۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
اعضای دائمی دبیرخانه اتاق فکر کنسرسیوم گردشگری ایران انتخاب شدند
گزارش خبری بازار؛

اعضای دائمی دبیرخانه اتاق فکر کنسرسیوم گردشگری ایران انتخاب شدند

تهران- همزمان با انتخاب اعضای دائمی دبیرخانه اتاق فکر کنسرسیوم گردشگری ایران، دبیرخانه اتاق فکر کنسرسیوم گردشگری ایران تشکیل و آغاز به کارکرد.

بازار، گروه استان ها: چندی بعد از برگزاری همایش تخصصی دولت چهاردهم و پدیده‌ گردشگری در محل هتل پارسیان آزادی تهران که در خلال این همایش، فعالیت اتاق فکر کنسرسیوم گردشگری ایران به‌طور رسمی آغاز به کارکرد، امروز در جلسه‌ای پس از تعیین اعضای دبیرخانه دائمی اتاق فکر کنسرسیوم گردشگری ایران، دبیرخانه این اتاق فکر با ترسیم چشم‌انداز، اهداف و اساسنامه تشکیل شد.

در این نشست که ساختار سازمانی تشکیل دبیرخانه به بحث‌وبررسی اعضا گذاشته شد، وظایف و رسالت‌های دبیرخانه اتاق فکر کنسرسیوم گردشگری ایران به توافق نهایی رسید و درنهایت با تعیین مسئولین هر بخش، این دبیرخانه رسماً آغاز به کارکرد.

در این نشست مقرر شد اعضایی که به تأیید نهایی هیئت مؤسس اتاق فکر کنسرسیوم گردشگری ایران خواهند رسید، نسبت به بررسی و تصویب نهایی آیین‌نامه اجرایی اتاق فکر اقدام نمایند. همچنین اساسنامه و آیین‌نامه پس از تصویب نهایی توسط هیئت مؤسس به رأی عمومی اعضای کنسرسیوم گذاشته خواهد شد که این امر به تشکیل بزرگ‌ترین اتاق فکر گردشگری ایران منجر خواهد شد.

در این نشست با تصویب اعضای دبیرخانه دائمی اتاق فکر کنسرسیوم گردشگری ایران، سیروس رسولی باغبان، عضو انجمن تورگردانان ایران به‌عنوان رئیس دبیرخانه تعیین شد. همچنین سلمان رفتاری، مدیرعامل دفتر خدمات گردشگری آلما سفر به‌عنوان مسئول واحد مکاتبات، اجرایی و تشریفات، هانی رستگاران، پژوهشگر میراث فرهنگی و گردشگری و فعال رسانه‌ای به‌ عنوان مسئول واحد رسانه، اطلاع‌رسانی و روابط عمومی و مهران خلج امیرحسینی، مدیرعامل دفتر خدمات گردشگری دیان گشت و فعال حوزه هتلداری به‌عنوان مسئول واحد مستندسازی و پژوهش دبیرخانه اتاق فکر کنسرسیوم گردشگری ایران تعیین شدند.

مقرر شد جلسات اتاق فکر با حضور اعضای دائم روزهای دوشنبه به‌صورت دو هفته یک‌بار برگزار شود که در این جلسات به فراخور موضوع، از کارشناسان خبره، مدیران فعال صنعت گردشگری، مسئولان و فعالان بخش خصوصی دعوت به عمل خواهد آمد تا تجربیات، دیدگاه‌ها و راهکارهای خود را برای برون‌رفت از شرایط رکود صنعت گردشگری و ارائه طریق به‌منظور بهبود و ارتقا این صنعت پیشران توسعه با جامعه بزرگ گردشگری ایران به تبادل‌نظر بگذارند.

این جلسات به‌طور برخط و در لحظه از طریق اسکای روم قابل‌مشاهده و شرکت‌کنندگان می‌توانند نظرات و دیدگاه‌ها را با ارسال پیام و یا درخواست قبلی جهت طرح موضوع به سمع و نظر اعضای اصلی اتاق فکر و حضار در جلسه برسانند. همچنین راه‌های ارتباطی اتاق فکر کنسرسیوم گردشگری ایران به‌زودی از طریق واحد روابط عمومی دبیرخانه دائمی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

اتاق فکر وظیفه تجمیع آرا و نظرات اندیشمندان و کارشناسان حوزه گردشگری را بر عهده دارد و نهایتاً با مستندسازی و تدوین محتوای علمی حاصل‌شده، این مجموعه را در اختیار عموم علاقه‌مندان و جامعه هدف قرار خواهد داد.

اتاق فکر کنسرسیوم گردشگری ایران، فضایی برای تضارب آرا و تفکرات تخصصی و کارشناسی در حوزه گردشگری ایران خواهد بود که علاقه‌مندان می‌توانند تا ارسال رزومه و سوابق خود، به عضویت در دپارتمان‌های تخصصی اتاق فکر درآیند تا از توان و دانش آن‌ها برای پیشبرد اهداف کلان حوزه صنعت گردشگری در ایران استفاده شود.

این کنسرسیوم که با عضویت تعدادی از دفاتر مسافرتی، مدیران هتل‌ها و فعالین صنعت هتلداری، اندیشمندان حوزه گردشگری، سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی گردشگری، مدیران دولتی سابق و فعلی و مجموعه‌ای از فعالان متخصص حوزه رسانه تشکیل‌شده است، با ایجاد اتاق فکر مستقل در تلاش است تا بتواند پل ارتباطی میان بخش خصوصی و دولتی در مسیر پیشبرد عالیه حوزه گردشگری ایجاد نماید و زمینه استفاده و بهره‌برداری از تجربیات و دانش فنی و تخصصی اعضای آن را جهت رفع دغدغه‌های این صنعت مهم و شاخص در آینده ایجاد نماید.

کد خبر: ۳۰۶٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha