۲۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
اشتغالزایی ۱۶ هزار نفری با اجرای پروژه های جهش تولید در آذربایجان غربی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی خبر داد

اشتغالزایی ۱۶ هزار نفری با اجرای پروژه های جهش تولید در آذربایجان غربی

ارومیه- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی از اشتغالزایی ۱۶ هزار و ۴۵۹ نفری با اجرای ۱۴ پروژه جهش تولید در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، ناصر حضرتی پر ظهر یکشنبه در سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در محل استانداری آذربایجان غربی گفت:  ۱۴ پروژه جهش تولید به استان محول شده که اجرای آن ها سبب ایجاد ۱۶ هزار و ۴۵۹ شغل در استان می شود.

وی ادامه داد: این طرح ها شامل ۹ طرح زیربنایی، یک طرح خدماتی، یک طرح صنعتی و سه طرح کشاورزی می شود که در مجموع این تعداد طرح نیازمند ۳۵۴ میلیارد تومان اعتبار است.

حضرتی پر افزود: شبکه آبیاری و زهکشی آق‌چای، زرینه رود و غازان، توسعه گلخانه‌ها، احداث راه اصلی نازلو، احداث ساختمان سد چپرآباد و احداث فاضلاب و تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره سه ارومیه، راه ارومیه- ریحان آباد و چند طرح دیگر جزو پروژه‌های جهش تولید در آذربایجان غربی است.

وی تعداد پروژه های اقتصاد مقاومتی در سطح استان را ۲۱ مورد دانسته و گفت: اجرای سدهای خاکی چالدران، احداث و تکمیل شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی، توسعه آبیاری تحت فشار، احداث بیمارستان فوق تخصصی زنان ارومیه، تکمیل کریدور غرب استان، بهسازی و آسفالت محور خوی-قطور-رازی، احداث پایانه مرزی رازی، پروژه فاضلاب ارومیه، احداث نیروگاه خورشیدی، آبگرم چالدران و قینرجه و چندین پروژه دیگر جزو ۲۱ پروژه اقتصاد مقاومتی در سطح آذربایجان غربی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی افزود: بر اساس تبصره ۱۸ با توجه به نقش آفرینی اشتغال‌زایی و تولید، رقمی بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از منابع مربوط به این تبصره برای استان در نظر گرفته شده که برای ۲۷ هزار و ۶۷۷ نفر اشتغال‌زایی ایجاد می‌کند.

کد خبر: ۳۰٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha