۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۳
چرا باید سرمایه گذاری روی طلای دیجیتال را جدی گرفت؟/مزایای استفاده از طلای تتر چیست؟
بازار بررسی کرد؛

چرا باید سرمایه گذاری روی طلای دیجیتال را جدی گرفت؟/مزایای استفاده از طلای تتر چیست؟

طلای دیجیتال شرکت تتر از مزایای بسیار مناسبی از جمله امنیت، نقدشوندگی بالا، همگامی با روند جهانی قیمت طلا و ... برخوردار است که گزینه بسیار مناسبی برای سرمایه گذاران ایرانی محسوب می شود.

بازار؛ گروه بین الملل: وضعیت بازارهای جهانی طی هفته های گذشته بنا به دلایل متعدد از جمله تشددی جنگ های خاورمیانه و آغاز فرآیند کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا به شدت متلاطم شده است. از سویی شاهد ریزش قیمت و شکل گیری رکود در بازار ارزهای دیجیتال هستیم و از سوی دیگر، بورس های جهانی و بازار بورس ایران نیز به دلیل ناپایداری در شرایط اقتصاد جهانی، وضعیت خوبی را تجربه نمی کنند.

اما این شرایط بیش از هر زمان دیگری به سود طلا تمام شده و همانطور که از ماه ها پیش طی گزارش های متعدد در خبرگزاری تحلیل بازار نیز هشدار داده شده بود، قیمت طلا روند افزایشی سفت و سختی را اغاز کرده و همچنان نیز در حال شکستن رکوردهای پیشین قیمت است. در حقیقت باید اینگونه بیان کرد که به جز طلا و برخی فلزات صنعتی همچون قلع، مابقی بازارها فعلا وضعیت مناسب و پایداری برای سرمایه گذاری نداشته و و احتمال از دست رفتن اصل سرمایه بیش از سود حاصل از آن است؛ شرایطی که سرمایه گذاران حتما باید در راستای جلوگیری از متضرر شدن در چنین بازاری، حتما پیش از هر سرمایه گذاری آنها را لحاظ نمایند.

مشکلات خرید و فروش طلا برای ایرانیان

اساسا خرید و سرمایه گذاری روی طلا در داخل کشور ما از دو مسیر انجام می شود: خرید طلای فیزیکی از طلا فروشی ها یا خرید انس طلای جهانی در بورس های جهانی. در خصوص بورس های جهانی باید گفت که متاسفانه به دلیل شکل گیری و تشدید تحریم های سفت و سخت علیه اقتصاد ایران طی سال های گذشته و بسته بودن مبادی انتقال پول قانونی همچون سوئیفت، امکان خرید و فروش طلا در این بازارها یا برای کاربران ایرانی وجود نداشته و یا می بایست از مسیرهای پر خطر همچون خرید وی پی ان هایی با آی پی کشورهای دیگر اقدام نمود که در صورت بروز هرگونه مشکل فنی در زیرساخت های این وی پی ان ها، حساب کاربری به سرعت در کارگزاری خارجی مسدود شده و سرمایه شما از بین خواهد رفت.

مشکل دیگر خرید طلای فیزیکی این است که به هنگام افزایش قیمت شدید در بازار، عمده طلا فروشی ها حاضر به خرید طلای شما نخواهند بود.

اما اگر بخواهیم سرمایه گذاری امنی روی طلا انجام دهیم، می بایست از همان راهکار سنتی یعنی خرید طلای فیزیکی استفاده کنیم که این مسیر نیز از مشکلات خاص خود رنج می برد. مهمترین این مشکلات، اختلاف قیمت بالای قیمت خرید و فروش طلا بوده که در عمل، سود چندانی را عاید سرمایه گذاران در کوتاه مدت نکرده و چه بسا که به دلیل نوسان قیمت در داخل کشور، متضرر نیز خواهید شد. همچنین بروز مشکلاتی چون وضع مالیات و محدودیت سقف خرید روزانه نیز سرمایه گذاران را آزاد خواهد داد. مشکل دیگر خرید طلای فیزیکی این است که به هنگام افزایش قیمت شدید در بازار، عمده طلا فروشی ها حاضر به خرید طلای شما نخواهند بود. در حقیقت، درست زمانی که موقع فروش و برداشت سود خواهد رسید، در عمل سودی عاید سرمایه گذار نشده و سرمایه گذاری وی نیز در دست انداز خواهد افتاد.

طلای تتر، بهترین راه حل سرمایه گذاری روی بازار طلا

هرچند پیشتر نیز در خصوص طلای تتر گزارشی در خبرگزاری بازار منتشر شده، اما به دلیل اهمیت بالای موضوع و علاقمندی فعالان بازار برای سرمایه گذاری روی طلا، لازم است بیشتر به این مبحث پرداخته شود. شرکت iFinex که مالک توکن های مشهور و طرفدار دلار دیجیتال تتر محسوب می شود، در ژانویه سال جاری میلادی، اقدامی مهم انجام داد. این شرکت از نخستین توکن دیجیتال مبتنی بر انس طلا و با برند تتر خبر داد که در حال حاضر، با نام اختضاری XAUt به بازار عرضه می شود. هر واحد طلای دیجیتال عرضه شده تتر، معادل یک انس طلا بوده و قیمتی برابر با آن در بازارهای جهانی دارد. با این حساب، برای چک کردن قیمت طلای دیجیتال تتر، کافی است سری به قیمت انس طلای فیزیکی بزنید تا متوجه شوید که قیمت هر دو دارایی یاد شده تقریبا با یکدیگر یکسان است.

طلای دیجیتال را می توان ابزاری مناسب برای سرمایه گذاری دانست که نه تنها از رشد قیمت طلای جهانی بهره خواهد برد، بلکه مشکل نقد شوندگی در قیمت های بالا را نداشته و به سادگی از طریق پنل های اسپات صرافی ها قابل خرید و فروش است

در ایران نیز برخی صرافی های رمزارزی اقدام به عررضه طلای دیجیتال البته با محدودیت سقف خرید کرده بودند که البته اختلاف قیمت خرید و فروش آن درست مانند طلای فیزیکی به قدری بود که در عمل، سود حاصل از رشد قیمت آن قدر که باید و شاد، دست سرمایه گذار را نمی گرفت. اما به تازگی برخی از صرافی های داخلی نسبت به عرضه طلای تتر با کارمزد بسیار پایین و برابر با دیگر رمزارزهای بازار اقدام نموده اند که مشکل سرمایه گذاری روی این دارایی با ارزش را برطرف ساخته است. به نظر می رسد با اقدام صرافی های ایرانی برای عرضه تتر گلد، سرمایه گذاران زیادی جلب این بازار جدیدی و البته مطمئن شوند.

طلای دیجیتال جایگزین مناسب برای رمزارزها در دوران بحران

نکته دیگری که در گزارش های مربوط به تحلیل بازار جهانی طلا به دفعات به آن پرداخته ایم اینکه در شرایط بروز بحران در اقتصاد جهانی، خرید طلا و سرمایه گذاری روی آن، بهترین راه ممکن برای مقابله با تورم ناشی از محیط نا امن اقتصاد جهانی است. از سوی دیگر، ارزهای دیجیتال اساسا به این محیط نا امن وامنش منفی نشان داده و مانند هفته های گذشته، دچار ریزش های بعضا سنگینی می شوند که محصول آن، چیزی جز از دست رفتن سرمایه شما نخواهد بود.

با اینحال، طلای دیجیتال را می توان ابزاری مناسب برای سرمایه گذاری دانست که نه تنها از رشد قیمت طلای جهانی بهره خواهد برد، بلکه مشکل نقد شوندگی در قیمت های بالا را نداشته و به سادگی از طریق پنل های اسپات صرافی ها قابل خرید و فروش است؛ نکته ای که به ویژه برای سرمایه گذاران ایرانی که دسترسی قانونی به بورس های جهانی ندارد، شرایطی ایده آل به حساب می آید.

کد خبر: ۳۰۶٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha