۲۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷
آمریکا پیشران افزایش مصرف جهانی گاز شد

آمریکا پیشران افزایش مصرف جهانی گاز شد

تولید برق با سوخت گاز طبیعی در آمریکا، در سال جاری تاکنون به بالاترین حد خود رسیده و تقاضای جهانی برای گاز را افزایش داده است.

به گزارش بازار، تولیدکنندگان برق آمریکا در فاصله ژانویه تا سپتامبر، در مجموع ۵۵.۶ میلیون مگاوات ساعت از نیروگاه‌های گازی تولید کردند. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد افزایش داشته که بالاترین تولید برق از گاز طبیعی حداقل از سال ۲۰۲۱ است.

بعلاوه، سهم گاز طبیعی در تولید برق آمریکا نیز در سال جاری به بالاترین حد خود رسیده است. بنا بر داده‌های شرکت مالی LSEG، گاز از ژوئن، در ۴۶ درصد از تولید برق آمریکا سهیم بوده است. افزایش سهم گاز طبیعی، هدف دولت بایدن برای ایجاد شبکه برق پاک تا سال ۲۰۳۵ را تضعیف کرده است.

در سال‌های اخیر، تقاضا برای برق در آمریکا که بزرگ‌ترین بخش آن توسط نیروگاه‌های گازی تامین می‌شود، افزایش یافته و انتظار می‌رود که با رشد برقی‌سازی و نیاز به برق بیشتر لازم برای تامین نیرو و خنک‌سازی دیتاسنترها، به افزایش خود ادامه دهد.

با رونق هوش مصنوعی که تقاضا برای برق را افزایش داده، شرکت‌های تولیدکننده نیرو در آمریکا، برنامه‌هایی را برای افزودن بالاترین حجم ظرفیت جدید گاز طبیعی در سال‌های اخیر اعلام کرده‌اند.

طبق داده‌های «سیرا کلاب» که در بلومبرگ مورد استناد قرار گرفت، در نیمه اول سال ۲۰۲۴، شرکت‌های تولید برق از طرح‌هایی برای ظرفیت جدید گازسوز برابر با کل ظرفیت اعلام‌شده در سال ۲۰۲۰ رونمایی کردند.

تولید برق با سوخت گاز طبیعی در آمریکا نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش یافته است، زیرا تقاضای کلی برای برق با گرمای شدیدتر و تقاضای بیشتر دیتاسنترها، افزایش یافته است. پس از گذشت بیش از یک دهه سطح مصرف یکنواخت برق در آمریکا، رونق هوش مصنوعی و تولید تراشه و سایر فناوری‌ها منجر به افزایش تقاضای برق در آمریکا می‌شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، گاز طبیعی با حدود ۴۰ درصد از کل منابع تولید برق، برای سال‌ها، بیشترین سهم تولید برق آمریکا را به خود اختصاص داده است.

کد خبر: ۳۰۷٬۲۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha