۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۰
انتقاد شورای امنیت از تنش آفرینی‌های مستمر رژیم صهیونیستی

انتقاد شورای امنیت از تنش آفرینی‌های مستمر رژیم صهیونیستی

نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی حمله موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی، به نشست انتقادی اعضای این شورا از تنش آفرینی‌ها و جنایات مستمر این رژیم مبدل شد.

به گزارش بازار، از نیویورک، در این نشست شورای امنیت امیرسعید ایروانی نماینده دائم ایران تاکید کرد: رژیم اسرائیل فقط زبان زور را می‌فهمد. هر اقدام خویشتندارانه‌ای که ایران انجام داده، تنها رژیم اسرائیل را وقیح‌تر کرده است تا جنایات و اقدامات تجاوزگرانه بیشتری مرتکب شود. در نتیجه، پاسخ ایران برای بازگرداندن تعادل و بازدارندگی ضروری بود. رژیم اسرائیل باید درک کند که هر اقدام تجاوزکارانه‌اش بی‌پاسخ نخواهد ماند و با پیامدهایی مواجه خواهد شد. این بهایی است که این رژیم باید بپردازد.

واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل در این نشست گفت: روسیه ترور سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را قاطعانه محکوم می‌کند. این ترور، تبعات فاجعه بار بسیاری برای منطقه دارد که قطعا اسراییل با اطلاع از آن و عامدانه، تصمیم به این کار گرفت. ایران به مدت ۲ ماه از خود خویشتنداری عظیمی نشان داد. اما کشورهای غربی طوری اینجا حرف می‌زنند که انگار همه چیز با حمله موشکی ایران به اسرائیل آغاز شده!

پاسکال باییریس ویل سفیر سوئیس و رئیس دوره‌ای شورای امنیت هم تاکید کرد: اقدامات اسراییل در لبنان باید فورا متوقف و قطعنامه شورای امنیت اجرا شود.

فو کونگ سفیر چین در سازمان ملل در این جلسه گفت: ایران همانگونه که خود توضیح داده، در عملیات موشکی اخیر خود صرفا اهداف نظامی را در اسرائیل هدف قرار داده. چین شدیدا نگران تحولات خاورمیانه است و از همه به ویژه از اسرائیل می‌خواهد که خویشتن‌داری نشان دهد و دست به هیچ اقدام ستیزه‌جویانه‌ای نزند. اسرائیل بی توجه به خواسته‌های بین المللی در حال افزایش تنش‌ها در منطقه است.

تاکید یامازاکی کازویوکی سفیر ژاپن در سازمان ملل درا ین جلسه این بود که ژاپن نگران حمله زمینی اسراییل به لبنان است و هر چه سریع‌تر باید آتش بس برقرار شود.

عباس کاظم عبید معاون نمایندگی عراق در سازمان ملل هم گفت: جنایات اسرائیل و ترور شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، تهدید خطرناکی برای سراسر منطقه است. عدم مقابله با اسرائیل، زمینه را برای گستاخی بیشتر این رژیم و ارتکاب جنایات بیشتر آن فراهم می‌کند.

هادی هاشم سفیر لبنان در سازمان ملل نیز تاکید کرد: سیاست نادیده گرفتن جنایات، توحش و کشتار گسترده اسرائیل در لبنان نمی‌تواند ادامه پیدا کند. در این شرایط قطعا تنها راه مقابله با این جنایات و اشغالگری، مقاومت است.

کد خبر: ۳۰۶٬۲۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha