۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۸
محدودیت ها در کنار تنش های سیاسی و نظامی خاورمیانه اصلی‌ترین چالش بورس
مراقب اثر آهن ربا باشید

محدودیت ها در کنار تنش های سیاسی و نظامی خاورمیانه اصلی‌ترین چالش بورس

اعمال محدودیت‌ها باید با دقت و برای بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت باشد.

سمیه شوریابی؛ بازار: نخستین روز معاملاتی هفته با افت هشت هزار واحدی شاخص کل و عقب نشینی تا سطح دو میلیون و ۱۰۶ هزار واحد به پایان رسید، در بازار امروز ارزش معاملات خرد به ۱.۱ همت کاهش یافت و حقیقی ها ۳۰۲ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

محدودیت ها در کنار تنش های سیاسی و نظامی خاورمیانه اصلی‌ترین چالش بورس

بورس تهران در این روزها با چندین چالش مهم روبرو است، تنش‌های سیاسی و نظامی خاورمیانه اصلی‌ترین چالش چند ماهه اخیر بورس تهران به شمار می‌رود که در حال حاضر با محدودیت یک درصدی دامنه نوسان قیمتی مدیریت می‌شود که سد محکمی در برابر تمامی تغییرات شدید به شمار می‌آید.

با این حال، کارشناسان هشدار می‌دهند که این محدودیت‌ها ممکن است نقدشوندگی بازار را کاهش داده و به اصطلاح صف‌های خرید و فروش ایجاد کند به ویژه اثر “آهن‌ربا” که باعث می‌شود قیمت‌ها به سقف یا کف دامنه نوسان نزدیک شوند، یکی از نتایج منفی این محدودیت‌هاست در نتیجه، اعمال محدودیت‌ها باید با دقت و برای بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت باشد.

از سوی دیگر ضعف شرایط بنیادی شرکت‌های کشور موجب شده تا تحلیل‌گران چشم به راه صورت‌های مالی شش ماهه باشند ولی با توجه به افزایش تنش‌های خاورمیانه، بورس تهران فرصت مناسبی برای واکنش نشان دادن به گزارش عملکرد شهریورماه نداشته است.

کد خبر: ۳۰۶٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha