمهیدات لازم را برای حفاظت از دام هایشان بیاندیشند.

از آنجا که این سامانه کم فشار بارشی از روز شنبه تا پنجشنبه هفته آتی فعالیت خود را گسترش خواهد داد باید تاکید کرد که ماندگاری وضعیت ناپایدار جوی، یکی از مهمترین موضوعاتی است که کشاورزان و دامداران استان باید به آن توجه داشته باشند.

هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان استان سمنان | هوا ۱۳ درجه سردتر می‌شود

وزش باد شدید

احتمال مخاطرات ناشی از باد شدید، تند باد های لحظه ای و تنظیم رطوبت و دمای مورد نیاز گلخانه ها و خود داری از انجام سمپاشی و محلول پاشی از دیگر توصیه های سازمان هواشناسی برای کشاورزان استان سمنان طی هفته آینده است.

دمای هوا طی هفته آتی هشت تا ۱۳ درجه کاهش می یابد

سازمان هواشناسی همچنین در هشدار نارنجی خود به مواردی دیگری مانند کنترل و پاکسازی مسیرهای انتقال آب به مزارع و باغات، عدم چرای دام در ارتفاعات به واسطه بارش و رعد و برق و تسریع در برداشت محصولات رسیده باغی و زراعی و ذرت و انتقال آنها به انبارهای سرپوشیده با توجه به کاهش دما و بارش ها از دیگر توصیه ها برای کشاورزان و دامداران استان سمنان است.

دمای هوا طی هفته آتی هشت تا ۱۳ درجه کاهش می یابد در نتیجه مخاطرات ناشی از کاهش شدید دمای هوا و وزش باد و بارش ها که در ارتفاعات به صورت برف خواهد بود از دیگر موضوعاتی است که در هشدار نارنجی هواشناسی به آن تاکید شده است.

احتمال ریزش تگرگ به خصوص در مناطق شمالی و همچنین سردسیر از جمله دیگر بخش های هشدار نارنجی هواشناسی استان سمنان برای کشاورزان و دامداران است هشداری که از روز شنبه رسماً به صدا در خواهد آمد و تا پایان هفته آتی نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۳۰۸٬۱۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha