۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲
سیمپسون‌ها و ریپل - پشت پرده توییت ۵۸۹

سیمپسون‌ها و ریپل - پشت پرده توییت ۵۸۹

ریپل (XRP) یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال است که با وجود نوسانات قیمتی و حواشی مختلف، همیشه مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران بوده است.

به گزارش بازار، ریپل (XRP) یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال است که با وجود نوسانات قیمتی و حواشی مختلف، همیشه مورد توجه بسیاری از سرمایه‌گذاران بوده است. توییت اخیر برد گارلینگهاوس (Brad Garlinghouse)، مدیر عامل شرکت ریپل موجب شده است تا دوباره توجه کاربران به پیش‌بینی سیمپسون‌ها در مورد ارز ریپل معطوف شود. «سیمپسون‌ها» نام انیمیشن معروفی است که بارها به دلیل پیش‌بینی‌ بسیاری از رویدادهای جهانی کاربران را به حیرت واداشته است. ماجرای پیش‌بینی سیمپسون‌ها در مورد ریپل در سال ۲۰۲۲ و با انتشار تصویری که یکی از کاراکترهای سریال روی تخته می‌نویسد: «ریپل تا پایان سال به ۵۸۹ دلار می‌رسد» شروع شد. درحالی که بسیاری از کاربران این عدد را یک پیش‌بینی جدی برای قیمت ریپل می‌دانند، توییت اخیر گارلینگهاوس و اشاره مجدد او به عدد ۵۸۹ دوباره بازار تحلیل ریپل و پیش‌بینی افزایش قیمت XRP را داغ کرده است. در این مطلب واکنش‌ها نسبت به توییت مدیر عامل ریپل و ماجرای قدیمی پیش‌بینی قیمت ریپل توسط سیمپسون‌ها را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

آیا افزایش قیمت ریپل در راه است؟

برد گارلینگ هاوس در ۱۸ آگوست ۲۰۲۴ (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) با انتشار توییتی موضوع پیش‌بینی قیمت ۵۸۹ دلاری سمیپسون‌ها برای ریپل را دوباره زنده کرد. ماجرا از این قرار است که تعداد دنبال‌کنندگان او در شبکه اجتماعی X برای مدتی روی عدد ۵۸۹ ثابت بود و سپس به ۵۹۰ رسید؛ اما دوباره به ۵۸۹ بازگشته است. به دنبال این اتفاق گارلینگهاوس با توییت جمله “Man is a true XRP OG . always ۵۸۹” بازار گمانه‌زنی‌ها در مورد آینده ریپل و احتمال افزایش قیمت XRP را داغ کرد.

سیمپسون‌ها و ریپل - پشت پرده توییت ۵۸۹

سیمپسون‌ها چه چیزهایی را پیش‌بینی کرده‌اند؟

انیمیشن «سیمپسون‌ها» یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین سریال‌های انیمیشنی است که پخش آن از سال ۱۹۸۹ شروع شده است. این سریال تاکنون بسیاری از رویدادها و اتفاقات جهانی از ظهور تکنولوژی‌های جدید مانند بیت کوین تا انتخاب دونالد ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا را پیش‌بینی کرده است. در اپیزودی که در سال ۲۰۰۰ پخش شد، سیمپسون‌ها به ریاست جمهوری دونالد ترامپ اشاره کردند و این پیش‌بینی ۱۶ سال بعد به‌وقوع پیوست. همچنین در قسمت‌های مختلف این سریال به تکنولوژی‌های نوظهوری مانند گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند و چاپگرهای سه‌بعدی اشاره شده است که همه این‌ها بعدها به واقعیت تبدیل شده‌اند. سمیپسون‌ها از ارزهای دیجیتال هم غافل نبوده‌اند و در قسمت‌های مختلف به آن‌ها پرداخته شده است. نمونه‌هایی از پیش‌بینی سیمپسون‌ها در مورد ارزهای دیجیتال عبارتند از:

اپیزود

موضوع

The Crypto Barn

برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۷ با نمایش فروشگاهی که انبوهی از کدهای مخفی را می‌فروشد به فناوری بلاکچین اشاره می‌شود.

Frinkcoin

لیزا سیمپسون در حال مشاهده یک ویدیوی آموزشی درباره کریپتو است که مضمون آن استفاده آسان از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاکچین است.

Burger King

مارج سیمپسون در حال مشاهده یک برنامه تلویزیونی در مورد معاملات سهام است و در صفحه نمایش قیمت بیت کوین، بی‌نهایت نمایش داده می‌شود.

Treehouse of horror

بارت سیمپسون توسط پدرش به یک NFT تبدیل می‌شود که روی بلاکچین زندگی می‌کند.

گفته می‌شود که سیمپپسون‌ها برای ارز دیجیتال ریپل هدف ۵۸۹ دلاری را پیش‌بینی کرده‌اند؛ اما در اما آیا این ادعا واقعیت دارد؟ آیا سکانس معروف پیش‌بینی قیمت ریپل در سریال سیمپسون‌ها واقعی است یا پشت‌پرده آن چیز دیگری است؟

سیمپسون‌ها و ریپل؛ واقعیت یا فتوشاپ

در سال ۲۰۲۰ یک کانال یوتیوب تصویری از یکی از کاراکترهای سریال به نام بارت سیمپسون را نشان داد که شبیه به سایر اپیزودها او در حال نوشتن جمله‌ای روی تخته کلاس بود. این‌بار تخته سیاه پر بود از تکرار جمله «قیمت ریپل تا پایان سال به ۵۸۹ دلار می‌رسد.» انتشار این تصویر در جامعه کریپتو باعث شد تا طرفداران ریپل عدد ۵۸۹ دلار را یک هدف قیمتی برای این ارز دیجیتال در نظر بگیرند. اما واقعیت این بود که تصویر مذکور اصلا بخشی از قسمت‌های اصلی سریال نیست و هرگز وجود خارجی نداشته است. تصویر جعلی پیش‌بینی قیمت ریپل احتمالا توسط یکی از طرفداران جامعه ارزهای دیجیتال و به‌وسیله تکنیک‌های ویرایش تصویر ساخته شده است. بسیاری از کاربران معتقدند که هدف از انتشار این تصویر جلب توجه و ایجاد هیجان پیرامون آینده ریپل و افزایش قیمت XRP بوده است و هیچ مبنای علمی و تحلیل دقیقی برای این هدف قیمتی وجود ندارد.

از تخته بارت تا توییت گارلینگهاوس؛ چگونه عدد ۵۸۹ دوباره قیمت ریپل را به صدر توجهات آورد؟

با وجود اینکه مشخص شده تصویر بارت سیمپسون و پیش‌بینی قیمت ۵۸۹ دلاری برای ریپل جعلی است؛ اما این باور همچنان در جامعه کریپتو پابرجاست. به‌ویژه اینکه توییت اخیر گارلینگهاوس و اشاره او به عدد ۵۸۹ باعث شد تا بازار تحلیل ریپل داغ شود. بسیاری از کاربران معتقدند که او عمدا تعداد دنبال‌کنندگان خود را روی عدد ۵۸۹ نگه داشته است تا جامعه را درباره آینده ریپل هیجان‌زده نگه دارد. برخی پیش‌بینی قیمت ۵۸۹ دلاری ریپل را شبیه به پیش‌بینی قیمت ۱ میلیون دلاری بیت کوین توصیف کرده‌اند. بسیاری نیز عدد ۵۸۹ را بی‌اهمیت می‌دانند و معتقدند که این عدد هیچ تاثیری بر مسیر آینده قیمت ریپل ندارد. با این وجود، پیش‌بینی‌های واقع‌بینانه‌تری نیز در مورد قیمت ریپل مطرح است. یکی از تحلیل‌گران ارزهای دیجیتال معتقد است که در صورت صعودی شدن بازار، قیمت XRP می‌تواند به ۲۶.۵ دلار برسد. در حال حاضر قیمت ریپل ۰.۵۹ دلار است و از نظر ارزش بازار در رده هفتم سایت کوین مارکت کپ قرار دارد. بیشترین قیمت XRP در تاریخ ۱۷ دی ۱۳۹۶ در سقف ۳.۴۰ دلار ثبت شده است.

آینده ارز دیجیتال ریپل

ریپل یکی از ارزهای دیجیتال محبوب دنیای کریپتوکارنسی‌ها است که گزینه مناسبی برای سیستم‌های پرداخت بین‌المللی به‌شمار می‌رود. در سال‌های اخیر شایعات و گمانه‌زنی‌های مختلفی پیرامون قیمت ریپل شکل گرفته است که نمونه بارز آن حواشی مربوط به پیش‌بینی سیمپسون‌ها از ارز دیجیتال ریپل بوده است. اگرچه رشد ریپل به‌ویژه با صعودی شدن بازار ارزهای دیجیتال و پذیرش آن در سیستم‌های پرداخت بین‌المللی دور از انتظار نیست؛ اما هر اقدامی در بازار کریپتو نیازمند تحلیل‌های فنی و بررسی داده‌های واقعی است و سرمایه‌گذاری روی ریپل هم از این قاعده مستثنی نیست.

کد خبر: ۳۰۵٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha